ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78819
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
بن سلمان به کما رفته؟

بن سلمان به کما رفته؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است احتمال به کما رفتن بن سلمان بیش از هر احتمال دیگری وجود دارد. ابوالفضل حسن بیکی به ارزیابی وضعیت محمد بن سلمان، غیبت یکماهه او و آینده کاخ آل سعود پرداخت و گفت: از حدود یک دهه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است احتمال به کما رفتن بن سلمان بیش از هر احتمال دیگری وجود دارد.

ابوالفضل حسن بیکی به ارزیابی وضعیت محمد بن سلمان، غیبت یکماهه او و آینده کاخ آل سعود پرداخت و گفت: از حدود یک دهه قبل آمریکایی ها طراحی مرموزانه ای نسبت به حاکمیت عربستان سعودی انجام دادند که از جمله آن این بود که تعدادی از جوانان وابسته به آل سعود را به آمریکا برده و در دانشگاه های جنگ آنجا آموزش دادند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه با روی کار آمدن بن سلمان، سفیر عربستان در آمریکا نیز به عنوان وزیر خارجه عربستان معرفی شد، عنوان کرد: ایالات متحده در این راستا تلاش کرد جوانان بی تجربه را در رأس حکومت سعودی قرار دهد تا بتواند تمام مخازن و منابع عربستان را چپاول کند.

وی افزود: همچنین محمد بن نایف که ولیعهد حقیقی بود، کنار گذاشته و بن سلمان به عنوان ولیعهد معرفی شد و اختیار آل سعود را در دست گرفت، بن سلمانی که جوان زیاده خواهی بود و به راحتی تمام منابع را در اختیار آمریکا قرار داد و از یک طرف با حمایت های بی قید و شرط، تصرف یمن را در دستور کار قرار داد و از طرفی تمامی خاندان آل سعود را کنار گذاشت، تعداد زیادی از شاهزادگان خانواده فهد را به زندان انداخت و ثروت های آنها را گرفت.

حسن بیکی در ادامه به تصریح کرد: بعد از این اتفاقات، مجموعه خاندان آل سعود علیه بن سلمان شدند و از طرفی به علت اینکه خزانه دولت در اختیار ترامپ قرار گرفت، باعث شد شرایط اقتصادی مردم هم در عربستان سعودی به شدت وخیم شد ضمن اینکه سرمایه داران آل سعود ثروت خود را از بیم اینکه کشته شده یا به زندان بیفتند، از این کشور خارج کردند که تمام این مسائل دست به دست هم داد تا نارضایت عمومی در سطح عربستان به وجود بیاید.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در این بین فرزندان عبدالله و فهد نیز تلاش کردند واحدهای نظامی ایجاد کرده و ارتش تشکیل دهند و در همین راستا اقدام به خرید سلاح از فرانسه و انگلیس کردند تا جایی که توازن قوا در عربستان سعودی برهم خورد و با اتمام دوران زندانی شاهزادگان، سازماندهی جدیدی شکل گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه نقش اول را در عربستان آمریکایی ها، نقش دوم را انگلیسی ها و نقش سوم را نیز فرانسوی ها عهده دار هستند، عنوان کرد: این دو کشور اروپایی نیز می خواهند از این گاو شیرده سهمی داشته باشند و همین باعث تشدید روند تشنج در عربستان و بروز کودتا شده است که بر اساس گزارش ها، همه تأیید می کنند بن سلمان در این درگیری مورد اصابت تعداد زیادی گلوله قرار گرفته است.

حسن بیکی در ادامه در خصوص کشته شدن یا زنده ماندن بن سلمان و گمانه زنی های موجود در این خصوص گفت: آمریکایی ها تلاش دارند وضعیت عربستان را حفظ کرده و به انگلیس و فرانسه نبازند چرا که مذاکرات برای تقسیم قدرت ممکن است به فروپاشی بیانجامد و حتی بیم آن می رود که عربستان توسط بن سلمان، بن عبدالله و خاندان فهد به سه قسمت تقسیم شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: از سوی دیگر آمریکایی ها از قدرت شیعیان در عربستان نیز به شدت بیم دارند چنانچه در منطقه شاهد تغییرات جغرافیایی و نظامی هستیم و در یمن اراضی بیشتری در اختیار انصارالله قرار گرفته و مناطق در دست عربستان نیز وارد تشنج شده و قبایل از هم جدا شده اند از این رو قدرت نظامی آنها را رو به افول گذاشته است.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها در حوزه یمن بسیار نگرانی دارند چرا که اگر انصارالله در عدن مستقر شود تنگه عدن با خطراتی روبرو شده که منافع آمریکا در این منطقه را دچار تزلزل می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه آمریکایی ها در مخفی کردن وضعیت آدم های خود در نقاط مختلف دنیا همچون نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، به نظر می رسد این احتمال از سایر گزینه ها بیشتر است که بن سلمان در کما به سر می برد و وضعیت بلاتکلیفی در مرگ و زندگی دارد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.