ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78859
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۶:۵۶
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
در دیدار فرستاده سازمان ملل با رئیس شورای عالی سیاسی یمن چه گذشت؟

در دیدار فرستاده سازمان ملل با رئیس شورای عالی سیاسی یمن چه گذشت؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، "مهدی المشاط" رئیس شورای عالی سیاسی یمن در جریان دیدار "مارتین گریفث" فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرد که باید به امنیت و ثبات یمن در هرگونه بحث […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، "مهدی المشاط" رئیس شورای عالی سیاسی یمن در جریان دیدار "مارتین گریفث" فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرد که باید به امنیت و ثبات یمن در هرگونه بحث و گفتوگو اهمیت بزرگی داده است و این مسئله از اهمیت برخوردار است که هرگونه محورهایی که بر سر میز مذاکرات مطرح میشود؛ بر تخلیه یمن از حضور بیگانه تاکید کند.

در این دیدار طرح فرستاده سازمان ملل و طرح کاری که به شورای امنیت در 19 ژوئن سال جاری ارایه خواهد شد، بررسی شد.

المشاط تاکید کرد: لازم است که منشورهای سازمان ملل و قوانین بین المللی درخصوص احترام به حاکمیت و استقلال کشورها سنگ زیربنایی هرگونه تحرک یا فرایند سیاسی و مذاکراتی در یمن باشد.

وی تصریح کرد: همانطور که انگشتان ما روی ماشه در سنگر دفاع از میهن و حاکمیت و امن و وحدت و استقلال آن است؛ دست های ما برای صلح دراز است؛ هرگاه که طرف های دیگر جدیت از خود نشان دهند.

المشاط بر تایید و حمایت از تلاش های سازمان ملل در این زمینه تاکید کرد و گفت: امید داشتم که این سفر صورت گیرد و فرودگاه بین المللی صنعا بازگشایی شود و حقوق کارمندان پرداخت و محدودیتها از بنادر یمن برداشته شود و اجازه داده شود تا کالاهای اساسی غذایی به دست میلیونها شهروند یمنی تحت محاصره برسد که از بزرگترین فاجعه انسانی عمدی ساخته دست بشر در دوران معاصر رنج می برند.

وی بر لزوم این نکته تاکید کرد که سازمان ملل نقش خود را در کاستن از فاجعه انسانی ناشی از حمله متجاوزان ایفا کند و اولویت را به رفع محاصره از فرودگاه صنعا و بنادر یمن و متوقف کردن تجاوزگری و نقض حاکمیت یمن بدهد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن بار دیگر تاکید کرد: در صورت وجود قصد اراده، یمن از صلح حمایت می کند؛ صلح شجاعانه.

وی تاکید کرد: لازم است که امنیت و ثبات یمن از اهمیت بزرگی در هرگونه بحث و گفت وگو برخوردار باشد وهمانطور که امنیت کشورهای همجوار برای آنها مهم است؛ امنیت یمنِ مستقلِ برخوردار از حاکمیت نیز مهم است.

المشاط گفت: ما طرفی هستیم که به آنها تجاوزگری شده است و ما کسانی هستیم که دیگران در امور داخلی ما دخالت کرده اند. آنها تلاش میکنند که امنیت و ثبات کشور ما را برهم بزنند. باید به یمن و امنیت و حاکمیت آن احترام گذاشته شود زیرا این کشور هیچ گاه منبع تهدید کشورهای دیگر نبوده است. این کشورهای متجاوز به یمن هستند که منبع شرارت به شمار می روند.

وی افزود: متجاوزان هیچگونه جدیتی برای متوقف کردن تجاوزگری خود بعد از جنایتشان در ترور شهید الصماد و تنش نظامی اخیر در ساحل غربی و ظهور آمریکاییها و انگلیسیها در صحنه و دخالت مستقیم آنها در نبرد به اعتراف خودشان ندارند و این وضعیت پرسش بزرگی را مطرح می کند.

از سوی دیگر، فرستاده سازمان ملل نیز از رئیس شورای عالی سیاسی یمن برای فرصت این دیدار تشکر کرد و به وی و ملت یمن حادثه ترور شهید صالح الصماد توسط متجاوزان را تسلیت گفت و آن را دردناک توصیف کرد.

گریفث گزارشی از تلاش‌های خود در مرحله گذشته و تماسهای متعددش با همه طرف ها ارایه کرد و گفت که مرحله جدیدی از مذاکره و گفتوگو را به اجرا خواهد گذاشت و تمرکز روی جوانب انسانی و رفع رنج و مشکلات بیسابقه ملت یمن را همزمان با مسائل مربوط به فرایند حلوفصل سیاسی بحران شروع خواهد کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.