ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77951
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
خرم‌آباد| ایجاد دفتر «کنسولی موقت» مطالبه مردم؛ ویزای اربعین در لرستان صادر شود

خرم‌آباد| ایجاد دفتر «کنسولی موقت» مطالبه مردم؛ ویزای اربعین در لرستان صادر شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، در ایام پیاده روی اربعین، سالانه بیش از 30 هزار لرستانی راهی کربلای معلی می‌شوند تا در بزرگترین همایش جهان شرکت کرده و با نمایش وحدت، قدرت اسلام را به رخ دنیای استکبار کشیده و مسیر نجف تا کربلا را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، در ایام پیاده روی اربعین، سالانه بیش از 30 هزار لرستانی راهی کربلای معلی می‌شوند تا در بزرگترین همایش جهان شرکت کرده و با نمایش وحدت، قدرت اسلام را به رخ دنیای استکبار کشیده و مسیر نجف تا کربلا را با پای دل طی کنند.

برای حضور حداکثری مردم و برگزار شدن هرچه باشکوه‌تر این همایش بزرگ لازم است مسئولان تمامی شرایط و امکانات را برای مردم استان آماده کنند اما یکی از مشکلاتی که در چند سال اخیر مردم استان را آزار داده است بحث صدور ویزا و مراجعه به استان‌های دیگر است.

باوجود اینکه تعداد زائران لرستانی پیاده روی اربعین نسبت به برخی استان‌هایی که کنسولگری موقت دارند بیش تر است اما متاسفانه در استان دفتر کنسولی موقت وجود ندارد و مردم مجبور هستند به تهران، خوزستان و یا کرمانشاه مراجه کنند که سب آزار مردم شده است.

 ایجاد دفتر کنسولی موقت در لرستان ضروری است

نکته دیگری که در ایجاد کنسولگری موقت در استان لرستان باید در نظر داشت این بوده که با ایجاد دفتر کنسولی موقت از تجمع گسترده زائران در شهرهای مرزی برای دریافت ویزا جلوگیری می‌شود.

امروز در نخستین جلسه ستاد اربعین استان درسال 97 بازهم موضوع ایجاد دفتر کنسولی موقت برای صدور ویزا مورد بحث قرار گرفت و مسئولان استان خواستار ایجاد این دفتر در استان شدند.

اصغر حقی پور مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان ظهر  امروز در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات به‌عنوان کمیته اسکان، تغذیه و جمع‌آوری کمک‌های مردمی با حمایت‌های استانداری تا حد امکان خدمات ارائه داده است اظهار داشت: هدف ما سازمان‌دهی، سامان‌دهی و اجرای یک سیستم منسجم است.

وی افزود: سازمان عتبات عالیات در چارچوب دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر مردمی کردن موکب‌های اربعین، موظف به صدور مجوز موکب داری است که متشکل از یک هیئت پنج نفره مدیر اجرایی، معاون و یک روحانی که باید از طرف یک مکان مذهبی مانند مسجد تأیید شوند که در این صورت پروانه موقت یک‌ساله صادر می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان عنوان کرد:  30 پروانه موکب داری در استان صادرشده که 21موکب در استان و 9موکب در کربلا و نجف است و ناظرانی در داخل و خارج بر این موکب‌ها نظارت کامل داشته‌اند.

حقی پور بابیان اینکه سال گذشته بر اساس آمار و بررسی‌های ناظران عتبات عالیات، 16هزار اسکان و از 40هزار نفر پذیرایی داشته‌ایم تصریح کرد: ستاد عتبات عالیات سال گذشته توانست با صدور 550 ویزا با مبلغ یک میلیارد و100 میلیون ریال و 33 دستگاه ماشین با مبلغ دو میلیارد و 100 میلیون ریال به زائرین اربعین خدمت کند.

مکاتبه برای ایجاد دفتر کنسولگری موقت در لرستان

حمید کشکولی مدیرکل بازرسی استانداری لرستان نیز در این جلسه با بیان تقسیم بندی موکب‌های  لرستانی حاضر در اربعین اظهار داشت: استان لرستان سال گذشته با 16 موکب در استان، 6 موکب نجف، 9 موکب کربلا و یک موکب در سه راهی شهر کرد و اصلی ترین موکب در مهران به زائرین اربعین خدمات رسانی کرده است.

وی افزود: استان لرستان به دلیل معین بودن استان ایلام در بحث زیرساخت‌ها در مرز اقداماتی از قبیل ساخت جایگاه خروجی، به کارگیری ماشین‌های مهندسی راهداری، نیروهای متخصص هلال احمر و علوم پزشکی و همچنین تهیه 60 میلیون تومان دارو انجام داده است.

مدیرکل بازرسی استانداری لرستان  با بیان اینکه سال گذشته در حوزه اجرایی در مهران  بالغ بر 200 هزار نفر پذیرایی داشته‌ایم عنوان کرد: در نجف، کربلا و کوت 320 هزار نفر پذیرایی و 136 هزار نفر اسکان داشتیم.

کشکولی با بیان اینکه در کربلا به  10هزار نفر و در نجف 9 هزار نفر خدمات درمانی ارائه کرده‌ایم، تصریح کرد: سال گذشته  با100 هزار قرص نان در عراق از زائرین پذیرایی کردیم.

وی خاطر نشان کرد: طبق دستورالعمل جدیدبا توجه به اینکه امسال هم لرستان در مرز مهران بایستی موکب داشته باشد سال آینده 10کمیته آمادگی خدمت به 10 هزار زائر در کربلا و 10 هزار  زائر در نجف  داریم که وظایف تقسیم بندی شده است.

مدیرکل بازرسی استانداری لرستان با بیان اینکه امسال نیز لرستان در تقسیم بندی دفاتر صدور ویزا  قرار ندارد اظهار داشت: طی مکاتباتی که با مسئولان مربوطه داشته‌ایم به دلیل نزدیک بودن لرستان به کرمانشاه  مجوز دفتر موقت کنسولگری تاکنون برای لرستان صادر نشده است.

آمار بالای صدور ویزای اربعین در لرستان

محمد خسروی مدیرکل سازمان حج و زیارت استان لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اشتیاق گسترده مردم لرستان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: سال 95 سازمان حج و زیارت 17 هزار ویزا و در سال 96 30 هزار ویزا صادر کرد که به دلیل تعداد بالای ویزای درخواستی، 23هزار ویزا از سفارت تهران و مابقی از طریق کرمانشاه و ایلام ویزا صادر کردیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته بنا به دلایلی مرز در روزهای آخر باز و همین امر سبب می‌شد مردم لرستان به دلیل نزدیکی به مرز بدون ویزا از کشور خارج شوند که این اقدام مشکلاتی را برای زائرین و سازمان حج و زیارت به وجود آورده بود.

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان لرستان عنوان کرد: خوشبختانه بافرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی، امسال تعداد بیشتری از مردم تمایل به دریافت ویزا دارند؛ اقدام بسیار خوبی که سال گذشته اتفاق افتاد این بود که توقف در مرز مهران را ممنوع کردند و بیشتر خدمات را به خارج از مرز انتقال دادند که سبب شد افرادی که ویزا نداشتند و در موکب‌های مرز مهران منتظر می‌شدند مشکلاتی را برای خروج و زائرین به وجود آورند.

وی بیان کرد: اینکه ما اصرار بر ایجاد کنسولی موقت در استان داریم به دلیل بیشتر بودن آمار ویزای استان ما نسبت به استان‌هایی است که کنسولی موقت دارند و دلیل دوم اینکه از تجمع زائران در شهرهای مرزی برای دریافت ویزا جلوگیری می‌شود.

آمادگی لرستان برای ایجاد دفتر کنسولی موقت

خسروی بابیان اینکه استان لرستان آمادگی کامل برای ایجاد کنسولی موقت دارد تصریح کرد: با کمک مسئولان و ستاد اربعین مستقر وزارت کشور می‌توانیم این مجوز را دریافت کنیم، به دلیل اشتیاق بالایی که مردم لرستان جهت زیارت اربعین دارند همین امر سبب شده لرستان از شهرهای مرزی بیشتر زائر و صدور ویزا داشته باشد.

باتوجه به استقابل گسترده مردم لرستان برای حضور در پیاده روی اربعین و آمادگی مسئولان برای  ایجاد کنسولگری موقت در استان، امید است با پیگیری های لازم و همکاری ستاد مرکزی اربعین، خواسته مردم محقق شده و دفتر کنسولی موقت در استان ایجاد شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.