ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78556
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
تهران|شهادت‌طلبی کشورهای محور مقاومت ریشه در حرکت عاشورایی قیام 15 خرداد دارد

تهران|شهادت‌طلبی کشورهای محور مقاومت ریشه در حرکت عاشورایی قیام 15 خرداد دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه ورامین ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر اظهار داشت: در این شب‌ها تقدیر ما تعیین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه ورامین ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر اظهار داشت: در این شب‌ها تقدیر ما تعیین شده و براساس آیات قرآن شب قدر از هزاران ماه بهتر است، لذا باید تلاش کنیم تا نهایت بهره را از این شب‌ها برده و با حضور در مساجد به مناجات با خداوند متعال بپردازیم.

وی سپس با اشاره به 14 خرداد و سالروز رحلت امام خمینی(ره) بیان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که در عصر امام خمینی(ره) بودیم و امروز نیز وارث حرکت امام و انقلاب هستیم، باید بدانیم امام خمینی(ره) و انقلابش دشمن‌های جدی داشته و دارد، ولی به کوری چشم آمریکا و اسرائیل چهره امام خمینی(ره) و انقلابش روز به روز نورانی‌تر می‌شود.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه مقام معظم رهبری پس از امام خمینی(ره) سکان‌دار کشتی انقلاب شدند افزود: اکنون سی‌امین سالگرد رهبری مقام معظم رهبری است و در طول این 30 سال زعامت ایشان راه و رسم امام خمینی(ره) به خوبی استمرار یافته است و دشمن به خوبی دریافته آنچه در این 40 سال انقلاب را حفظ کرده و می‌کند، ولایت فقیه است و به همین دلیل جایگاه رفیع الهی و شخص مقام معظم رهبری را مورد هجمه‌های ناجوانمردانه قرار داده است.

وی ادامه داد: مواضع مقام معظم رهبری همواره و در همه مسائل داخلی و خارجی مقتدرانه و حکیمانه است، به گونه‌ای که این مواضع تمام سازمان‌های جاسوسی دنیا را متحیر کرده است و اذعان دارند در ایران با یک ابرحریف روبه‌رو هستند، در مورد برجام نیز باید رهنمودهای ایشان عملیاتی شود و همه جریانات انقلاب می‌بایست وحدت را در برابر دشمن حفظ کنند، منتهی وحدت یک محور می‌خواهد و آن محور رهبری است.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه با اشاره با سالگرد قیام 15 خرداد گفت: باید 15 خرداد را ارج بنهیم، این روز مبدأ نهضت و مبین هویت دینی و اسلامی انقلاب است، ما نسبت به این روز مسئول هستیم، باید در شب‌های قدر در مساجد درباره امام خمینی(ره) و 15 خرداد سخن گفته شود و مداحان، خطبا و مبلغین پیام‌رسان شهدای 15 خرداد باشند.

محمودی همچنین با بیان اینکه نهضت بیداری اسلامی امتداد قیام 15 خرداد است خاطرنشان کرد: امروز کفن‌پوشی و شهادت‌طلبی در یمن، سوریه، لبنان، فلسطین و افغانستان و عراق ریشه در حرکت عاشورایی 15 خرداد دارد، همین فرهنگ آمریکا و اسرائیل را زمین‌گیر کرده است، امروز اسرائیل از هر زمانی عاجزتر بوده و آنچه شعار انقلاب اسلامی و وعده الهی است، در حال تحقق است و به زودی شاهد محو اسرائیل از صفحه روزگار خواهیم بود.

مردم دیار 15 خرداد وارثان و پرچمداران "السابقون انقلاب" هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی ایشان اظهار داشت: امام راحل در عمل ثابت کردند که حکومت اسلامی، فلسفه عملی فقه است، ولی فقیه جامع‌الشرایط می‌تواند حکومت اسلامی تشکیل داده و رهبری کند.

وی بیان کرد: امام راحل در اسلام ذوب شده بود، با اندیشه ناب علوی و حسینی مهندسی جدیدی در مدیریت دنیای خفقان و تاریک طراحی کرد که هر چه از زمان گذشت، رونق بیشتری گرفت و به تعبیر خود امام(ره) انقلاب ما انفجار نور بود.

وی سپس افزود: پس از رحلت امام خمینی(ره) این زعامت و رهبری به دست شخصیتی افتاد که تئوری فکری امام را مو به مو دریافت و اجرا کرد، مقام معظم رهبری مکتب امام(ره) را در صحنه اجرا به خوبی عملیاتی و روح امام راحل را در خودشان شکوفا کردند.

امام جمعه قرچک در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(ره) تسلیم و سازش در برابر زورگویان را بزرگ‌ترین خیانت به اسلام و مسلمین می‌دانستند تصریح کرد: امروز وظیفه همه ما چندین برابر سنگین شده و آن نیز تجلی نتیجه مقاومت، تحکیم ارکان نظام اسلامی، تأثیرگذاری عظیم ولایت فقیه، تقویت بیداری اسلامی، سپردن پست‌های کلیدی به شایستگان و نیروهای انقلابی، تقویت فرهنگ استکبارستیزی، تکریم از مقام شامخ شهدا و جانبازان عزیز ، احیاء روحیه انقلابی و آزادی‌خواهی است.

اسماعیلی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد گفت: امروز پیام شهدا 15 خرداد 42 به گوش جهانیان رسیده است، شما مردم دیار 15 خرداد وارثان و پرچمداران "السابقون انقلاب" هستید، شهره شما  در انقلابی‌گری، ولایی بودن، عزت‌مداری و شجاعت است.

وی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای تداوم نیاز به هیچ عنصر و عامل بیرونی ندارد خاطرنشان کرد: به آنانی که به خیال خودشان لالایی می‌خوانند و به دنبال سیطره مجدد مستکبرین هستند محکم می‌گوییم که به هیچ وجه زیر بار حرف زور نخواهیم رفت.

پرکردن شکاف اقتصادی و رفع تبعیض اولویت نخست مسئولان باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه باید از فرصت‌های ماه مبارک رمضان به خوبی استفاده کرد اظهار داشت: قرآن کریم روزه‌داری را عامل کسب تقوا می‌داند که باید به درستی از فضائل این ماه بهره برد.

وی تصریح کرد: عدالت‌محوری و گسترش عدالت در جامعه یکی از اهداف مهم همه انبیاء و حاکمان الهی بوده و فلسفه ارسال رُسل و نزول کتب آسمانی نیز اقامه قسط و عدل در بین مردم بوده است.

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیز هدف گسترش عدالت شکل گرفته افزود: جایی که عدالت نباشد ظلم و پایمال کردن حقوق مردم پیش می‌آید، از این‌رو امروز با توجه به قرار گرفتن در آستانه رحلت امام(ره) و حادثه 14 و 15 خرداد باید کلمات و سخنان امام راحل را درباره اجرای عدالت و اقامه حکومت اسلامی بازخوانی کنیم.

فتاح دماوندی عنوان کرد: عدالت خواسته یک جماعت خاصی از مردم یا اهل یک کشور و یک ملت نیست، عدالت خواسته طبیعی و تاریخی همه آحاد بشر در طول تاریخ بشریت است که همه باید با دنبال عدالت و انصاف باشیم.

وی با بیان اینکه پر کردن شکاف‌های طبقاتی باید در برنامه و هدف حکومت باشد گفت: اگر ثروت کشور در گوشه‌ای به نفع یک عده انبار شود و عده کثیری از مردم جیبشان خالی باشد این با مکتب سیاسی امام خمینی(ره) سازگاری ندارد، پر کردن شکاف اقتصادی و رفع تبعیض در استفاده از منابع گوناگون ملی در میان طبقات مردم مهم‌ترین و سخت‌ترین مسئولیت است که همه مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.

خوی اشرافی‌گری برخی مسئولان سبب هدررفت نیروهای انقلابی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی صالح‌نیا امام جمعه کن ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: مهم‌ترین نقطه قوت نظام اسلامی اتکا به اعتقادات عمیق مردمی و اصل مترقی ولایت فقیه و متصل به ولایت‌الله است که همواره کشور را از بحران‌ها عبور داده و اجازه دیکتاتوری به هیچ‌کس نمی‌دهد.

امام جمعه کن در ادامه با اشاره به برخی سوء‌مدیریت‌ها در کشور افزود: ولی فقیه همواره در سخنان خود بر تولید و اشتغال جوانان و حمایت از کالای ایرانی تأکید دارند، این درحالی است که بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری صرفاً به دنبال سود و جریمه هستند، با کدام منطقی وام 36 درصد را می‌توان توجیه کرد و به اسلام نسبت داد.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور آیت‌الله تقوی در نمازجمعه کن خاطرنشان کرد: امروز در هرکجای ایران اسلامی که نماز جمعه برپا می‌شود ایشان در اجر و پاداش آن‌ها شریک است، چرا که بیش از نیمی از نماز جمعه‌ها در دوران مسئولیّت ایشان تأسیس شده است.

آزادی قدس با سازش و مذاکره حل نمی‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهریار ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع)، با اشاره به شاخص‌های مکارم اخلاق اظهار داشت: صداقت در گفتار و عدم دورویی، احترام به دیگران، حل مشکلات مؤمن، خوش اخلاقی، احسان، نگه داشتن حرمت و حقوق همسایه، حق‌شناس بودن، شرم و متانت عقلی و مهمان‌نوازی است.

امام جمعه شهریار سپس با اشاره به ضرورت حضور مردم گسترده در راهپیمایی روز قدس افزود: آزادی قدس و حل مشکلات آن‌ها تنها با مقاومت حل‌شدنی است و با سازش و مذاکره این مشکلات رفع نخواهد شد و باید در این روز همه برای راهپیمایی عظیم آماده شده و حضور داشته باشیم.

سالمی در ادامه سخنان خود با اشاره به بحران کم آبی در کشور خاطرنشان کرد: امروز همه باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم که این امر مستلزم فرهنگ‌سازی در مصرف بهبنه و مطلوب در حوزه کشاورزی، تولید و صنایع ممکن می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.