ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78005
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
  • 326 بازدید
  • ارسال توسط :
حضرت ابوالفضل(ع) الگوی شهدای مدافع حرم/ نام شهید؛ تداعی قیام عاشورا

حضرت ابوالفضل(ع) الگوی شهدای مدافع حرم/ نام شهید؛ تداعی قیام عاشورا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از لرستان، سجاد بابایی، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و مسئول هیئت اعظم تعزیه لرستان، شامگاه پنج‌شنبه، سوم خرداد در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم خرم‌آباد، حاج‌رضا رستمی مقدم، اظهارکرد: هر وقت نام شهید را می‌شنویم بی‌اختیار واقعه کربلا و شهادت امام […]

ابوالفضل(ع) الگوی شهدای مدافع حرم/ نام شهید؛ تداعی قیام عاشورا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از لرستان، سجاد بابایی، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و مسئول هیئت اعظم تعزیه لرستان، شامگاه پنج‌شنبه، سوم خرداد در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم خرم‌آباد، حاج‌رضا رستمی مقدم، اظهارکرد: هر وقت نام شهید را می‌شنویم بی‌اختیار واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش در ذهن ما تداعی می‌شود .
وی افزود: واقعه کربلا دارای شخصیت‌های داستان‌ساز بود، افزود: یکی‌از شخصیت‌های عاشورا، حُر بن یزید ریاحی بود که سردار سپاه‌ ابن‌سعد بود و به امام حسین‌(ع) پیوست و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
بابایی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی جنگیدن و جبهه رفتن واجب بود ولی جایی‌که شهید رستمی‌مقدم رفت اختیاری بود و از روی اجبار نبود.
عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان این‌که غیر از چهارده معصوم(ع) دو فرد دیگر هستند که روایت داریم هرگاه نام شریفشان برده می‌شود ائمه به احترامشان برمی‌خیزند، خاطرنشان کرد: یکی‌از این دو فرد حضرت زینب(س) و دیگری حضرت ابوالفضل(ع) است.
مسئول هیئت اعظم تعزیه لرستان گفت: هر زمان که حضرت عباس(ع) در خیمه‌ها بود وجود نازنینش آرامش و آسایش خاصی به اهل حرم می‌داد؛ خوشا به سعادت مدافعان حرم که راهشان برگرفته از نام ابوالفضل العباس‌(ع) مدافع حرم و حریم زینب(س) است.
وی با بیان این‌که شهید رضا رستمی‌مقدم به آرزوی دیرین خود که همان شهادت است رسید، اظهارکرد: خوشا به سعادت حاج رضا و دیگر شهدا و به‌ویژه شهدای مدافع حرم، آنان به آرزوی خود رسیدند و تنها دعایی که می‌توان کرد این است که در حق خودمان دعا کنیم تا ما نیز مانند آنان عاقبت به خیر شویم.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.