ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78455
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲:۳۱
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :
روزنامه لبنانی: الحدیده باتلاق عربستان و امارات خواهد شد

روزنامه لبنانی: الحدیده باتلاق عربستان و امارات خواهد شد

خبرگزاری فارس: تغییر استراتژی نظامی از سوی نیرو‌های یمنی در قبال نیرو‌های متجاوز و عوارض طبیعی جغرافیایی منطقه، ائتلاف سعودی را در شرایطی قرار داده است که نتواند هیچ دستاوردی را حاصل کند. دو سال است که نیرو‌های سعودی و اماراتی و آمریکایی در تلاش برای تسلط بر شهر الحدیده و ساحل غربی یمن هستند، […]

خبرگزاری فارس: تغییر استراتژی نظامی از سوی نیرو‌های یمنی در قبال نیرو‌های متجاوز و عوارض طبیعی جغرافیایی منطقه، ائتلاف سعودی را در شرایطی قرار داده است که نتواند هیچ دستاوردی را حاصل کند.

دو سال است که نیرو‌های سعودی و اماراتی و آمریکایی در تلاش برای تسلط بر شهر الحدیده و ساحل غربی یمن هستند، هدفی که در پس آن ائتلاف سعودی معتقد است می‌تواند جنگ را در سال چهارم آن به نفع خود پیش ببرد و شریان اصلی حیات یمن و از مهم‌ترین معابر اقتصادی این کشور را در دست بگیرد و در مذاکرات آتی بتواند به عنوان برگ برنده از آن بهره ببرد.

به نوشته روزنامه الاخبار، اما کارشناسان نظامی تأکید می‌کنند که فصل جدیدی در جنگ‌های چریکی علیه نیرو‌های متجاوز در نزدیکی ساحل و در امتداد کوه‌هایی که یک دژ طبیعی محسوب می‌شود آغاز خواهد شد، عوارض طبیعی که یک امتیاز برای نیرو‌های صنعاء محسوب می‌شود تا نیرو‌های یمنی هم بتوانند دفاع کنند و هم عملیات فرسایشی طولانی‌مدت علیه نیرو‌های متجاوز شکل دهند.

عملیات‌های اخیر ائتلاف سعودی، از ماه‌ها پیش با پوشش شدید هوایی و دریایی امارات و عربستان و خدمات اطلاعاتی و لجستیی آمریکا توانسته خط ساحلی را شکسته و به منطقه «الجاح» بالایی و پایینی در شهرستان «بیت الفقیه» در جنوب شهر الحدیده برسد، اما نیروی انسانی ائتلاف سعودی پس از عملیات‌های چریکی و ایذایی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی خسته و فرسوده شده است.

نیرو‌های یمنی به سرعت در ساحل غربی از حالت جنگ کلاسیک به جنگ چریکی و استفاده از تاکتیک‌های خسته کننده و عوارض زمینی و دریایی علیه متجاوزین تغییر استراتژی داده‌اند و به جای سرازیر کردن نیرو‌ها در طول خط دفاعی، نیرو‌های یمنی به شکل گروه‌های کوچک در آمده‌اند و از اسلوب غافلگیری و «بزن دررویی» علیه نیرو‌های ائتلاف سعودی بهره می‌برند.

نیرو‌های ائتلاف سعودی که بار‌ها در معرض غافلگیری نیرو‌های یمنی قرار گرفته‌اند، مجبور شده‌اند صرفا از مسیر اصلی خط ساحلی به عرض ۵ کیلومتر بهره ببرند، آن‌ها تا کنون نتوانسته‌اند از چندین جبهه برای حملات خود بهره ببرند. خط ساحل غربی از منطقه «ذو باب» در استان تعز آغاز می‌شود و پس از عبور از باب المندب به سوی استان الحدیده پیش می‌آید و در شهرستان «میدی» در استان مرزی «حجه» پایان می‌یابد و پس از آن مناطق کوهستانی آغاز می‌شود که به تعبیر «سید عبدالملک الحوثی»، «عمق استراتژیک» محسوب می‌شود و در طول تاریخ هیچ ارتشی نتوانسته از آن عبور کند. این مناطق همچنین بیشترین درصد از جمعیت یمن را در خود جای داده است.

بنا بر این گزارش، تا کنون ۱۲۰ تن از نیرو‌های متجاوزین کشته شده‌اند که در میان آن‌ها دو فرمانده بلندپایه نیز دیده می‌شود، همچنین بیش از صد نفر از جمله یک فرمانده تیپ هم زخمی شده‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.