ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78509
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
  • 105 بازدید
  • ارسال توسط :
حرکت ائتلاف سعودی به سوی الحدیده یمن متوقف شده است

حرکت ائتلاف سعودی به سوی الحدیده یمن متوقف شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه یمنی «متابعات» درباره تحولات جاری در استان الحدیده یمن نوشت: در دو روز گذشته، دولت به اصطلاح قانونی یمن به رهبری عبدربه منصور هادی و ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی می‌توانستند یک پیروزی برای خود ساخته و از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه یمنی «متابعات» درباره تحولات جاری در استان الحدیده یمن نوشت: در دو روز گذشته، دولت به اصطلاح قانونی یمن به رهبری عبدربه منصور هادی و ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی می‌توانستند یک پیروزی برای خود ساخته و از شکست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در الحدیده بگویند و سخنرانی‌های عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله درباره عقب نشینی و پیشروی در هر جنگی را به عنوان یک پیروزی قلمداد کنند، بخصوص که همه می‌گفتند: الحدیده در آستانه سقوط به دست ائتلاف و دولت مستعفی منصور هادی است که تا 20 کیلومتری شهر الحدیده هم جلو آمدند.

این وبگاه یمنی افزود: تنها پس از دو روز و کم‌تر از هفتاد و دو ساعت همه چیز کاملا فرق کرد آن هم نه تنها در میدان جنگ و در نقشه نظامی و پیشروی‌هایی که تنها درباره آن تبلیغ می‌کردند بلکه نطق سران نظامی و سیاسی دولت مستعفی منصور هادی هم عوض شد.

تا دو روز پیش مقامات منصور هادی می‌گفتند الحدیده در آستانه سقوط است و تنها چند ساعت تا تسلط کامل بر الحدیده زمان باقی است.

دیروز در رسانه‌های ائتلاف سعودی شماری از تحلیلگران سیاسی و نظامی یمن اظهار داشتند که احتمالا نبرد الحدیده به دلایلی متوقف شده از جمله اینکه حوثی‌ها مقادیر زیاد و گسترده‌ای مین در زمین آنجا کاشته‌اند و مانع پیشروی نیروهای ائتلاف و نظامیان منصور هادی شدند و به دستگاه‌های مین روبی و نقشه نظامی و امکانات بزرگی برای ادامه پیشروی نیاز است.

یکی از این تحلیلگران نظامی وابسته به دولت مستعفی منصور هادی در خصوص سخنان عبدالملک الحوثی به تلویزیون العربیه عربستان گفت: معلوم شد که سخنان الحوثی نطقی از سر شکست نبود، چون در نبرد حوثی‌ها با علی عبدالله صالح در صنعا هم ما انتظار داشتیم که سخنرانی الحوثی در روز نبرد نشان بدهد که او شکست خورده است اما ظرف سه روز معلوم شد که این مرد قوی است و نبرد نظامی را در مدتی بسیار کوتاه برد.

وی افزود: این چیزی است که ما امروز در الحدیده از آن بسیار نگرانیم درست زمانی که توقع داشتیم سخنان الحوثی از سر پذیرش شکست باشد تجهیزات نظامی از صنعا، عمران، ذمار و استان‌های دیگر برای آنها به الحدیده رسید و این شهر پر از جنگجویان الحوثی شد و از سوی دیگر مین‌های کاشته شده هم نگذاشتند پیشروی ادامه پیدا کند.

این اعترافات از زبان فرماندهان نظامی منصور هادی و ائتلاف سعودی و از طریق کانال‌های خبری تلویزیون های عربستان و در راس آن کانال های الحدث و العربیه منتشر شد.

پیروزی ساختگی

منابع نظامی میدانی در یمن با تاکید بر اینکه نبرد جبهه ساحل از دیروز متوقف شده است، افزود:  انصار الله با شمار زیادی نیروهای نظامی تازه نفس در الحدیده قوی شده و نقشه نظامی جدیدی از سوی این طرف ترسیم شده که جغرافیای نبرد را تعیین کرده به گونه ای که نبرد را به مناطق باز می‌برد.

این منابع با تاکید بر اینکه الحدیده با همه شهرها و روستاهای آن همچنان پشت انصار الله هستند، افزود: نبرد در سطح شهرها در منطقه الدریهمی متوقف شده و نیروهای منصور هادی تا حد زیادی از این منطقه و دیگر مناطق همجوار آن عقب نشینی کردند.

منابع مذکور افزودند: در محدود ساحل غربی یمن که نیروهای ائتلاف و دولت مستعفی منصور هادی از آنجا به الحدیده حمله کردند نبردها در نزدیکی منطقه الطائف متوقف شده و نیروهای منصور هادی نتوانستند به پیشروی خود ادامه دهند.

این منابع گفتند: روند نبرد الحدیده و تبلیغات نیروهای ائتلاف و منصور هادی درباره کسب پیروزی در این منطقه نشان داد پیروزی‌هایی که از آن سخن می‌گویند صرفا پیروزی هایی در سطح رسانه‌ای است و در میدان نبرد واقعیت خلاف این است تا این موضوع به ذهن متبادر شود که پیروزی و پیشروی نیروهای منصور هادی طبق معمول بیش از چند ساعت دوام ندارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.