ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78307
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۵:۵۶
  • 78 بازدید
  • ارسال توسط :
سفر وزیر خارجه سودان به مصر و عربستان

سفر وزیر خارجه سودان به مصر و عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری سودان، الدردیری محمد احمد، وزیر خارجه سودان پس از دیدارش با عمر البشیر، رئیس جمهوری این کشور در کاخ ریاست جمهوری امروز (سه‌شنبه) راهی مصر شد. این نخستین سفر الدردیری به قاهره از زمان انتصاب وی به عنوان وزیر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری سودان، الدردیری محمد احمد، وزیر خارجه سودان پس از دیدارش با عمر البشیر، رئیس جمهوری این کشور در کاخ ریاست جمهوری امروز (سه‌شنبه) راهی مصر شد.

این نخستین سفر الدردیری به قاهره از زمان انتصاب وی به عنوان وزیر خارجه سودان به جای ابراهیم غندور است.

وزیر خارجه سودان اعلام کرد که طی سفرش دیدارهای دوجانبه‌ای با سامح شکری، همتای مصری و سپس در ریاض با عادل الجبیر، همتای عربستانی خود خواهد داشت.

روابط میان سودان و مصر به دلیل برخی مسائل اختلافی از جمله مثلث مرزی حلایب و شلاتین و نیز سدسازی بر روی رود نیل از سال‌ها پیش دچار تنش بوده‌ است.

 از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ میلادی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان(که سودان نیز جزو آن است) عملیات نظامی‌ای را در یمن آغاز کردند که این مشارکت در جنگ یمن باعث نزدیکی بیشتر سودان به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس شده است.

اخیرا درخواست‌ها برای عقب‌نشینی سربازان سودانی از یمن افزایش یافته است.

از سوی دیگر، عوض محمد احمد بن عوف، وزیر دفاع سودان بر موضع ثابت کشورش در قبال ائتلاف عربی تاکید و اعلام کرد که مشارکت نیروهای سودانی در یمن واجب است و “باید به اصول اخلاقی پایبند بود.”

وزیر دفاع سودان این سخنان را پس از دیدارش با جعفر بن حسن معلا، سفیر عربستان در خارطوم ایراد کرد.

این دیدار در چارچوب پیگیری نتایج سفر علی عبدالله العایش، معاون وزیر دفاع عربستان به خارطوم در چهارشنبه گذشته انجام شد که طی آن با رئیس جمهوری سودان دیدار کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.