ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77868
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۸:۳۸
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :
درخواست جدید آمریکا از آل سعود

درخواست جدید آمریکا از آل سعود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرحی را به تصویب رسانده است که بر اساس آن سناتورهای آمریکا از عربستان سعودی خواسته‌اند تا تلاشی فوری و با حسن نیت را به منظور آغاز گفت‌وگوهای دیپلماتیک با هدف پایان دادن به جنگ در یمن آغاز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرحی را به تصویب رسانده است که بر اساس آن سناتورهای آمریکا از عربستان سعودی خواسته‌اند تا تلاشی فوری و با حسن نیت را به منظور آغاز گفت‌وگوهای دیپلماتیک با هدف پایان دادن به جنگ در یمن آغاز کند.

بنا بر این گزارش، خبرنگار شبکه تلویزیونی «الحره» در کنگره آمریکا تصویب این طرح را گزارش کرده است.

این طرح پیشنهادی توسط «جین شهین» سناتور دموکرات نیوهمپشایر و «تاد یانگ» سناتور جمهوریخواه ایندیانا تهیه و ارائه شده بود.

بر اساس این مصوبه جدید، عربستان سعودی برای اینکه همچنان از پشتیبانی سوخت‌رسانی هوایی آمریکا برای جنگنده‌های خود برخوردار باشد باید به یک سری معیارهای حقوق بشری و دیپلماتیک پایبند باشد.

سناتور شهین در پیامی توئیتری در واکنش به تصویب این طرح نوشت: «امروز طرح پیشنهادی دوحزبی من برای کمک به کم کردن بحران انسانی در یمن در کمیته روابط خارجی تصویب شد. از رهبری جمهوریخواه (سنا) می‌خواهم که اجازه رأی‌گیری درباره این مصوبه در صحن علنی سنا را صادر کند.»

این طرح در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با 14 رأی موافق و 7 رأی مخالف به تصویب رسیده است.

بنا بر متن خبری که در این خصوص در وبسایت سناتور شهین منتشر شده، این مصوبه توسط سناتور یانگ، سناتور «سوزان کالینز» و سناتور «کریس کونز» معرفی شده و مانع از ادامه سوخت‌رسانی هوایی آمریکا برای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن می‌شود مگر اینکه وزیر خارجه آمریکا مکررا تأیید کند که دولت عربستان سعودی یک سری اقدامات در جهت کاهش بحران انسانی در یمن به انجام می‌رساند.

بنا بر این گزارش، این اقدامات شامل این موارد می‌شود: برداشتن گام‌هایی فوری برای پایان دادن به جنگ در یمن، کاهش بحران انسانی در این کشور، و کاهش خطرات تحمیل شده عملیات نظامی عربستان سعودی به شهروندان غیرنظامی یمن.

سناتور شهین پس از تصویب این طرح در این کمیته تأکید کرد: «سنای آمریکا همچنان باید اقدامی قاطع برای اثرگذاری بر عملیات نظامی ائتلاف عربستان و حمایت از غیرنظامیان بی‌گناه در یمن اتخاذ کند».

وی افزود: «بیانیه من پیامی قاطع به رهبری عربستان سعودی خواهد فرستاد مبنی بر ایکه ما انتظارات بسیاری از متحدان خود داریم بویژه کسانی که از حمایت نظامی آمریکا بهره‌مند می‌شوند و من بسیار خوشحالم که امروز کمیته روابط خارجی سنا این طرح را تصویب کرد».

این سناتور ارشد کنگره آمریکا ادامه داد: «این مصوبه نیازمند تصویب فوری دو حزبی در سنا است تا به پایان جنگ در یمن کمک کند. من قویا از ریاست سنا درخواست دارم تا اجازه رأی‌گیری درباره این طرح در مجلس سنا را فراهم آورد».

بر اساس این طرح وزیر خارجه آمریکا موظف می‌شود تا در دوره‌های 30، 180 و 360 روزه پس از اجرای طرح، گزارشی مبنی بر تأیید اقدامات دولت عربستان سعودی منطبق با مفاد این مصوبه ارائه دهد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.