ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78039
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۶:۰۱
  • 517 بازدید
  • ارسال توسط :
گزارش| آخرین رایزنی‌ها در عراق برای تشکیل دولت

گزارش| آخرین رایزنی‌ها در عراق برای تشکیل دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عراقی، فواد معصوم رئیس جمهور عراق در مقر اقامت خود در شهر سلیمانیه در شمال عراق با تعدادی از سران و مسئولان اتحادیه میهنی کردستان عراق ملاقات و درباره تحولات سیاسی و رایزنی‌ها درخصوص تشکیل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عراقی، فواد معصوم رئیس جمهور عراق در مقر اقامت خود در شهر سلیمانیه در شمال عراق با تعدادی از سران و مسئولان اتحادیه میهنی کردستان عراق ملاقات و درباره تحولات سیاسی و رایزنی‌ها درخصوص تشکیل دولت آینده این کشور گفت‌وگو کرد.

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیههای جداگانهای اعلام کرد که فواد معصوم رئیس جمهور عراق قباد طالبانی معاون نخست وزیر منطقه کردستان این کشور را به حضور پذیرفت و دو طرف رویدادهای سیاسی عراق را در سایه نتایج انتخابات پارلمانی اخیر و وضعیت احتمالی سیاسی را در مرحله آینده بررسی کردند.

معصوم و قباد طالبانی بر "لزوم وحدت مواضع و تقویت همکاری و هماهنگی بین نیروهای سیاسی به منظور تشکیل دولتی جدید که تضمین کننده حقوق همه اقشار عراق باشد، با تکیه بر گفت وگوی جدی و سازنده تاکید کردند".

دوطرف همچنین بر اهمیت تلاش برای حل مشکلات بین دولت محلی منطقه کردستان عراق و دولت مرکزی این کشور تاکید کردند.

معصوم همچنین عضو عبدالرزاق الفیلی هیئت موسس اتحادیه میهنی کردستان عراق را به حضور پذیرفت و دو طرف درباره اوضاع و تحولات جاری سیاسی عراق گفتوگو کردند.

"عدنان المفتی" عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز در دیدار با معصوم تحولات سیاسی و نتایج انتخابات پارلمانی و دورنمای همکاری و هماهنگی بین طرف‌های پیروز در این انتخابات را بررسی کرد.

دوطرف همچنین "راههای تقویت همکاری مشترک بین همه نیروها و اهمیت تفاهم ملی برای رسیدن به یک سری مبانی مشترک را به منظور ساختن کشور و تشکیل دولتی که هیچ یک از اقشار عراق را به حاشیه نراند، بررسی کردند."

رئیس جمهور عراق همچنین کوسرت رسول معاون اول دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق را به حضور پذیرفت و در این دیدار به طور کلی تحولات سیاسی مرحله آینده عراق و نتایج انتخابات پارلمانی اخیر بررسی و لزوم وحدت مواضع و مشارکت همه نیروها در دولت آینده مورد تاکید قرار گرفت.

* ویژگی ائتلاف اکثریت ملی از نگاه حکیم

عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی و رئیس جریان الحکمه عراق ویژگی های ائتلاف اکثریت ملی را از نگاه خود ترسیم کرد.

در بیانیه دفتر عمار حکیم آمده است: ائتلاف باید از نظر ساختاری و محتوایی ملی باشد و با تصمیم مستقل عراق تشکیل شد و برخوردار از برنامهای روشن برای مدیریت کشور در مرحله آینده باشد.

وی افزود: این ائتلاف باید منسجم و هماهنگ در ساختار نیروها و نمایندگانش باشد و توازن ملی را برای اطمینان بخشیدن به شرکاء در داخل و کشورهای منطقه و جهان دوست عراق ایجاد کند.

حکیم گفت: این ائتلاف باید قوی و قادر به تصمیم سازی و اجرا و پیگیری آن باشد و بتواند شعارها را به عمل تبدیل کند.

* الجبوری: در مسیر اصلاحات واقعی حرکت میکنیم

رئیس مجلس نمایندگان عراق بر گام برداشتن در مسیر اصلاحات واقعی در این کشور تاکید کرد.

الجبوری بعد از ملاقات با تعدادی از نیروهای جوان فعال در شهر بغداد گفت: مرحله آینده ایجاب می کند که جوانان بتوانند بدون استثناء فرصت هدایت جامعه در همه زمینهها را به منظور شکل دهی به نسل جدیدی که بتواند کشور را اداره کند، در اختیار بگیرند.

وی افزود: ما در مسیر تحقق اصلاحات واقعی و ساختن کشور گام برمیداریم و جوانان سازندگان امید و زندگی هستند و باید بعد از خداوند به ساختن حال حاضر و آینده عراق اتکا کنند؛ بدون تکیه یا دل بستن به طرحهای شکست خوردهای که عراق را در طول سالهای گذشته ویران و عرصهای را برای فساد و فرصتی را برای تهی کردن کشور از ثروت ها فراهم کرد و باعث کوچ نخبگان و فرهیختگان و هنرمندان شد.

* جلسه پارلمان کنونی عراق برای بررسی انتخابات

مجلس نمایندگان عراق امروز شنبه جلسه ای اضطراری برای بررسی انتخابات و اتهامات مطرح شده درخصوص تخلف در آن برگزار می کند.

در بیانیه ریاست مجلس آمده است: بنا به درخواست تعدادی از نمایندگان برای تمرکز روی شفافیت و سلامت فرایند انتخابات؛ ریاست مجلس دعوت به برگزاری جلسه ای اضطراری در ساعت چهار عصر به وقت محلی می کند.

مجلس نمایندگان عراق در روزهای گذشته در تشکیل جلسه های اضطراری خود برای بحث درباره انتخابات به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان ناکام مانده است.

* ائتلاف الفتح هیچ طرفی را تحریم نمیکند

یکی از مسئولان ارشد ائتلاف الفتح، این ائتلاف را از قویترین فراکسیون های منسجم دانست و تاکید کرد که ائتلاف الفتح هیچ طرف سیاسی را تحریم نمی کند.

فالح الخزعلی به شبکه تلویزیونی الفرات گفت: عراق در سطح گفتمان و ائتلافها تغییر کرده است و نتایج انتخابات فراکسیونهای نزدیکی را با وجود مشکلات در کردستان عراق و تقسیم بندی موجود ایجاد کرده است اما مهم این است که آنها به سمت دیگر فراکسیون ها حرکت کنند. آنها فهرستی از خواسته ها دارند و هرکس که با این خواسته ها موافق است، آنها به سمتش حرکت میکنند.

وی افزود: ما به تماس مداوم با همه فراکسیونها از جمله سائرون ادامه می دهیم. ما نماینده قشر وسیعی از ملت عراق هستیم و رقابت حق ما است و در نتیجه ما برنامه ای انتخاباتی داریم که با همیاری همه کسانی که به طرح ما ایمان دارند، اجرایی خواهد شد.

این مسئول ارشد گفت: ما در ائتلاف الفتح روی برنامه ساختن کشور با مشارکت همگان بدون به حاشیه راندن دیگران توافق نظر کردیم.

* ائتلاف النصر: خط قرمزی درقبال دیگر فراکسیونها نداریم

عضو ائتلاف النصر هم گفت که جلسه اول پارلمان آینده به احتمال زیاد شاهد مصوبات سریعی درخصوص تشکیل دولت آینده باشد.

حسین المرعبی به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: تحرکات زودهنگام آغاز شده است و این امر از تشکیل دولت آینده و انتخاب نخست وزیر آینده با سرعت زیادی برای خدمات رسانی حکایت دارد.

وی به فراکسیون های سیاسی درخصوص ورود مردم به منطقه الخضراء در بغداد (منطقه ای که مقر پارلمان قرار دارد) به دلیل پایان صبر و شکیبایی هشدار داد.

المرعبی گفت: لازم است که فراکسیون‌های نزدیک از نظر نتایج و مبانی مشترک پستی وزارتی را به افراد کاردان بدهند؛ نه اینکه آنها را سهمیه بندی کنند.

وی افزود: ائتلاف النصر خط قرمزی در قبال هیچ فراکسیونی ندارد و همه فراکسیون‌ها نیز همین رویکرد را نسبت به النصر دارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.