ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78503
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
  • 70 بازدید
  • ارسال توسط :
نگاه دقیق مقام معظم رهبری به شعر موجب تعجب بزرگان ادبیات می‌شود/ شعری که در محضر رهبر انقلاب قرائت شد: “سپاه قدس نه تنها مدافع حرم است/ که کل اهل تولی مدافع حرم است”

نگاه دقیق مقام معظم رهبری به شعر موجب تعجب بزرگان ادبیات می‌شود/ شعری که در محضر رهبر انقلاب قرائت شد: “سپاه قدس نه تنها مدافع حرم است/ که کل اهل تولی مدافع حرم است”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد ولی‌الله کلامی شاعر زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تأثیر جلسات شعر نیمه ماه مبارک رمضان که همه‌ساله با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جلسات به نوعی شناسایی استعداد جوانان است، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد ولی‌الله کلامی شاعر زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تأثیر جلسات شعر نیمه ماه مبارک رمضان که همه‌ساله با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جلسات به نوعی شناسایی استعداد جوانان است، هرسال که در محضر مقام معظم حاضر می‌شویم شعرایی که در جلسات شعر استانی صاحب امتیاز شدند در جلسه شعر که با حضور مقام معظم رهبری و شعرای پیشکسوت برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه این جلسات تاثیر به سزایی در رونق شعر دارد، ابراز کرد: شعرای زیادی از این جلسه به کشور معرفی شدند، این لطف حضرت آقاست که این چنین به شعر توجه دارد که سبب شده جوانان پراستعدادی همچون آقای برقعه‌ای معرفی شوند.

شاعر پیشکسوت زنجانی تصریح کرد: اگر حضرت آقا این چنین به شعر توجه نداشتند و در این راستا قدم برنمی‌داشتند این همه شاهد حضور استعدادهای مختلف در عرصه شعر نبودیم، حضور ایشان در جلسه شاعران و نظر دادن به شعرها سبب رونق گرفتن هرچه بیشتر و دلگرمی شاعران شده است.

وی بیان کرد: مقام معظم ررهبری در جلسه روز گذشته به صورت جدی شعرها را زیر نظر داشتند و در مواردی به شعرها نظر و اصلاحیه می‌دادند که مورد استقبال ویژه شاعران قرار گرفته بود.

استاد کلامی زنجانی با بیان اینکه حضرت آقا آنقدر دقیق هستند که گاهی موجب تعجب بزرگان ادبیات و شعر می‌شود، یعنی به صورت ریشه نظر می‌دهند.

وی گفت: جلساتی که در استانها راه افتاده به خاطر همین توجهات مقام معظم به شعر است، اکنون شعر فجر بال و پر گرفته و انجمن شعر آستان قدس نیز در سطح کشور فعال شده است.

شاعر برجسته زنجانی با اشاره به خاطرات به یادماندگی که در حضور مقام معظم رهبری داشته است، اظهار کرد: بنده خاطرات زیادی با مقام معظم رهبری دارم، سال 82  در محضر ایشان شعر گفتم، مقام معظم رهبری قرار بود سه روز در زنجان بمانند وقتی در پایان شعرم این بیت( اگرچه نیم نگاهی زیاده از سرماست/به پای بوسیت اما سه روز کافی نیست) را خواندم حضرت آقا در وسط سخنرانی فرمودند این سه روز برای ما شیرین است اما اگر پنج روز هم بمانیم آقای کلامی خواهد گفت پنج روز کافی نیست که یک نفر فریاد زد آقا 20 روز هم کافی نیست که در این لحظه مقام معظم رهبری فرمود "کلامی را کلام از دل برآید"، این جمله برای من خاطره انگیز و به یاد ماندنی است.

وی تصریح کرد: خداوند نعمتی به ما داده که نه تنها در شعر بلکه در هر حرفه و تخصصی ایشان چندین سال از ما جلوتر است، این را حتی مخالفین مقام معظم رهبری هم می‌گویند، علت این امر ساده زیستی، دل بسته دنیا نبودن و توسل جستن به اهل بیت(ع) است.

استاد کلامی با تاکید بر اینکه ما بارها نظرات کارشناسی و دقیق ایشان را در موضوعات مختلف دیده‌ایم، خاطرنشان کرد: ما وقتی نگاه دقیق و ظریف ایشان را به شعر مشاهده می‌کنیم، به واقع شگفت زده می‌شویم.

وی با اشاره به شعری روز گذشته در محضر مقام معظم رهبری خوانده است، گفت: سپاه قدس نه تنها مدافع حرم است/ که کل اهل تولی مدافع حرم است

حرامزاده که قدر حرم نمی‌داند/ حلال زاده لیلا مدافع حرم است

مدافعان حرم را بگفتم الگو کیست/ ندا رسید که سقا مدافع حرم است

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.