ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78472
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۷:۴۷
  • 69 بازدید
  • ارسال توسط :
محبوب، قلبش را داد تا اسلام زنده بماند

محبوب، قلبش را داد تا اسلام زنده بماند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ شهید محبوب شهبندی متولد ۱۳۳۸ و از شهدای دوران دفاع مقدس است. این شهید بزرگوار دوران خدمت مقدس سربازی را همزمان با دوران دفاع مقدس سپری کرده و در همان دوران نیز به درجه رفیع شهادت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ شهید محبوب شهبندی متولد ۱۳۳۸ و از شهدای دوران دفاع مقدس است. این شهید بزرگوار دوران خدمت مقدس سربازی را همزمان با دوران دفاع مقدس سپری کرده و در همان دوران نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد، مصاحبه‌ی را با خانم سوسن شهبندی خواهراین شهید بزرگوار داشته‌ایم که آن را با هم می‌خوانیم:

در خصوص شهید شهبندی و بیوگرافیشان توضیح دهید؟

برادرم متولد ۱۶ دی ماه ۱۳۳۸ بود. وی بعد از گذراندن دوره های تحصیلی و اخذ مدرک دیپلم که در آن زمان بسیار سخت بود به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و در زمانی هم که به شهادت رسید نزدیک به ۴ ماه از خدمت مقدس سربازیشان باقی مانده بود.

شهید شهبندی در کجا به شهادت رسیدند؟

برادرم در همان محل خدمت یعنی شهر مریوان به شهادت رسید اما مشخص نیست در کدام منطقه از مریوان به شهادت رسیده است زیرا احتمال این موضوع می‌ رود که پیکر شهید بعد از شهادت توسط همزمانش جابجا شده باشد.

پدر و مادر شهید با رفتن وی به جنگ مخالف نبودند؟

خیر به هیچ عنوان زیرا برادرم همیشه به آنها می گفت که آرزو دارد که راه امام حسین(ع) یعنی شهادت و ایستادگی دربرابر ظلم رو پیش بگیرد. در زمانی هم که انقلاب شد برادر در دفاع از انقلاب به جنگ با نیروهای ستمگر شاه می پرداخت و از همان دوران بدنبال شهادت می رفت. به همین خاطر پدر و مادر با او مخالفتی نداشتند زیرا آنها نیز در ایستادگی مقابل ظلم و ستم با برادرم هم عقیده بودند.

شهید شهبندی در چند سالگی و در چه سالی به شهادت رسید؟

در سال ۱۳۶۲ در بیست و یکمین روز ماه اردیبهشت به شهادت رسیدند و در آن زمان ۲۲ سال داشتند.

از ویژگی های اخلاقی شهید بگویید؟

شهدای ما هم دارای یک ویژگی مشترک بودند که برادر من هم در آن ویژگی شهرت داشت و آن چیزی نبود جز غیرت. چیزی که شهدا نسبت به میهن و ناموس خود داشتند. شهید شهبندی علاوه بر زبان زد بودن در خصلت غیرت؛ در موضوعاتی همچون مهربانی، پاکی، مومنی، اهل قرآن ونماز بودن نیز شهرت داشت و البته بیشتر شهدا دارای این خصلت ها بودند. برادرم تا جایی که از دستش بر می‌آمد به دیگران و نیازمندان کمک می کرد. پدر و مادرم همواره مورد احترام برادرم بودند و هیچگاه حتی یک بار هم باعث رنجش آنها نشد.

برادر شهیدتان فرزند چندم خانواده بود؟

ما ۹ برادر و خواهر بودیم و شهید محبوب شهبندی فرزند پنجم خانواده بود.

در خصوص نحوه شهادت برادرتان توضیح دهید؟

شهید شهبندی بعد از یک درگیری سخت در حال تمیز کردن اسلحه خود بود که همرزمانش برای او را برای خوردن نهار صدا می زنند در همان لحظه منطقه مجدد دچار درگیری آتش و خمپاره باران دشمن بعثی می شود. برادرم برای پناه گرفتن به سمت یکی از سنگر ها حرکت می کند که به ناگاه یک ترکش به سینه ی ایشان و مشخصا به نزدیکی قلبش برخورد می کند. بعد اینکه آتش دشمن کمتر می شود همرزمانش با ماشین او را به سمت بهداری می برند تا از آنجا بتوانند به بیمارستان برسانند که در راه به درجه رفیع شهادت نائل می گردد.

خبر شهادت شهید را چگونه متوجه شدید؟

در زمان شهادت برادرم من و همسرم در تهران سکونت داشتیم اما گویا چند نفر از دوستانش که در جبهه با او بودند به اردبیل رفته و با مراجعت به منزل پدرم، خانواده را در جریان شهادت ایشان قرار داده اند. بعد از آن مادر با ما تماس گرفت و خبر شهادت را داد و از آنجا که تقریبا یک هفته قبل از شهادت برادرم ایشان در منزل ما حضور داشتند و از همین تهران بود که دوباره به جبهه می رفت برای من بسیار سخت و دردناک بود که دیگر ایشان را نخواهم دید.

مادر نیز از خبر شهادت برادرم گریست اما با افتخار فریاد می زد که فرزندم را در راه با ارزشترین چیزها یعنی وطن و خاک و ناموس دادم، یادم هست مادرم همواره با افتخار می گفت محبوب در راه خدا کشته شد و کسانی که در راه خدا کشته می شوند شهید هستند و پاداش آنها با خود خداوند است و فقط برای برادرم قرآن می خواند.

نظر شما به عنوان یک خانواده شهید در خصوص شهداء مدافع حرم چیست؟

شهداء مدافع حرم همانند شهدا دفاع مقدس به دنبال دفاع از خاک و میهن هستند با این تفاوت که در آن زمان به دلیل نوپا بودن انقلاب که مانند یک طفل تازه به دنیا آمده ضعیف بود مورد هجوم قرار گرفتیم و به همین دلیل مجبور شدید در داخل کشور و مرز خودمان با دشمن بجنگیم اما شهدای مدافع حرم برای اینکه دست دشمنان به خاک کشور عزیزمان نرسد در دورتر از مرزها به جنگ دشمنی به مراتب خطرناکتر از دشمن بعثی رفته اند. علاوه بر این مدافعین حرم با ایستادگی در مقابل دشمنی با نام داعش که نه تنها دزد خاک و ناموس است بلکه دزد اعتقادات دینی مردم نیز می باشد. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر نبودند مدافعان حرم چه بسا الان باید در داخل کشور با این دشمن وحشی و خطرناک می جنگیدیم.

آیا تا به حال به اردوی راهیان نور رفته اید؟

بله بنده به همراه خانواده ام دوباره به اردوی راهیان نور و شهر شلمچه رفته ایم. وقتی برای اولین بار به آنجا رفتم و از وسیله نقلیه پیاده شدم بی اختیار پاهایم سست شد و بروی خاک افتادم آنجا همه چیز بوی شهادت می داد. تمام حال و هوای جنگ جلوی چشمانم آمد و انگار بوی برادر شهیدم در آنجا پیچیده بود. وقتی تکه های پیراهن های رزمندهای که در آنجا شهید شده بودند را دیدم بی اختیار شروع به گریه کردند کردم.
اردوهای راهیان نور بهترین راه برای آشنایی نسل سوم انقلاب با دوران جنگ و اینکه شهداء چگونه از جان خود برای دفاع از وطن و ناموس گذشته اند می باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.