ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77735
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
  • 119 بازدید
  • ارسال توسط :
۴۰۰ میلیون تومان هزینه موکب برخوار در سال گذشته شد/ نیازمند همکاری خیران هستیم

۴۰۰ میلیون تومان هزینه موکب برخوار در سال گذشته شد/ نیازمند همکاری خیران هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ مراسم گردهمایی و تجلیل از خادمان موکب یادمان شهدای برخوار در کربلا با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، خادمان موکب، اقشار مختلف مردم و ارادتمندان به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (س) برگزار شد. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ مراسم گردهمایی و تجلیل از خادمان موکب یادمان شهدای برخوار در کربلا با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، خادمان موکب، اقشار مختلف مردم و ارادتمندان به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (س) برگزار شد.

امام جمعه شهر دولت آباد در این مراسم که به منظور زمینه سازی شروع کار موکب در ایام اربعین حسینی سال جاری برگزار شده بود، اظهار کرد: با وجود این که سال گذشته اولین سال فعالیت موکب شهدا در کربلا بود اما خدمات بسیار ارزنده ای ارائه داد و زائران از عملکرد خادمان این موکب اظهار رضایتمندی داشتند.

حجت الاسلام سیدحسین محمود آبادی افزود: امسال هم کار به صورت قوی آغاز شده، جلساتی برگزار شده و خادمان با همدلی مضاعفی در حال تلاش برای برپایی موکب هستند.

وی ابراز کرد: امیدواریم امسال هم با تلاش نوکران اباعبدالله الحسین علیه السلام، این موکب در حد ظرفیت شهرستان برخوار خدمات رسانی داشته باشد، چرا که ظرفیت بالای شهرستان از نظر فرهنگی و مذهبی و همچنین ظرفیت خیران بسیار بالا است و بنابراین اگر همت شود و خیران و مردم دست در دست هم دهند، این موکب می تواند نمونه باشد.

* نیازمند همکاری خیران در برپایی موکب یادمان شهدا هستیم

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برخوار اظهار کرد: موکب شهرستان برخوار در سال گذشته برای اولین بار در ایام اربعین حسین در کربلای معلی واقع در شارع العباس عمود ۱۳۹۰ برپا شد.

مرتضی داوری ادامه داد: خدا را شاکریم که به ما توفیق داد سال گذشته در ایام اربعین حسینی خدمت گزار زائران در کربلای معلی باشیم.

وی افزود: سال قبل با وجود تجربه اول ما در برپایی موکب، عموم زائرانی که از امکانات موکب استفاده کردند، از عملکرد مجموعه اظهار رضایتمندی داشتند و تنها مشکل مطرح شده از طرف زائران، بُعد مسافت و دوری موکب تا حرم که حدود سه کیلومتر تا حرم حضرت ابالفضل (ع) است، بود که امسال در تلاشیم موکب را حتی الامکان در مکانی نزدیک تر راه اندازی کنیم.

مسئول موکب یادمان شهدا شهرستان برخوار بیان کرد: حدودا از یک ماه قبل کار موکب و جلسات هماهنگی و برنامه ریزی با محوریت حجت الاسلام محمودآبادی، امام جمعه شهرستان آغاز شده و تصمیمات خوبی گرفته شده که یکی از این تصمیمات، تهیه سازه فلزی و پوش موکب است که قرار شد به جای حمل داربست فلزی، سازه ای ساخته شود تا سالیان طولانی از آن استفاده شود چرا که این سازه از لحاظ حمل و نقل و نصب و راه اندازی و هزینه های جانبی به صرفه تر و ماندگارتر خواهد بود.

داوری ادامه داد: لازم است خیران و کسانی که قصد مشارکت در این زمینه را دارند با کمک های نقدی خود خادمان اباعبدالله الحسین (ع) را در خدمت رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین حسینی یاری کنند چرا که سال قبل هزینه های موکب از طرف خیران و مشارکت آحاد مردم در سطح شهرستان تامین شد.

وی اضافه کرد: سال قبل ۱۲ روز در ایام اربعین حسینی خدمت رسانی داشتیم که به طور متوسط هر روز حدود یک هزار نفر در موکب اسکان و پذیرایی شدند و برای هر نفر در طول شبانه روز حدود ۴۰ هزار تومان هزینه شد که در مجموع حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه موکب در سال قبل برآورد شده است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برخوار در ادامه از همه افرادی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم با کمک های خود در برپایی موکب یاری و مساعدت کردند تشکر کرد و افزود: در همه صندوق های قرض الحسنه شهر دولت آباد حساب پس انداز به نام موکب یادمان شهدا اختصاص داده شده که مردم شریف و دوستداران و عاشقان اهل بیت علیهم السلام می توانند از این طریق کمک های نقدی خود را ارائه کنند.

اهدای لوح تکریم خادمان حسینی به خادمان موکب شهرستان برخوار در پایان مراسم انجام شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.