ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78778
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰:۰۲
  • 105 بازدید
  • ارسال توسط :
بازگرداندن ضد ارزش‌ها به حیات اجتماعی زنان ناسپاسی به میراث امام خمینی(ره) است

بازگرداندن ضد ارزش‌ها به حیات اجتماعی زنان ناسپاسی به میراث امام خمینی(ره) است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، جمعی از تشکل‌های زنان انقلابی کشور در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بیانیه‌ای صادر کردند. در این بیانیه آمده است: «در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام روح‌الله خمینی بزرگ ‌بنیانگذار انقلاب اسلامی قرار داریم؛  انقلابی که کشور ما را  […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، جمعی از تشکل‌های زنان انقلابی کشور در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بیانیه‌ای صادر کردند. در این بیانیه آمده است:

«در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام روح‌الله خمینی بزرگ ‌بنیانگذار انقلاب اسلامی قرار داریم؛  انقلابی که کشور ما را  از چنگال رژیم استبدادی پهلوی و سلطه استکبار غرب رها کرد و الگوی تازه ای از حکومت مبتنی بر استقلال و عدم وابستگی به شرق و غرب یعنی مردم‌سالاری دینی را مطرح کرد و عملا دین را به موتور محرک قدرتمندی برای جریان بیداری و تقویت حرکت‌های رهایی بخش در جهان معاصر تبدیل کرد.

این در حالی است که در این عصر قدرت‌های زمان همه تلاش شان را برای منزوی کردن دین و معنویت بکار گرفته‌اند. از معجزات انقلاب اسلامی حضور پرشور و ثمربخش زنان مسلمان بود که در گستره‌ای وسیع در صف اول انقلابیون نقش آفریدند و متقابلا درسایه انقلاب اسلامی تحول عظیم و معجزآسایی در دل و جان و اندیشه آنها پدیدار گشت که جز در جامعه صدر اسلام نظیری برای آن نمی توان یافت.

از یاد نبرده‌ایم که در روزگار حاکمیت رژیم مستبد و وابسته پهلوی، زنان برای دستیابی به رشد و پیشرفت در جامعه یا باید دست از ایمان و تقیدات دینی و اخلاقی برداشته، مقلد کورکورانه غرب می‌شدند یا براساس دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه متحجرین تن به انزوا و عقب‌ماندگی می‌دادند. اما در جریان  انقلاب اسلامی حضرت امام (قدس سره)  تنها با تکیه بر مبانی برگرفته از اسلام انقلابی و قرآن و سیره حضرات معصومین علیهم السلام، نوع تازه‌ای از زن را تعریف و وارد صحنه کرد؛ زن مسلمان انقلابی در عین پایبندی به مبانی دینی و ارزش‌های اخلاقی با بصیرت و شجاعتی ستودنی در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی حضور فعال و تعیین کننده داشت به گونه‌ای که به فرموده امام راحل(قدس سره) اگر حضور پیشاهنگانه او نبود، انقلاب پیروز نمی‌شد و  بدون‌ مشارکت دلاورانه و مسئولانه او دفع تجاوز رژیم بعثی و دفاع جانانه از انقلاب و نظام اسلامی و‌ خاک پاک ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی به فرجام نیکوی پیروزی نمی‌رسید.

بی‌شک دوام انقلاب اسلامی هم از این پس در گروی حضور آگاهانه این زن انقلابی در صحنه و ایستادگی مومنانه او در مقابل انواع دسیسه‌های دشمنان به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی است.

اینک در سالروز ارتحال حضرت روح الله ما زنان انقلابی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام (ره) و بیعت مجدد با مقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه‌ای، توجه مسئولین و زنان مومن و فهیم ایران اسلامی و مسئولین را به این نکات معطوف می‌داریم:

نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از گذشت 40 سال علی‌رغم همه دشمنی‌ها و فشارهای نظام سلطه جهانی با رهبری داهیانه رهبر فرزانه و اقتدای مومنانه و آگاهانه مردم انقلابی مسلمان ایران، همچنان بر بلندای عزت و اقتدار ایستاده است. پس اولین انتظار از مسئولان و متولیان امور و بزرگان این است که با پشتیبانی از ولایت فقیه، این سپر محکم در برابر تمامی تهاجمات، پاسداشت و صیانت از شجره طیبه انقلاب اسلامی را وجهه همت خود سازند و به ارزش‌های والایی که برای حفظ و حراست از آ‌نها خون پاک صدها هزار شهید بذل شده،‌ وفادار بمانند؛ ارزش‌هایی که در راس آنها، ظلم ستیزی، مبارزه با استکبار،  تکیه بر استقلال حقیقی و پایبندی به اسلام انقلابی قراردارد و به هوش باشند که در این مسیر از مردم مومن و انقلابی بزرگوار عقب نمانند. مسلما آزمون‌های بزرگ و دشواری همچون برجام و امثال آن می‌تواند محک مناسبی برای سنجش عیار استقامت و وفاداری‌ مسئولین نسبت به انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل (قدس سره) باشد.

زنان انقلابی بصیر از مسئولین و متولیان امور و مسئولین انتظار دارند که تحول عظیمی را که در جریان انقلاب اسلامی در شخصیت، منزلت و جایگاه زنان پدید آمد، ارج ‌نهاده و‌عملا در مسیر تثبیت و ‌ تقویت دستاوردهای آن تلاش نمایند. هرگونه حرکت انحرافی و ارتجاعی در جهت بازگرداندن ضد ارزش‌ها به حیات فردی و اجتماعی زنان ناسپاسی به میراث گرانقدر حضرت امام (رحمه الله) و جفای آشکار نسبت به زنان این جامعه است.

حضرت ‌امام مسیر رشد همه جانبه زنان و حضور آگاهانه، مستقل و موثر آنان در امور حیاتی جامعه را در جهت تحقق ارزش‌های الهی ترسیم نمودند و حاصل این رشد ظهور زن تراز انقلاب اسلامی بوده است با مختصاتی که مقام معظم رهبری در توصیف سیمای درخشان او فرموده است: در  انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، زنانی ظهور کردند که می‌توانند تعریف زن و حضور او در ساحت رشد و تهذیب خویش، و در ساحت حفظ خانه‌ سالم و خانواده‌ متعادل، و در ساحت ولایت اجتماعی و جهاد امر به معروف و نهی از منکر، و جهاد اجتماعی را جهانی کنند و بن‌بست ‌های بزرگ را در هم بشکنند.

انتظار این است که مسئولین و متولیان امور در جهت تحقق زمینه‌های رشد متوازن زنان در این سه ساحت فردی، خانوادگی و اجتماعی فراهم آورند و مخصوصا با ایجاد مجال برای حضور زنان توانمند و لایق در جایگاه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی راه را برای پیاده شدن اسباب ولایت اجتماعی و جهاد اجتماعی زنان آن هم در مقیاس جهانی هموار سازند. البته بیش ازمسئولین این خود زنانند که باید قدر و مرتبه و توان خود را نیک بشناسند و بر اساس مسئولیت و رسالت بزرگی که دارند، به تحقق این رشد و احراز جایگاه مناسب برای زنان همت گمارند.

از مهمترین اصول اندیشه ای و عملی مکتب امام راحل( قدس سره) تاکید بر عدالت اجتماعی و تلاش مسئولین نظام در جهت محرومیت زدایی است.  تحقق این مهم جز با دوری  از اشرافی‌گری و تقید به ساده زیستی و پاکدستی مسئولان و تلاش برای رفع تنگناها و مشکلات معیشتی مردم میسر نمی‌شود.  قطعا حضور پیشتازانه زنان انقلابی در این عرصه هم می تواند ضمانتی مهم برای تحقق همه جانبه عدالت اجتماعی باشد.

 احیای حقوق انسانی و‌ اجتماعی زنان در منظومه فکری – عملی حضرت امام جایگاهی مهم داشته و مقام‌ معظم رهبری نیز بارها به روشنی و جدیت بر تلاش جهت رفع مضایق و ستم هایی که مخصوصا در محیط خانواده بر زنها می رود، تاکید کرده‌اند.

این مهم مخصوصا باید مدنظر جامعه زنان نخبه و مبنای کار و ‌اقدام‌ جدی دست اندرکاران امور قرار گیرد که با بکارگیری ظرفیت های درون این  منظومه، و نه نسخه های غربی،  به رفع تنگناها و مشکلات حیات خانوادگی و اجتماعی زنان توجه جدی داشته باشند. در این مسیر  توجه به مصوباتی چون  منشور حقوق و مسئولیت های زنان و بسیاری از سیاست های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص زنان می تواند راهگشا و چاره ساز باشد.

این بیانیه به منزله میثاق نامه زنان انقلابی با امام راحل و جانشین خلف ایشان، پویشی است برای زنان انقلابی که فرصت پیوستن به آن برای همه عزیزان در روزهای آینده همچنان محفوظ است.

نهایتا ما زنان انقلابی بر این باوریم که در شرایط خطیر کنونی باید با مشارکت فعال و نظارت مستمر بر روند اداره امور کشور بخصوص در حوزه زنان و خانواده، به سمت ساختن جامعه‌ای حرکت کنیم که در عین پایبندی به ارزش های دینی و آرمان های انقلابی، کشوری آباد، آزاد و عاری از فقر و فساد داشته باشیم باشد و در این مسیر تنها بر اندیشه پویا و دست توانای مردم این مرز وبوم و از جمله زنان توانا و فکور ایران اسلامی تکیه کنیم. این همان مقصد و هدف امام بزرگوار امت در برپایی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی بود که قطعا با تلاش بی‌وقفه زنان و مردان این سرزمین حاصل خواهد شد. ان شاءالله

جبهه متحد زنان اصول گرا و کارآمد

جمعیت زنان انقلاب اسلامی

جامعه فاطمیون

جمعیت جهانی زنان پیرو اهل بیت

موسسه فرهنگی اجتماعی ندای بشری

موسسه فرهنگی ایراندخت 

کانون فرهنگی بانو مجتهده امین

موسسه صیانت از حقوق زنان

مرکز جامع توانمندسازی زنان و خانواده

خیریه قدر علوی

موسسه خیریه آل حسنا

موسسه فرهنگی هنری شبستان بهشت هنر

انجمن دوستداران خانواده موفق

هیات عقیله بنی هشام

موسسه مشکات اندیشه

موسسه فرهنگی حدیث هدایت

موسسه یادگاران ماندگار

موسسه رهروان شهدا (مادران، همسران و دختران شهدا)

جبهه فرهنگی عفاف و حجاب استان فارس

جامعه فاطمیون استان فارس

جمعیت زنان فرهیخته

موسسه فرهنگی هنری کریمه ولایت (قم)

کوثر ولایت نور

اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران صالحیه

اساتید و طلاب حوزه خواهران حضرت عبدالعظیم

موسسه نعیما بانو

موسسه ترنم اندیشه

موسسه نور آتی

موسسه حقوقی حق مداران

جبهه فرهنگی فاطمیون (استان مازندران)

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.