ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77911
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۶:۰۴
  • 139 بازدید
  • ارسال توسط :
شهدا پرورش‌یافتگان مساجد هستند/ نمی‌توان در انتظار بودجه‌های فرهنگی دولت نشست

شهدا پرورش‌یافتگان مساجد هستند/ نمی‌توان در انتظار بودجه‌های فرهنگی دولت نشست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ مسجد در تاریخ اسلام از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است و به عنوان مکانی انسان ساز و تمدن ساز شناخته می شود که پایه های حکومت اسلامی و انقلاب را محکم می کند؛ در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ مسجد در تاریخ اسلام از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است و به عنوان مکانی انسان ساز و تمدن ساز شناخته می شود که پایه های حکومت اسلامی و انقلاب را محکم می کند؛ در صدر اسلام مسجد مکانی برای تدریس علم، کرسی قضاوت و رفع تمامی امور و مشکلات اجتماعی و فردی مسلمین بود اما متاسفانه اکنون درصد بالایی از مساجد ماهیت و اصل خود را از دست داده و لزوم تحول در آن ها بیش از پیش حس می شود.

کم رنگ شدن حضور جوانان نسبت به دهه های قبل زنگ خطری برای متولیان مساجد می باشد چرا که اگر بین مردم به خصوص نسل جوان با مسجد فاصله ای ایجاد شود این مکان مقدس ماهیت و تاثیرگزاری خود را از دست داده و مهجور می ماند و زمانی که نقش مسجد در انسان سازی و رشد اعتقادیِ فردی و اجتماعی جامعه کم رنگ شود مردم به سمت تریبون و رسانه هایی که دشمنان با انواع و اقسام ترفندها بزک کرده می روند و اعتقاد،بینش و حتی فهم دینی،سیاسی،تربیتی و… خود را تحت تاثیر آن ها رقم می زنند.

در خصوص ضرورت های این تحول و شناخت شاخصه های مساجد تمدن ساز و طراز اسلامی مصاحبه ای با یک پژوهشگر و امام جماعت مسجد داشته ایم

حجت الاسلام محمدعلی عبادی، امام جماعت مسجد سلمان فارسی بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به دستور خداوند در قرآن برای آبادانی مساجد گفت: ساخت مسجد در مدینه به محض ورود پیامبر به این شهر پس از هجرت و سفارش خداوند به آبادانی مساجد نشان دهنده برنامه ویژه اسلام برای مساجد است و انقلاب اسلامی نیز از مساجد شروع شد.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای اسلامی پس از آغاز و پیروزی انقلاب در مسجد، انقلاب را از مسجد خارج کردند و نتیجه آن دیکتاتوری و نابودی انقلاب شد و نمونه این رخداد را در مصر شاهد بودیم.

دشمن به دنبال دورکردن جوانان از مسجد است

عبادی با معرفی شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و جهادگران بسیجی عرصه سازندگی و محرومیت زدایی، به عنوان پرورش یافتگان مساجد تصریح کرد: دشمن به خوبی در حال رصد این رخدادها است و با درک اهمیت جایگاه مسجد در جامعه اسلامی به دنبال خارج کردن جوانان از مسجد است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود مسجد را جایگاه عبادت و سیاست به عنوان دوگانه‌ای به‌ هم پیوسته برای نمایش تصویر اسلام واقعی معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار چند سال پیش خود با ائمه جماعت گفت: مقام معظم رهبری به صراحت در این دیدار اعلام کردند مسجدی که در آن تنها نماز اقامه می‌شود یک مسجد سکولار است چرا که در دین اسلام مسجد واقعی باید در تمامی شئون زندگی مردم دخیل باشد.

مساجد باید قرارگاه فرهنگی باشند

عبادی با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به مسجد اظهار کرد: ایشان به صراحت بیان کردند مساجد راهگشای مشکلات امروز جامعه ما هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری، مساجد باید قرارگاه فرهنگی باشند و برای راه اندازی قرارگاه که یک اصطلاح کاملا نظامی است باید وضعیت جنگ فرهنگی را درک و باور کنیم.

عبادی  افزود: رهبری بارها به صراحت اعلام کردند هر کس در هر جایگاهی در حال فعالیت هست آنجا را مهمترین مرکز جهان و تنگه اُحد انقلاب بداند و تمام تلاش خود را برای دفاع از انقلاب به خرج دهد.

نمی‌توان به دولت امید داشت که به مساجد بپردازد

عبادی، با اشاره به سخنان رهبری در خصوص ولنگاری فرهنگی و فرمان آتش به اختیار گفت: وقتی رئیس جمهور به صراحت اعلام می‌کند «ما مسئول به بهشت بردن مردم نیستیم» یعنی نمی‌توان به دولت امید داشت به مساجد بپردازد و نمی‌توانیم در انتظار بودجه‌های فرهنگی باشیم ضمن این که دولت خود نیز مشکلات زیادی دارد.

وی در ادامه لازمه ایجاد قرارگاه فرهنگی در مساجد را تشکیل هیئت اندیشه ورز دانست و اظهار کرد: رصد فعالیت‌ها، کمک به اجرای کارها و تقویت تمامی مساجد باید در شورای رصد و شورای برنامه ریزی مساجد انجام شود و به فرموده مقام معظم رهبری باید هدف در مسجد آمیخته شدن عبادت با زندگی مردم باشد تا مردم به وجود مسجد احساس نیاز واقعی داشته باشند.

تقویت مساجد با تشکیل شورای راهبردی مساجد

این فرمانده قرارگاه تحول محله ، ارتباط مسجد با جوانان ممتاز علنی و ورزشی و تشویق آنها در مسجد، برقراری ارتباط دوستانه میان جوانان با امام جماعت، توجه به ازدواج جوانان در مسجد، برقراری ارتباط مسجد با مراکز علمی محدوده مسجد، شناسایی و رسیدگی به محرومین محدوده مسجد، توجه به زیبایی و بهداشت مساجد، بررسی نوع رفتار و برخورد با جوانان در مسجد را راهکارهای جذب هرچه بیشتر جوانان و خانواده‌ها به مسجد عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل قرارگاه تحول محله در مساجد به منظور بررسی وضعیت موجود مساجد در حوزه‌های نرم افزاری و سخت افزاری و تلاش برای کمک به تمامی مساجد می‌تواند راه گشا باشد چرا که درگیر جنگی همه جانبه هستیم و رهبری راه مقابله با این جنگ را مساجد می‌دانند و می‌فرمایند مساجد باید در زندگی مردم نقش پیدا کند و این کار نیازمند سازمان و سازماندهی است.

پیگیری رفع مشکلات زمین های تصرفی محله

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: این قرارگاه درخصوص مشکلات مربوط به هزینه بالای اخذسند مالکیت از طریق گفتگو و رایزنی با مسئولان مربوطه و دعوت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسجد پیگیری های لازم را انجام داده که امیدواریم مثمر ثمر باشد.

وی در انتها به دیگر اقدامات مسجد سلمان فارسی بندرعباس که به صورت موردی در زیر آمده است اشاره و خاطر نشان کرد:امیدوارم با این کارهای جزئی بتوانیم فرمایشات رهبری را که فرمودند مساجد باید قرارگاه فرهنگی باشند عملی کنیم.

پیگیری رفع مشکلات روشنایی معابر محله اسلام اباد است

تشکیل گروه های جهادی و برپایی اردوهای جهادی و تفریحی و زیارتی  از طریق مسجد

برگزاری کلاس های مشاوره و معاینات چشم کودکان

برگزاری جام چهارجانبه فوتسال برنامه های متنوع ورزشی برای نوجوانان و جوانان و بزرگسالان محله

برگزاری یادواره شهدا محله اسلام اباد

دیدار با خانواده های معظم شهدا

بسته بندی و تحویل مواد غذایی ب خانواده های ضعیف محله

جذب نونهالان و نوجوانان از طریق مدرسه فوتبال ب مسجد

تعامل بین مدرسه های محله و مسجد

برگزاری جشن تکلیف جهت دانش اموزان

راه اندازی کلاس های خوداشتغالی (خیاطی)توسط بانوان قرارگاه تحول محله

راهاندازی مهد قرانی و مهدکودک توسط بانوان قرارگاه

جمع کردن فروشندگان مشروبات الکلی توسط قرارگاه با همکاری نیروی انتظامی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.