ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78834
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
  • 215 بازدید
  • ارسال توسط :
شکست سنگین ائتلاف عربی در شاهرگ حیاتی یمن/ پاکسازی شهر «طائف» و آزادی قریب‌الوقوع «جاح» در نوار ساحلی استان الحدیده + نقشه میدانی

شکست سنگین ائتلاف عربی در شاهرگ حیاتی یمن/ پاکسازی شهر «طائف» و آزادی قریب‌الوقوع «جاح» در نوار ساحلی استان الحدیده + نقشه میدانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، در دو هفته گذشته، نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف عربی به فرماندهی امارات توانستند نزدیک به نیمی از خط ساحلی استان الحدیده را به اشغال دربیاورند اما با ضد حملات نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله پیشروی آنان متوقف شد. براساس آخرین اطلاعات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، در دو هفته گذشته، نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف عربی به فرماندهی امارات توانستند نزدیک به نیمی از خط ساحلی استان الحدیده را به اشغال دربیاورند اما با ضد حملات نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله پیشروی آنان متوقف شد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در ۴ روز گذشته ضربات سنگینی را به نیروهای ائتلاف وارد کردند و برخی مناطق اشغال شده را بازپس گرفتند تا رویای قطع ارتباط یمن با دنیای خارج بر باد رود.

بیشتر بخوانید:

جزئیات عملیات بزرگ «محاصره دریایی یمن»/ چهار هدف اماراتی‌ها برای بستن آخرین شریان ارتباطی ملت یمن

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات ضد حملات گسترده ارتش یمن و رزمندگان انصارالله برای بازپس گیری مناطق ساحلی الحدیده اشاره کرد و گفت:

نیروهای یمنی از غروب روز گذشته عملیاتی را از مناطق «الدریهمی و سماحی» علیه مواضع نیروهای شورشی در شهر «طائف» آغاز کردند و پس از ۵  ساعت درگیری سنگین موفق شدند این شهر را در نوار ساحلی الحدیده باز پس بگیرند.

نقشه میدانی یمن

این منبع میدانی با بیان این که در جریان پاکسازی شهر «طائف» حدود ۶۰ تن از نیروهای ائتلاف به هلاکت رسیدند، افزود: تعداد زیادی از خودروهای نظامی، تجهیزات سبک و سنگین شورشی ها در عملیات باز پس گیری منهدم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، شهر راهبردی «طائف» از محور شمالی در 18 کیلومتری شهر بندری الحدیده قرار دارد و به عنوان دروازه جنوبی این شهر ساحلی محسوب میشود؛ این شهر حدود 16 کیلومتر با فرودگاه جنوب شهر الحدیده فاصله دارد.

نیروهای یمنی با تثبیت مواضع در شهر «الطائف»، به سرعت عملیاتی را به برای باز پس گیری شهرک «جاح» اغاز کردند و در حال پیشروی به سمت این شهرک هستند؛ از سویی دیگر، جنگنده های اماراتی برای جلوگیری از سقوط مناطق وارد عمل شده اند و به شدت مواضع رزمندگان یمنی را هدف قرار می دهند.

نقشه میدانی استان الحدیده یمن

براساس اعلام منابع میدانی، رژیم امارات صدها تن از نیروهای شورشی را از مناطق شمالی شهر راهبردی الخوخه به سمت شهرک «حاج» اعزام کرده تا از بازپس گیری مناطق تازه اشغال شده جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، در عملیات ویژه طشرزمندگان انصارالله در محور شمالی منطقه «جاح»، دهها تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند؛ نام «عبدالله سعید العوذلی»، فرمانده عملیات ائتلاف عربی در لیست کشته شدگان دیده می شود؛ ۱۶ تن از نیروهای شورشی توسط نیروهای یمنی دستگیر شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات آخرین درگیری ها در شهر «جاح» اشاره کرد و گفت: دقایقی قبل در حملات سنگین رزمندگان انصارالله، این شهر از نیروهای شورشی تخلیه شده و عملیات رزمندگان برای ورود به شهر شروع شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.