ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77928
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۹:۴۷
  • 186 بازدید
  • ارسال توسط :
امور زائرین اربعین حسینی تسهیل شود

امور زائرین اربعین حسینی تسهیل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا سید موسی خادمی روز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین استان لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: در اربعین حسینی مردم همواره پای کار هستند و باید کمک رسانی به آنها جزو اولویت کاری قرار گیرد.وی اظهار داشت: کمیته اجرایی ستاد اربعین مهم ترین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا سید موسی خادمی روز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین استان لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: در اربعین حسینی مردم همواره پای کار هستند و باید کمک رسانی به آنها جزو اولویت کاری قرار گیرد.
وی اظهار داشت: کمیته اجرایی ستاد اربعین مهم ترین اقدامات و مشکلات سال قبل را بررسی و پیشنهادات خود را برای ارایه خدمات در مراسم امسال ارائه کند.
استاندار لرستان با بیان اینکه این استان در سال های گذشته در ایلام فعالیت عمرانی داشته است، افزود: امسال به استان های مرزی برای مراسم اربعین حسینی ردیف بودجه ای تعلق گرفته و تعهدی برای انجام این فعالیت ها توسط دیگر استانها نیست.
وی گفت: نظام هزینه ای جمع آوری کمک های مردمی زیرنظر ستاد اجرایی اربعین باشد و هدف از اعلام یک حساب، ساماندهی پنج هزار نفر در مهران و 10 هزار نفر در عراق باشد.

** اسکان 136 هزار زائر در موکب های لرستان در عراق
مدیرکل بازرسی استانداری لرستان نیز در این نشست گفت: در سال گذشته 136هزار زائر در موکب های لرستان در عراق اسکان یافتند.
حمید کشکولی افزود: در سال گذشته 66 مصوبه توسط 18 کمیته تخصصی تصمیم گیری شد و 33 موکب در داخل و خارج ایران توسط لرستان برپا شد.
وی بیان کرد: زیرساخت های لازم برای خدمات رسانی به زائرین فراهم شد، 2 دستگاه آمبولانس اعزام و 840 میلیون ریال دارو به عراق منتقل شد.
کشکولی افزود: در مراسم اربعین حسینی از 203 هزار 400 زائر در مهران و 330 هزار زائر در کربلا و نجف و کوت پذیرایی شد.

** پذیرایی از بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر در لرستان
مسئول اجرایی ستاد اربعین حسینی لرستان نیز گفت: سال گذشته از یک میلیون و 324 هزار زائر در لرستان پذیرایی شد و طبق برنامه امسال باید میزبان پنج هزار نفر در نجف باشیم.
سردار عباس علیشاهی بیان کرد: سال های گذشته در عراق مسئولیت اجرا با لرستان بود لذا امسال باید هماهنگی بیشتری داشته باشیم تا مشکلی در روزهای آخر بوجود نیاید.

** صدور 30 مجوز موکب داری در سال گذشته در لرستان
رییس عتبات و عالیات لرستان نیز گفت: 30 مجوز یکساله موکب داری سال گذشته صادر شد که این موکب ها روزانه به 40 هزار نفر خدمات ارائه دادند.
اصغر حقی پور افزود: 21 پروانه مربوط به موکب های داخل استان و 9 پروانه مربوط به موکب های خارج از استان بود.

** لزوم جمع آوری نذورات توسط ستاد مرکزی
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز گفت: طبق برنامه های پیش بینی شده تعداد موکب ها ساماندهی خواهند شد و جمع آوری نذورات باید تحت کنترل ستاد مرکزی باشد.
سردار مرتضی کشکولی افزود: از تمامی امکانات سپاه برای خدمات رسانی به زائرین استفاده خواهیم کرد و جزو استان های برتر در ارایه خدمات به زائرین هستیم.

** صدور 31هزار ویزا در لرستان در سال گذشته
رییس سازمان حج و زیارت لرستان با اشاره به صدور 17 هزار ویزا در سال 95 گفت: سال گذشته 31 هزار ویزا در استان برای زائرین صادر شد که 23 هزار ویزا از طریق سفارت عراق در تهران و هشت هزار ویزا در ایلام و کرمانشاه صادر شد.
محمد خسروی افزود: برای تسهیل گری هرچه بیشتر کنسولگری موقت عراق در لرستان دایر شود.
وی با اشاره به عبور زائران 14 استان و پنج کشور از لرستان اظهار داشت: سلامت زایرین بسیار مهم است لذا وزارت بهداشت برای پیشگیری باید بسته های مورد نظر را ارایه دهد.
3210/3022

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.