ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78126
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
  • 175 بازدید
  • ارسال توسط :
بیکاری ۲ میلیون کارگر یمنی و فقر خانواده هایشان

بیکاری ۲ میلیون کارگر یمنی و فقر خانواده هایشان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، از زمان آغاز جنگ عربستان سعودی علیه یمن تاکنون بیش از ۲ میلیون کارگر در این کشور بیکار شده اند. کارگران یمنی هر روز بیشتر از پیش هزینه جنگ، اعمال فشار‌های اقتصادی و حملات هوایی مستقیم […]

بیکاری ۲ میلیون کارگر یمنی و فقر خانواده هایشانبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، از زمان آغاز جنگ عربستان سعودی علیه یمن تاکنون بیش از ۲ میلیون کارگر در این کشور بیکار شده اند.

کارگران یمنی هر روز بیشتر از پیش هزینه جنگ، اعمال فشار‌های اقتصادی و حملات هوایی مستقیم ائتلاف سعودی به کارگاه‌های خود را پرداخت می‌کنند و شدت و تلخی فقر، بیماری و درصد بیکاری در میان آن‌ها افزایش یافته است.

احمد زبیبه خبرنگار شبکه تلوزیونی المیادین در گزارشی از صنعا در حالی که تصویری از نحوه زندگی یک خانوداده یمنی پخش می‌شد، گفت: «علی، همسر و چهار فرزندش پس از اینکه وی کار خود را از دست داد و از پرداخت اجاره خانه عاجز ماند، در یک دکان کوچک در صنعا زندگی می‌کنند. این اوضاع را جنگ ائتلاف عربی علیه یمن برای علی و خانواده اش رقم زده است.»

علی در تشریح اوضاع و احوال خود گفت: «ما در یک واحد آپارتمانی زندگی می‌کردیم، ولی شرایط چنین حکم کرد که مجبور شدیم یک دکان کوچک با هزینه کمتر اجاره کنیم، من و خانواده ام در اوضاع واقعا دشواری زندگی می‌کنیم.»

خبرنگار افزود: «این خانواده به غذای اندکی که از سوی همسایه‌ها و خیرین به آن‌ها داده می‌شود، بسنده می‌کنند و به زندگی دشوار خود ادامه می‌دهند.»

همسر علی درباره نحوه فراهم شدن غذای روزانه خود گفت: «در ماه رمضان همسایه‌ها برای ما غذا می‌آورند و همه چیز در دسترس است، اما پس از پایان ماه رمضان ما هیچ چیزی برای خوردن نداریم».

خبرنگار در ادامه تصریح کرد براساس تازه‌ترین آمار، جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن تاکنون باعث بیکار شدن ۲ میلیون کارگر شده است و شمار بیکاران یمنی را که پیش از آغاز جنگ نیز اندک نبود بسیار بیشتر کرده است.

نبیل الشامی عضو اتحادیه کارگران یمنی در این زمینه گفت: «کار برای افرادی که در بخش حرفه‌های دستی یا صنعتی مشغول بودند کاهش چشمگیری پیدا کرده است و کارگران دچار ضرر و زیان بسیاری شده و برای تأمین مخارج خانواده و فرزندان شان دچار مشکل شده اند».

صاحبان مشاغل آزاد نیز با وجود اینکه بسیاری از فرصت‌های شغلی خود را از دست داده اند، اما برای رفع نیاز‌های اولیه خانواده خود و زنده ماندن و مقابله با جنگ همچنان به تلاش ادامه می‌دهند. شرایط نامعلومی در انتظار کارگران یمنی و کودکان آن‌ها است که در جستجوی یک لقمه نان به خود می‌پیچند، لقمه نانی که در نتیجه جنگ ائتلاف سعودی و جنایت‌های مداوم آن از دست رفته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.