ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77819
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
  • 111 بازدید
  • ارسال توسط :
شکست نیروهای ویژه آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی در یمن

شکست نیروهای ویژه آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی در یمن

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: موشک های بالستیک یمنی هدف قرار دادن عمق عربستان را از سر گرفتند و این تأکیدی است بر شکست عربستان سعودی و تیم های کماندویی ویژه ایالات متحده آمریکا و انگلیس […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: موشک های بالستیک یمنی هدف قرار دادن عمق عربستان را از سر گرفتند و این تأکیدی است بر شکست عربستان سعودی و تیم های کماندویی ویژه ایالات متحده آمریکا و انگلیس و نیز رژیم اسرائیل در پیدا کردن مناطق شلیک موشک ها به اهداف داخل عربستان توسط ارتش یمن و نیروهای حوثی است.

شکست این عملیات در این نمایان شده است که یمنی ها بر خلاف گذشته که هر چند هفته یا هر چند ماه موشک به عربستان سعودی شلیک می کردند اکنون هر چند روز موشک شلیک می کنند.

روزنامه «نیویورک تایمز» ماه گذشته از اعزام نیروهای ویژه کلاه سبزهای وابسته به ارتش آمریکا به مرزهای یمن و عربستان برای رهگیری و پیدا کردن مناطق شلیک موشک های بالستیک و انهدام آنها خبر داده بود.

کارشناسان جنگی مشارکت نیروهای ویژه دیگر از انگلیس معروف به «یو کی اس اف» و نیز نیروهای ویژه اسرائیلی را بعید نمی دانند.رژیم اسرائیل جنگ در یمن را جنگ علیه ایران بیش از جنگ علیه حوثی ها می داند.

حداقل از پنج ماه پیش تا کنون تیم هایی از نیروهای ویژه به ارتش عربستان در مشخص کردن مکان های شلیک موشک های بالستیک کمک می کنند و عملیات جستجوی این تیم ها نفوذ به یمن و استفاده از ماهواره ها را شامل می شود.

به رغم این تلاش های جنگی برای رویارویی با نیروهای کم توان و لیکن با تجربه زیاد مانند ارتش یمن و حوثی ها، اما این نیروهای غربی در انهدام سکوهای شلیک موشک ها شکست خوردند و به مکان های انبار کردن موشک ها نیز دست نیافتند.

باور حاکم در میان کارشناسان بر این است که ارتش یمن و حوثی ها در استقرار موشک های بالستیک در مناطق مختلف که رصد و یافتن آنها  بسیار دشوار است و فقط پس از شلیک موشک ها صورت می گیرد، موفق شدند. این داده جنگی به این نتیجه رسیده است که ارتش یمن در رویارویی با ماشین جنگی عربستان و امارات که از حمایت گسترده کشورهای غربی برخوردار است،از ذکاوت و زیرکی زیادی برخوردار است.

عربستان و ایالات متحده آمریکا تمایل زیادی برای از بین بردن موشک های بالستیک یمن دارند. عربستان تلاش می کند که سکوهای موشکی یمنی ها را نابود کند تا کشوری ضعیف در برابر یمن ظاهر نشود آن هم در حالی که میلیاردها دلار برای خرید تسلیحات هزینه می کند. پنتاگون نیز تمایل زیادی برای از بین بردن موشک های بالستیک یمن پس از آن  که ناتوانی و محدودیت موشک های ضد موشک «پاتریوت» را رسوا کردند، دارد.

در  یک پژوهش نظامی آمریکایی که نیویورک تایمز در ماه نوامبر گذشته منتشر کرد، آمده است که موشک های پاتریوت برای انهدام موشک های بالستیک یمن با دشواری های زیادی رو به رو هستند و برای انهدام هر موشک بالستیک باید پنج تا هفت موشک گران قیمت پاتریوت شلیک شود.

 

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.