ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78674
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
  • 128 بازدید
  • ارسال توسط :
جدیدترین تحولات جبهه «الحُدیده» یمن

جدیدترین تحولات جبهه «الحُدیده» یمن

خبرگزاری فارس: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جدیدترین دستاورد‌های نبرد در «الحدیده»، یک گردان متجاوز را به طور کامل از پای درآوردند و یک بالگرد آپاچی ائتلاف سعودی نیز در ساحل غربی سرنگون شد. نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، در ادامه مقاومت در استان «الحدیدة» و توقف پیشروی‌های نیرو‌های ائتلاف سعودی به این […]

خبرگزاری فارس: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جدیدترین دستاورد‌های نبرد در «الحدیده»، یک گردان متجاوز را به طور کامل از پای درآوردند و یک بالگرد آپاچی ائتلاف سعودی نیز در ساحل غربی سرنگون شد.

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، در ادامه مقاومت در استان «الحدیدة» و توقف پیشروی‌های نیرو‌های ائتلاف سعودی به این استان، جمعه (دیروز) نیز یک عملیات ویژه علیه نیرو‌های متجاوز به ساحل غربی انجام دادند و خسارات زیادی به آن‌ها وارد کردند.

یک منبع آگاه نظامی در گفتگو با «المسیره»، اظهار داشت: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی با پشتیبانی نیرو‌های منطقه «تهامة» و نیرو‌های قبیله‌ای، موفق شدند، یک گردان کامل از نیرو‌های متجاوز و مزدور را در منطقه «الفازة» در جنوب شهرستان «التحیتا» در ساحل غربی، در استان الحدیدة را شکست دادند.

بر اساس این گزارش، گردان وابسته به ائتلاف سعودی موسوم به تیپ ۵ پس از عملیات اطلاعاتی دقیق، هدف قرار گرفت و شمار زیادی از نیرو‌های این گردان کشته، ۱۰ تن از اعضای آن اسیر شدند و تجهیزات نظامی آن‌ها به غنیمت گرفته شد.

ائتلاف عربستان سعودی و امارات از یک ماه پیش عملیاتی را با هدف اشغال بندر الحدیده که تنها راه تنفس و ارتباط نیرو‌های مقاومت یمن با بیرون است، شروع کرده‌اند و توانستند از جنوب استان الحدیده و در امتداد ساحل و با پوشش هوایی پیشروی‌هایی داشته باشند. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای توقف این پیشروی‌ها نیرو‌های تازه نفسی به جبهه الحدیده اعزام کردند.

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها از وضعیت جبهه الحدیده، کمیته‌های مردمی یمن طی چند روز اخیر عملیات هجومی گسترده‌ای علیه مواضع نیرو‌های متجاوز ائتلاف سعودی انجام داده و پیروزی‌های مهمی به دست آورده‌اند.

از سوی دیگر، نیرو‌های مسلح یمن در واکنش به اقدام امارات در هدایت عملیات نظامی در غرب یمن، هشدار داد و سرتیپ ستاد «شرف غالب لقمان» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بامداد امروز شنبه در اظهاراتی هشدارآمیز خطاب به سران امارات، به آنان اعلام کرد که ابوظبی در تیررس موشک‌های یمن قرار دارد.

وی توضیح داد که آنچه رسانه‌های ائتلاف سعودی درباره پیروزی خود در ساحل غربی یمن منتشر می‌کنند، پیروز‌هایی خیالی است و «ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شده‌اند بیشتر مناطقی که در روز‌های گذشته اشغال شده بود، [از ائتلاف سعودی]پس بگیرند».

به گفته شرف لقمان، نیرو‌های یمنی موفق شده‌اند همه مواضع اشغال شده در روز‌های اخیر در غرب یمن را آزاد کنند و هم‌اکنون کار آزادسازی مناطقی مثل «حیس» و «الخوخه» در جریان است.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز طی پستی در توئیتر از سرنگونی یک فروند بالگرد آپاچی ائتلاف سعودی در ساحل غربی و پیروزی‌های نیرو‌های انصارالله در غرب «حیس» و کنترل کامل تقاطع «العدین» خبر داد.

با علنی شدن ناکامی مجدد عربستان و همپیمانانش در اشغال الحدیدة، برخی تحلیل‌گران معتقدند مقاومت نیرو‌های ارتش و کمیته‌های انقلابی یمن در الحدیده منجر به تغییر لحن برخی سران سیاسی و نظامی دولت مستعفی این کشور شده است.

در همین راستان نیز از چهارشنبه (۹ خرداد)، در رسانه‌های ائتلاف سعودی شماری از تحلیلگران سیاسی و نظامی یمن اظهار داشتند که احتمالا نبرد الحدیده به دلایلی متوقف شده از جمله اینکه حوثی‌ها مقادیر زیاد و گسترده‌ای مین در زمین آنجا کاشته‌اند و مانع پیشروی نیرو‌های ائتلاف و نظامیان منصور هادی شدند و به دستگاه‌های مین روبی و نقشه نظامی و امکانات بزرگی برای ادامه پیشروی نیاز است.

یکی از این تحلیلگران نظامی وابسته به دولت مستعفی منصور هادی در خصوص سخنان عبدالملک الحوثی به تلویزیون العربیه عربستان گفت: معلوم شد که سخنان الحوثی نطقی از سر شکست نبود… درست زمانی که توقع داشتیم سخنان عبدالملک الحوثی از سر پذیرش شکست باشد تجهیزات نظامی از صنعا، عمران، ذمار و استان‌های دیگر برای آن‌ها به الحدیده رسید و این شهر پر از جنگجویان الحوثی شد و از سوی دیگر مین‌های کاشته شده هم نگذاشتند پیشروی ادامه پیدا کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.