ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78069
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
18 زندان سرّی و شکنجه دو هزار یمنی؛ جنایت تازه امارات در یمن

18 زندان سرّی و شکنجه دو هزار یمنی؛ جنایت تازه امارات در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید، خبرگزاری آسوشیتدپرس در یک گزارش مطبوعاتی با اشاره به این موضوع اعلام کرد حدود دو هزار یمنی در این زندان‌ها به بند کشیده شده و در معرض شدیدترین شکنجه‌ها قرار دارند که نمونه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید، خبرگزاری آسوشیتدپرس در یک گزارش مطبوعاتی با اشاره به این موضوع اعلام کرد حدود دو هزار یمنی در این زندان‌ها به بند کشیده شده و در معرض شدیدترین شکنجه‌ها قرار دارند که نمونه آن بستن زندانیان به میله‌ای است که روی آتش قرار دارد.

درخواست کنگره و وزارت دفاع آمریکا برای روشن شدن موضوع شکنجه زندانیان

با فاش شدن این موضوع کنگره و وزارت دفاع آمریکا تحقیق درباره دست داشتن آمریکایی‌ها در عملیات شکنجه در یمن و نیز زندان‌های امارات در این کشور را خواستار شدند.

در همین ارتباط کارشناسان سازمان ملل در ژانویه گذشته با تهیه گزارشی امارات را مسئول شکنجه زندانیان با شوک الکتریکی و محرومیت از درمان و نیز خشونت جنسی عنوان کردند.

بر اساس این گزارش نقش دقیق نیروهای آمریکایی وابسته به وزارت دفاع و یا آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) در این بازجویی‌ها و شکنجه‌ها روشن نیست.

اما مسئولان پنتاگون در این خصوص اظهار داشتند، "نیروهای آمریکایی در بازجویی از زندانیان در یمن و ارائه سوالاتی در این خصوص به دیگران دست دارند و نسخه ای از تحقیقات و بازجویی ها را از متحدان اماراتی دریافت می‌کنند.

همچنین "رو خانا" سناتور دموکرات آمریکایی اظهار داشت: قابل قبول نیست که افرادی آمریکایی در شکنجه دست داشته باشند؛ این مشی آمریکا نیست و باید جلوی آن را گرفت.

او ارائه گزارشی علنی و نه محرمانه که مردم به آن دسترسی داشته باشند در مورد نقش امارات در چنین زندان هایی و شکنجه در آن را و اینکه آیا آمریکایی ها در آن به نوعی دست داشته‌اند، خواستار شده و گفت: به نظرم در مورد نقش آمریکا در یمن به اندازه کافی شفافیت وجود ندارد".

این در حالی است که آسوشیتدپرس پیش از این در یک تحقیق اعلام کرده بود امارات متحده عربی و متحدانش در یمن به دستگیری بی هدف و شکنجه بازداشت شدگان اقدام می‌کنند و آمریکا نیز از این افراد که در مجموعه زندان‌های پنهانی در نقاط مختلف یمن به وجود آمده است، بازجویی به عمل می آورد.

این در حالی است که معمولا امارات متحده عربی اتهامات مربوط به مدیریت زندان‌های پنهانی در یمن را تکذیب و ادعا می‌کند نیروهایش به منشورهای بین المللی مرتبط با جنگ و درگیری ها پایبند هستند اما ناظران تاکید دارند که رهبران جنوبی یمن که هوادار امارات هستند به ابزاری در دست ابوظبی تبدیل شده‌اند و نه فقط اقدامات نظامی را مدیریت می‌کنند بلکه شبکه ای از زندان‌های پنهانی ایجاد کرده‌اند که در آنجا انواع اشکال شکنجه و سرکوب در حق یمنی‌ها به ویژه اهالی جنوب این کشور اعمال می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.