ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78854
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۶:۲۲
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
اندیشه‌های امام‌ (ر‌ه)  چراغ راه آزادی‌خواهان جهان در مبارزه با ظلم است/استکبار به دنبال  ایجاد اسرائیلی دیگر در منطقه است

اندیشه‌های امام‌ (ر‌ه) چراغ راه آزادی‌خواهان جهان در مبارزه با ظلم است/استکبار به دنبال ایجاد اسرائیلی دیگر در منطقه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی دیشب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلای امام خمینی (ره) تبریز اظهار کرد: بدون تردید امام بزرگوار یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر تاریخ هستند به طوریکه ایشان در یک دوران خاص توانستند حرکت عظیمی را ایجاد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی دیشب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلای امام خمینی (ره) تبریز اظهار کرد: بدون تردید امام بزرگوار یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر تاریخ هستند به طوریکه ایشان در یک دوران خاص توانستند حرکت عظیمی را ایجاد کنند از این‌رو لازم است چهره‌هایی مانند امام را برای مردم و به خصوص نسل جوان به درستی معرفی کنیم.

وی افزود: معرفی شخصیت امام بزرگوار خود نیاز به ساعت‌ها وقت و جلسات مختلف و متعدد دارد زیرا اینگونه شخصیت‌ها ساده و معمولی نیستند، رهبری چون امام (ر‌ه) با تدبیر شایسته توانستند مردم را علیه ظلم و طاغوت به خیابان‌ها کشانده و پایه‌های جور را فرو بریزند.

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی با تاکید به اینکه مردمی که با هدایت امام به خیابان‌ها آمده بودند و با رهنمود ایشان در عمل سخن خود را اجرایی می‌کردند، توسط رهبری امام خمینی(ره) به این مهم دست یافته بودند، گفت: امام به همه ما چگونه فریاد زدن بر سر ستمگران را آموختند و شخصیتی بودند که مردم را با اعتقادات مذهبی به صحنه آوردند در حالیکه آن دوران از جمله زمان‌هایی بود که به اعتقاد روشنفکران، دین، افیون تلقی می‌شد.

وی ابراز کرد: مردی از مدرسه فیضیه به پا خواست و فیضیه را منبع فیض در قم کرد در حالیکه خود قم نیز یک شهر نیست بلکه یک جریان فکری و اندیشه‌های بالای اهل بیت عصمت و طهارت در این شهر جوشیده و نشر پیدا کرده است.

فیضیه در قم جریان فکری علیه ظلم و جور بوده و هست

تقوی با اشاره به اینکه فیضیه در قم دیگر یک مکان نیست بلکه جریان فکری علیه ظلم و جور بوده و هست، تصریح کرد: آنانی که به این جریان متصل شده و در انتظار انقلاب جهانی هستند، می‌دانند که روزی مهدی موعود با یک ندای حق‌طلبانه از کنار کعبه، جهانیان را به خود خواهد آورد.

وی اذعان داشت: انقلاب جهانی با هسته مرکزی نخستینِ ۳۱۳ یار باوفا، در شرایطی انقلاب عدالت‌خواه به جهان عرضه خواهد کرد که وضعیت از عدالت خارج شده و گرگ‌صفتان بر گلوی بشریت چنگ زده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در جهادکشاورزی ادامه داد: این جریان باید بیاید و جهان را با نور عدل و داد روشن گرداند و همه باید برای زمینه‌سازی ظهور منجی تلاش کنیم.

 رمز موفقیت امام برای ایجاد آتشفشان در جزیره ثبات، استفاده از مسند مرجعیت دینی بود

وی با تاکید به اینکه باید ریشه و اساس جریان فکریی که امام راحل(ره) به آن تأسی کرد، دنبال شود، افزود: افراد دیگری در گذشته بودند که انگیزه خیر در ایجاد حرکتی انقلابی داشتند اما حرکتشان ابتر ماند ولی رمز موفقیت امام برای ایجاد آتشفشان در جزیره ثبات، استفاده از مسند مرجعیت دینی بود که حجت همگان شد.

تقوی با بیان اینکه امام(ره) در حرکت عظیم خود هرگز از نیروی نظامی استفاده نکرد، تصریح کرد: ایشان با سلاح فتوا به میدان آمد به طوریکه به یکباره زلزله‌ای به پا شد که نه تنها همه جای ایران را لرزاند بلکه منطقه و جهان را نیز به لرزه درآورد و همه در برابر این حرکت شگفت‌زده شدند که این فریاد چیست و این کیست که بر قلب‌ها سیطره پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امام عظیم‌الشأن شخصیتی تربیت شده در مکتب امام صادق(ع) بوده و از فرهنگ فقاهت فیضیه تلمذ کردند که توانستند این انقلاب را با این تاثیرگذاری و عظمت به وجود آورند.

امام خمینی(ره) از قدرتمندترین رهبران تاریخ بوده و هیچ‌کدام از رهبران انقلاب دنیا همانند ایشان نبودند

نماینده ولی‌فقیه در جهادکشاورزی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از قدرتمندترین رهبران تاریخ بوده و هیچ‌کدام از رهبران انقلاب دنیا همانند ایشان نبودند، گفت: رهبران انقلاب‌های بزرگ دیگر با قدرت نظامی کار خود را پیش بردند ولی امام راحل(ره) از طریق ایمان و طبق خواسته‌های مردم جلو رفتند و مطالبات مردم را در چارچوب ارزش‌های دینی و انسانی هدایت کردند.

وی بیان کرد: امام راحل چنان سخن گفته و راهنمایی کردند که مردم به عینه دیدند خواسته‌ها، اعتقادات و ایمانشان منطبق با حرف‌های امام و نشأت گرفته از دین اسلام است ، لذا مردم برحسب آن در صحنه حضور داشتند و پای خواسته‌ها و انقلابشان ایستادند.

تقوی افزود: اقدامات امام خمینی(ره) به قدری بزرگ و تأثیرگذار است که همین جلسات و نشست‌ها باید بتواند ما را با شخصیت این مرد بزرگ بیشتر آشنا می‌کند.

وی با تاکید به اینکه تنها افرادی که امام خمینی(ره) را به خوبی شناختند، رزمندگان، شهدا و ایثارگران بودند، توضیح داد: همه دیدیم که این افراد وقتی سخنی از امام راحل می‌شنیدند چگونه بی‌تاب می‌شدند؛ به طوریکه با راهنمایی‌های امام راحل(ره) و برای اجرای حکم ایشان، مجنون‌وار خود را به دل دشمن زدند تا راه را برای رفقا و ملت ایران باز و هموار کنند.

با خنده امام یک ملت می‌خندید و با تأثر ایشان، یک ملت متأثر می‌شد

نماینده ولی‌فقیه در جهادکشاورزی تاکید کرد: اگر می‌گویند قدرتمندترین رهبر بعد از ائمه اطهار(ع)، امام راحل است، به این خاطر است که ایشان دل‌ها را تسخیر کرده بودند، با خنده امام یک ملت می‌خندید و با تأثر ایشان، یک ملت متأثر می‌شد.

وی متذکر شد: امام(ره) ثابت کرد اسلام می‌تواند اداره کننده یک جامعه در قالب ساختار و نظام حاکمیتی باشد چراکه ایشان در این راه تفکر اسلامی و فقاهت خود را در قالب یک نظام و اندیشه ولایت فقیهی پیاده کردند و کاری کردند که این نظام همانند دژی مستحکم توانست در برابر همه توطئه‌ها بایستد.

تقوی خاطرنشان کرد: با اینکه همه دنیا بسیج شدند این نظام و ملت را سرکوب کرده و بر مقدراتش مسلط شوند ولی هیچ‌گاه نتوانستند موفق شوند.

وی با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس تنها با عراق نمی‌جنگیدیم بلکه طرف‌های مقابل ما فرانسه، انگلیس، آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس، صهیونیست‌ها و نظام وهابیت تکفیری بود، افزود: در حال حاضر نیز با تحریم‌ها خواستند نظام را سرکوب کنند ولی با تکیه بر رهنمودهای امام راحل و فرزند خلف ایشان ،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیروز بوده‌ایم زیرا ایشان نیز همچنان رهبری امت اسلامی و مستضعفین جهان را با درایت در دست دارند .

وی ابراز کرد: زمانیکه دشمن فکر می‌کرد در ۱۴ خرداد ماه پرونده انقلاب بسته می‌شود، مقتدای دیگری قد علم کرد و در صحنه حاضر شد که جوان و پرانرژی بود و توانست تا امروز انقلاب را از پیچ‌های پرخطری به سلامت عبور دهد.

تقوی با اشاره به اینکه دشمن از توطئه‌های خود دست بر نداشته به طوریکه تفکر وهابی را به سوریه برد تا شکم زن حامله را دریده، نوجوان ۱۱ساله را ذبح کند و و پرچم مشکی با شعار مقدس را برای اسلام‌هراسی علم کند، گفت: تکفیری‌ها می‌خواستند تا دین محمد را که اسلام راستین و روشن‌گر است متهم به خشونت کنند و اسلام‌هراسی را در دنیا ترویج دهند که به لطف الهی موفق نشدند.

وی افزود: این انقلاب با همان رهنمودهای امام راحل نخواست که ملت منطقه زیر ستم باشند از این‌رو داعشیان و تکفیری‌ها را از عراق و سوریه با مقاومت و مبارزه به همراه خود مردمان همان کشورها بیرون راند و ان‌شاالله به همین زودی سوریه نه تنها از وجود داعش بلکه از وجود آمریکایی‌ها پاکسازی خواهد شد.

 استکبار تلاش می‌کرد تا اسرائیل دیگر در منطقه ایجاد کند 

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی با بیان اینکه استکبار تلاش می‌کرد تا اسرائیل دیگر در منطقه ایجاد کند ولی به علت نفوذ تفکر امام این اجازه به آنها داده نشد، گفت: امروز آزدایخواهان جهان در کنار مردم فلسطین قرار دارند.

تقوی ابراز کرد: امروز نیروهای امام نه تنها محور امید منطقه شده‌اند بلکه علاقه‌مندان به این فقیه بزرگوار لشکرهای فاطمیون و زینبیون را از کشورهای دیگر و حتی از قلب اروپا تشکیل دادند تا ریشه ظلم را در دنیا بخشکانند.

انتهای پیام/ر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.