ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78801
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۸:۲۵
  • 301 بازدید
  • ارسال توسط :
درخواست امارات و عربستان از آمریکا برای کمک به اشغال شهر استراتژیک یمن

درخواست امارات و عربستان از آمریکا برای کمک به اشغال شهر استراتژیک یمن

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، برخی رسانه های آمریکایی فاش کردند که دولت آمریکا درخواستی از امارات برای کمک نظامی مستقیم واشنگتن به نیروهای اشغالگر در یمن برای اشغال بندر استراتژیک  و حیاتی «الحدیده» یمن در منطقه «باب المندب» را مورد بررسی قرار […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، برخی رسانه های آمریکایی فاش کردند که دولت آمریکا درخواستی از امارات برای کمک نظامی مستقیم واشنگتن به نیروهای اشغالگر در یمن برای اشغال بندر استراتژیک  و حیاتی «الحدیده» یمن در منطقه «باب المندب» را مورد بررسی قرار می دهد.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز به نقل از برخی منابع نوشت که عربستان نیز به امارات ملحق شد و همین درخواست را از ایالات متحده آمریکا مطرح کرده است.

ابوظبی و ریاض این درخواست را این گونه توجیه کردند که امدادرسانی که از این بندر صورت می گیرد به طور مستقیم مرتبط با زندگی 29 میلیون شهروند یمنی  است.

این دو کشور تأکید کرده اند که بدون حمایت مستقیم آمریکا نمی توانند دست به ماجراجویی زده و شهر الحدیده را اشغال کنند.

روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه نوشت که «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا این درخواست برای ارائه کمک نظامی را دریافت کرده است درخواستی که اساسا خواستار اختصاص هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین آمریکا برای پشتیبانی هوایی است.

برخی منابع به این روزنامه آمریکایی گفتند که دولت آمریکا هنوز تصمیم نهایی خود را در این زمینه اتخاذ نکرده است زیرا بیم آن دارد که عملیات نظامی در حومه شهر الحدیده از کنترل خارج شود.

روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه به نقل از یک مسئول آمریکایی نوشت:« هنوز تردیدهای زیادی درباره عملیات نظامی در الحدیده داریم و صد در صد مطمئن نیستیم که ائتلاف عربی (به رهبری عربستان سعودی) در زمان حمله بتواند آن را بدون وقوع هر گونه فاجعه ای به پایان برساند یا خیر.»

این در حالی است که نیروهای ارتش یمن و انصار الله توانستند طی روزهای اخیر بسیاری از مواضعی که در استان حدیده و تعز از دست داده بودند را بازپس گیرند و به نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و نیروهای هوادار«عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری تلفات سنگینی وارد کنند.نیروهای اترش یمن و انصار الله همچنین توانستند تلفات سنگینی به ارتش عربستان و متحدانش عربش داخل اراضی عربستان وارد کنند و ده ها نظامی سعودی و غیر سعودی را از پای در بیاورند.

در تحولی دیگر،رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد تلاش خواهیم کرد امسال را سال موشک های بالستیک قرار دهیم.   

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد ما برای رسیدن به پست ها و سمت ها رقابت نخواهیم کرد و مسابقه نخواهیم داد و ما تلاش خواهیم کرد همانگونه که شهید صالح الصماد وعده داد امسال را سال موشک های بالستیک قرار دهیم.

المشاط این سخنان را در پایان فعالیت کارگروه تخصصی شهید صالح علی الصماد که فرماندهی وزارت دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش و شماری از فرماندهان بلندپایه نظامی ترتیب داده بودند ایراد کرد.

 

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.