ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78666
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
مقام یمنی:‌ قطری‌ها نگران تهدید عربستان نباشند؛ سعودی‌ها در یمن گرفتارند/آیا «بن زاید» اهمیت جبهه شرق را دریافت؟

مقام یمنی:‌ قطری‌ها نگران تهدید عربستان نباشند؛ سعودی‌ها در یمن گرفتارند/آیا «بن زاید» اهمیت جبهه شرق را دریافت؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن که دیروز (جمعه) طی پستی در توئیتر به نیروهای ائتلاف سعودی و «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن درباره ماجراجویی در بندر «الحدیدة» هشدار داده بود و گفته بود؛ « به زودی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن که دیروز (جمعه) طی پستی در توئیتر به نیروهای ائتلاف سعودی و «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن درباره ماجراجویی در بندر «الحدیدة» هشدار داده بود و گفته بود؛ « به زودی از ماجراجویی در ساحل [اشاره به الحدیدة] پشیمان خواهید شد»؛ امروز طی چندین پست درباره جدیدترین شرایط حاکم بر یمن  نوشت.

وی تاکید کرد که اقدام عربستان در تهدید نظامی قطر، همان‌گونه که در روزنامه فرانسوی [لوموند] آمده است، بیانگر این مسئله است که رویکرد «تمیم» امیر قطر مبنی بر استقبال از نظامیان ترک صحیح است و تلاش قطر برای تجهیز به سامانه موشکی «اس 300» نیز به دلیل همجواری با عربستان و تهدیدهای آن، ضروری است. کسی که جنایات و حضور نظامی استعمارگرایانه عربستان در یمن را نادیده می‌گیرد و این اقدامات را صرفا تهدید می‌شمارد، عاقل نیست.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در پستی دیگر خطاب به ملت قطر می‌نویسد: تهدید نظامی علیه قطر دیگر به تاریخ پیوست و ما به ملت قطر می‌گوییم:

1- نگران تهدید عربستان یا هر طرف دیگر نباشید. آنها غرق معرکه یمن هستند و تمام تلاش خود را شعله‌ور کردن جنگ یمن و ارتکاب جنایت در آن می‌کنند.2- شما نیز مانند آنها سلاح دارید و جنگنده‌های شما که هواپیمای امارات را رهگیری کرده بود، همچنان مجهز و آماده است.3- شما همچنین توافقنامه‌هایی نظامی با ترکیه دارید که آنها را می‌ترساند.

الحوثی در ادامه خبر سرنگونی یک فروند بالگرد آپاچی ائتلاف سعودی در ساحل غربی را تایید کرد و از پیروزی‌های نیروهای انصارالله در غرب «حیس» و کنترل کامل تقاطع «العدین» خبر داد.

پست بعدی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در «توئیتر» به طور مشخص درباره امارات می‌نویسد: پس از آنکه «بن زاید: سلاح‌های آمریکایی در یمن را از دست داد و پش از کشتار و به آتش کشیدن ارتش و کمیته‌های مردمی و اثبات ناتوانی سلاح‌های آمریکایی در جنگ یمن؛ وی به سوی روسیه برگشته است. آیا این به آن معناست که امارات اهمیت جبهه شرق را دریافته است یا نه، این اقدام تنها تلاشی برای رهایی از اخاذی‌های آمریکایی است که ترامپ از همین رهگذر، صدها میلیارد دلار برای احیای اقتصاد آمریکا فراهم ساخت؟

چند روز پیش «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی طی سفرش به مسکو با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد و در این دیدار دو طرف توافقاتی در زمینه‌های مختلف از جمله نفت و گاز امضاء کردند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه امارات، بن زاید و پوتین بر سر تقویت همکاری سیاسی و دفاعی و همچنین همکاری جهت تبدیل خاورمیانه به منطقه عاری از هرگونه تسلیحات کشتار جمعی به اتفاق نظر رسیدند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.