ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78361
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۴:۳۶
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
میزبان ۱۴ استان دفتر کنسولی ندارد

میزبان ۱۴ استان دفتر کنسولی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، لرستان در ایام پیاده‌روی اربعین میزبان زائرانی از ۱۴ استان و ۵ کشور است تا جای‌جای لرستان در ایام اربعین با حضور خیل عظیمی از زائران مواجه باشد؛ این در حالی است که لرستانی‌ها که خود شهره به ولایتمداری و عشق به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شیعه نیوز»، لرستان در ایام پیاده‌روی اربعین میزبان زائرانی از ۱۴ استان و ۵ کشور است تا جای‌جای لرستان در ایام اربعین با حضور خیل عظیمی از زائران مواجه باشد؛ این در حالی است که لرستانی‌ها که خود شهره به ولایتمداری و عشق به ائمه اطهار هستند، با شور و شوق فراوان هم میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) را بر عهده‌دارند و هم مهیای حضور در پیاده‌روی اربعین می‌شوند.

ورودی‌های لرستان از ۱۵ تا ۱۰ روز قبل از اربعین حسینی تا چند روز پس‌ازآن، با برپایی موکب‌ها، چادرهای اسکان، پایگاه‌های امدادی و… آماده پذیرایی از زائران حسینی می‌شود و مواکب برپاشده در ورودی‌های استان با حضور زائرانی از کشورهای پاکستان و افغانستان و ۱۴ استان کشور، رونق خاصی دارد.

حضور خیل عظیمی از زائران در لرستان به‌عنوان استان معین ایلام مستلزم تدارک شرایط ویژه‌ای برای پذیرایی و اسکان است که این امر هرساله به شکل ویژه و مطلوبی مهیا می‌شود، اما وجود یک دفتر موقت کنسولی در این استان موضوعی است که به‌عنوان مطالبه مردم این دیار مطرح است، مسئله‌ای که هرساله با حضور تعداد بیشتری از زائران اربعین در این راهپیمایی باشکوه و تردد این زائران از لرستان،  ضروری‌تر می‌شود.

تسریع صدور ویزای لرستانی‌ها

سال گذشته صدور ویزای بیش از ۳۰ هزار لرستانی در سایر دفاتر کنسولی در استان‌های دیگر کشور ازجمله کرمانشاه و تهران، معطلی چندروزه این زائران را در پی داشت و بسیاری از عاشقان اهل‌بیت که تدارک سفر خود را به‌روزهای پایانی صدور ویزا موکول کردند با مشکل مواجه شدند.

وجود یک دفتر موقت کنسولی در استانی که این حجم از زائران حسینی را دارد، در تسریع کار صدور ویزای زائران اربعین و کاهش حجم کار دیگر دفاتر کنسولی مؤثر خواهد بود.

ایجاد دفتر کنسولی موقت در لرستان، فرصتی برای کاهش حجم کار دیگر دفاتر و صدور ویزای زائران بدون مدارک قانونی

از سوی دیگر وجود یک دفتر موقت کنسولی در لرستان به‌عنوان استان معین ایلام و مرز مهران، می‌تواند کار صدور ویزای زائرانی که بدون مدارک لازم سفر خود را آغاز کرده‌اند و با حضور در استان‌های مرزی به مشکل برخورده‌اند را نیز تسهیل کند؛ موضوعی که طی سال گذشته باعث شد تا برخی از زائران بدون مدارک قانونی از مرزها به عقب برده شوند و برای دریافت ویزا به استان‌های دارای دفاتر کنسولی ارجاع شوند.

مسئولان لرستان در جلسه ستاد اربعین این استان از آمادگی برای تأمین امکانات و فضای لازم ایجاد یک دفتر موقت کنسولی در این استان خبر داده‌اند تا امیدها برای راه‌اندازی این دفتر در استانی که بیش از ۳۰ هزار زائر اربعین دارد و میزبان زائران ۱۴ استان است، قوت بگیرد.

محمد خسروی مدیرکل حج و زیارت استان لرستان در این رابطه با اشاره به اینکه در سال ۹۵ بیش از ۱۷ هزار ویزای اربعین صادر کردیم، اظهار داشت: این تعداد در سال۹۶ به ۲۳ هزار ویزای صادرشده در دفتر کنسولگری کرمانشاه و ۸ هزار ویزای صادرشده در دفتر کنسولی تهران رسید.

تعداد زائران لرستانی طی امسال بیش از سال‌های گذشته خواهد بود

وی بابیان اینکه با توجه به نزدیکی به مرز قطعاً مردم لرستان بسیار مشتاق هستند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند و آمار زائران استان طی امسال بیش از سال‌های گذشته خواهد شد، تصریح کرد: اتفاق خوبی در سال قبل افتاد و در مرزها عملاً کسی بدون ویزا خارج نشد، امسال با فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی گسترده قطعاً تعداد خیلی بیشتری از مردم تمایل دارند ویزا بگیرند.

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان با تأکید بر اینکه اصرار داریم دفتر کنسولی موقت در استان ایجاد شود، افزود: از سویی ما عقبه‌ای برای مرز مهران هستیم و به‌جای تجمع زائران در ایلام و مهران، این زائران می‌توانند در لرستان ویزای خود را بگیرند.

تعداد زائرین استان لرستان خیلی بیشتر از زائران برخی استان‌هایی است که دفتر موقت کنسولی دارند

خسروی با اشاره به اینکه ما تمام امکانات و فضای لازم را برای برپایی دفتر کنسولی مهیا می‌کنیم، ادامه داد: تعداد زائرین استان ما خیلی بیشتر از زائران برخی استان‌هایی هستند که دفتر موقت کنسولی دارند و خواهش دارم این موضوع به‌صورت ویژه از سوی استانداری لرستان پیگیری شود.

وی بابیان اینکه ۸ آبان اربعین است و از ۸ مردادماه هرکسی تقاضا دهد ویزای اربعین برای او صادر می‌کنیم و این ویزا به مدت سه ماه اعتبار دارد، تصریح کرد: زمان خوبی داریم تا افراد را تشویق کنیم بیایند زودتر ویزا بگیرند.

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان با تأکید بر اینکه امسال از فعالیت افراد غیرمجاز و کسانی که صلاحیت ندارند مدارک مردم را دریافت کنند به‌شدت جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته متأسفانه در نورآباد و الیگودرز ۸۰۰ زائر ویزای تقلبی و جعلی گرفته بودند و امسال به‌شدت با افرادی که دست به این اقدامات می‌زنند برخورد می‌شود.

درخواست ایجاد یک دفتر موقتی صدور ویزا را داده‌ایم

حمید کشکولی مدیرکل بازرسی استانداری لرستان نیز با اشاره به اینکه دستورالعمل برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین امسال صادرشده است، اظهار داشت: بر اساس این دستورالعمل جدید ۱۰ کمیته خواهیم داشت که سال‌های قبل این کمیته‌ها با صلاح‌دید استاندار تقسیم‌بندی شده بودند و امسال نیز همین اقدام خواهد شد.

وی بابیان اینکه امسال نیز لرستان باید در مرز مهران موکب داشته باشد، تصریح کرد: لرستان استان معین ایلام است و در قالب کمیته زیرساخت فعالیت خواهد کرد.

کشکولی یادآور شد: درمجموع لرستان در اربعین ۹۷ باید به ۲۰ هزار نفر خدمات اسکان و پذیرایی ارائه دهد.

مدیرکل بازرسی استانداری لرستان با تأکید بر اینکه امسال نیز دفتر کنسولگری کرمانشاه برای لرستان ویزا صادر می‌کند، افزود: ما درخواست ایجاد یک دفتر موقتی صدور ویزا را داده‌ایم اما اعلام کرده‌اند که چون کرمانشاه کنسولگری دارد دیگر نمی‌شود دفتر موقتی در لرستان ایجاد کرد.

تردد زائران تبعه خارجی بدون مدارک قانونی

علی احمدی تبار جانشین فرمانده انتظامی لرستان نیز گفت: عدم وجود اردوگاه موقت برای نگهداری و اسکان زائران تبعه خارجی در استان یکی از چالش‌های مراسم اربعین سال گذشته بود.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته اتباع خارجی از کشورهای افغانستان و پاکستان در لرستان نتوانستند اقامت و اسکان مناسب داشته باشند، خاطرنشان کرد: برای این زائران باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

سرهنگ احمدی تبار با اشاره به تردد بیش‌ازحد زائرین بدون مدارک قانونی گفت: سال گذشته از زائران تبعه خارجی که با اتوبوس در لرستان حضور یافته بودند تنها چند نفر دارای ویزا بودند و مابقی آن‌ها بدون مدارک قانونی عازم مرزهای خروجی کشور بودند.

جانشین فرمانده انتظامی لرستان یادآور شد: امسال باید اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در خصوص مدارک موردنیاز زائران اربعین صورت گیرد و شرایط لازم برای تهیه مدارک در استان‌های پرترددی مثل لرستان فراهم شود.

یک‌میلیون و ۳۴۰ هزار نفر از زوار اربعین توسط ستاد اربعین لرستان پذیرایی شدند

سردار عباس علیشاهی دبیر اجرایی ستاد اربعین لرستان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه ما معین ایلام هستیم و باید در کربلا و نجف هم موکب داشته باشیم، اظهار داشت: در مسیر تردد زائران اربعین هم هستیم و در ۱۰ روز منتهی به اربعین استان بسیار شلوغ می‌شود.

وی بابیان اینکه سال گذشته موکب‌هایی را در ورودی استان زدیم تا بتوانیم پذیرای زائران باشیم، تصریح کرد: مدیریت پیاده‌روی اربعین کار سنگینی است و طلب می‌کند همه همکاری کنند؛ باید یک سری ناهماهنگی‌ها از ابتدای کار برداشته شود.

دبیر اجرایی ستاد اربعین لرستان با تأکید بر اینکه عمده کار به عهده مردم است،  افزود: سال گذشته یک‌میلیون و ۳۴۰ هزار نفر از زوار اربعین توسط ستاد اربعین لرستان پذیرایی شدند.

زائرانی که از حضور در پیاده‌روی اربعین بازمی‌مانند

سردار علیشاهی با اشاره به اینکه در الیگودرز، بروجرد و کوهدشت و مبادی ورودی استان مردم و نهادها آمدند و موکب برپا کردند، ادامه داد: واقعاً موکب ما در مهران یک موکب قابل‌قبول است و ۱۰ روز غذای گرم توزیع می‌کند.

وی بابیان اینکه امسال درمجموع ۲۰ هزار نفر را در نجف، کربلا و مهران پذیرایی و اسکان می‌دهیم، تصریح کرد: بسیاری از مردم استان در روزهای پایانی صدور ویزا، تصمیم به حضور در پیاده‌روی اربعین می‌گیرند و متأسفانه به دلیل نبود دفتر کنسولی در استان و طولانی شدن زمان صدور ویزا در استان‌های دیگر از حضور در مراسم اربعین بازمی‌مانند.

سردار علیشاهی خاطرنشان کرد: وجود یک دفتر موقت کنسولی در لرستان مطالبه مردم و نیازی جدی است.

به‌هرروی، ایجاد دفتر موقت کنسولی در لرستان می‌تواند در تسریع صدور ویزای زائران لرستانی و کمک به صدور ویزای زائران بدون مدارکی که به سمت مرزها تردد می‌کنند، بسیار مؤثر واقع شود و نقش تسهیل گری را ایفا کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.