ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77808
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
تحولات یمن| درگیری‌های شدید در شهر تعز؛ کشته شدن شماری از مزدوران در عملیات نیروهای یمنی

تحولات یمن| درگیری‌های شدید در شهر تعز؛ کشته شدن شماری از مزدوران در عملیات نیروهای یمنی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، محلات واقع در مرکز شهر تعز در جنوب یمن صحنه درگیری‌های شدید بین گروه‌های مسلح هوادار امارات و گروه‌های مسلح هوادار دولت قطر است و دو طرف در این درگیری‌های از انواع سلاح‌های متوسط و سنگین علیه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، محلات واقع در مرکز شهر تعز در جنوب یمن صحنه درگیری‌های شدید بین گروه‌های مسلح هوادار امارات و گروه‌های مسلح هوادار دولت قطر است و دو طرف در این درگیری‌های از انواع سلاح‌های متوسط و سنگین علیه یکدیگر استفاده کردند.

در همین راستا منابع محلی و بیمارستانی یمن گفتند که در پی این درگیری‌ها که شب گذشته به وقوع پیوست، شماری از غیرنظامیان کشته و  یا زخمی شدند.

شهروندان یمنی به المیادین گفتند که اوضاع محلاتی که این درگیری‌ها در آن رخ داده، خیلی متشنج است و صداهای تیراندازی در مناطق مختلف شهر تعز به گوش می‌رسد و این در حالی است که دلایل وقوع این درگیری‌ها در تعز که تحت اشغال شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن و کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی است، همچنان نامعلوم است.

از سوی دیگر دو تن از مزدوران عبدربه منصور هادی به ضرب گلوله عناصر مسلح ناشناس در مناطق مختلف شهر تعز کشته و یک نفر نیز زخمی شد.

علیرغم اینکه دولت فراری و  مستعفی منصور هادی تاکنون ده‌ها طرح امنیتی برای جلوگیری از عملیات‌های ترور در تعز اجرا کرده‌اند، اما این شهر همچنان شاهد ناامنی‌ گسترده است.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه حملات خود به یمن، 9 بار مناطق مختلف بخش مرزی "میدی" در استان حجه را بمباران کردند.

3 تن از مزدوران منصور هادی به ضرب گلوله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه ساحل غربی تعز به هلاکت رسیدند.

در همین راستا سرتیپ شرف لقمان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت که درگیری‌ با بقایای مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی تا بیرون راندن آن‌ها ادامه خواهد یافت.

وی افزود: نیروها و تجهیزات جنگی مزدوران عبدربه منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی در سایه تاکتیک نظامی منحصر به فرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دیگر هیچ ارزش نظامی ندارد.

یک منبع نظامی یمنی از حملات گسترده توپخانه‌ای نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع مزدوران منصور هادی در منطقه "الحویمی" در بخش "کَرِش" در استان لحج خبر داد.

یک منبع نظامی یمنی دیگر از کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران منصور هادی در پی انفجار مین در مسیر عبور خودروی نظامی آن‌ها در منطقه "صبرین" در بخش "خَب و الشعف" در استان الجوف خبر داد. همچنین "محمد المعزبی" از فرماندهان میدانی مزدوران منصور هادی در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این بخش کشته شد.

از سوی دیگر منابع محلی در استان مارب در شرق یمن از کشته شدن 3 تن و زخمی شدن 20 نفر دیگر در پی انفجار بمب در مقابل مسجد "باب‌عذبان" در شهر مأرب خبر دادند.

در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به منزل یکی از شهروندان یمنی در بخش "باقِم" در استان صعده، این منزل کاملا ویران شد و همزمان با این حمله هوایی، مناطق مختلف بخش باقم هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای نظامیان سعودی قرار گرفت.

از سوی دیگر جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی 5 بار منطقه "الفَرع" در بخش کتاف در استان صعده را بمباران کردند. 

یک منبع نظامی یمنی گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیشروی مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه مرزی "البُقع" واقع بین صعده و نجران را متوقف کردند که در پی این عملیات دفاعی، شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور مراکز تجمع مزدوران منصور هادی و عربستان در شمال منطقه مرزی میدی در استان حجه را هدف حملات توپخانه‌ای گسترده خود قرار دادند. در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی 9 بار مناطق مختلف این بخش را بمباران کردند.

نیروهای یمنی مراکز تجمع مزدوران منصور هادی و عربستان در اطراف "الخوبه" در جیزان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند. در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی 5 بار "وادی جاره"، و کوه "أم بی سی" در جیزان را بمباران کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.