ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78924
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۷:۲۴
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
آمریکا به امارات درباره حمله به بندر الحدیده هشدار داد

آمریکا به امارات درباره حمله به بندر الحدیده هشدار داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا به امارات عربی متحده به عنوان یکی از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان خود هشدار داده است که بندر شهر الحدیده در یمن را هدف حمله قرار ندهد. بنابر گزارش  خبرگزاری رویترز،  یکی از مقامات آمریکایی با اعلام این موضوع گفت که سازمان ملل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا به امارات عربی متحده به عنوان یکی از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان خود هشدار داده است که بندر شهر الحدیده در یمن را هدف حمله قرار ندهد.

بنابر گزارش  خبرگزاری رویترز،  یکی از مقامات آمریکایی با اعلام این موضوع گفت که سازمان ملل نگران است، چنین اقدامی به بحران انسانی جدید منجر شود.

مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که حمله به این بندر که جمعیتی در حدود ۶۰۰ هزار نفر دارد می‌تواند به فاجعه انسانی منجر شود. شرایطی که طبق برآورد سازمان ملل امکان دارد در پی محاصره طولانی و در بدترین وضعیت به جان باختن ده‌ها هزار نفر منجر شود.

یکی از مقامات غربی که نامش فاش نشد اعلام کرد: «درباره عملیات در بندر الحدیده، ما تقریبا این موضوع را روشن کرده‌ایم که خواستار همکاری در قالب راهکار سیاسی هستیم». او اعلام کرد که «مارتین گریفیث» فرستاده سازمان ملل در امور یمن، در وضعیت کنونی بهترین موقعیت را دارد تا در این زمینه اقدام کند.

وی افزود: «این موضوع را ما در سطح عالی مدنظر داریم. سعودی‌ها و اماراتی‌ها هم این را روشن کرده‌اند که بدون اینکه درک مشترک از اینکه دوستان و شرکایشان در گام بعدی چه کاری خواهند کرد، اقدام صورت نمی دهند.(حتی) اگر این موضوع مربوط به حمله به الحدیده باشد.»

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هم اعلام کرد که واشنگتن مخالفت هر گونه اقدام امارات و نیروهای یمنی است که در جهت بازپس‌گیری شهر صورت گیرد و افزود: «آمریکا در این زمینه موضع شفاف و قاطعی  دارد و آن هم این است که ما از اقداماتی که به نابودی زیرساخت اصلی و یا  وخامت اوضاع بشردوستانه منجر می‌شود، حمایت نمی‌کنیم؛ اقداماتی که به گسترش درگیری‌های استراتژیک منجر شده است». 

وی گفت: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از  قوانین درگیری‌های مسلحانه پیروی کنند و از هدف قرار دادن غیرنظامیان یا زیر ساخت تجاری خودداری کنند».

ائتلاف عربستان سعودی و امارات از یک ماه پیش عملیاتی را با هدف اشغال بندر الحدیده که تنها راه تنفس و ارتباط نیروهای مقاومت یمن با بیرون است، شروع کرده‌اند.

شبه‌نظامیان وابسته به عربستان و امارات توانستند از جنوب استان الحدیده و در امتداد ساحل با پوشش هوایی، تا نزدیکی الحدیده (فاصله ۳۰ کیلومتری) پیشروی‌ کنند. اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای توقف این پیشروی‌ها نیروهای تازه نفس به جبهه الحدیده اعزام کردند و با برنامه‌ریزی دقیق و انجام عملیات‌های منسجم، تاکنون توانسته‌اند مانع پیشروی متجاوزان شوند و نقاط متعددی را پس بگیرند.

از جمله خسارت‌های سنگین به ائتلاف سعودی، تلفات در حد یک گردان کامل است که چهار روز گذشته در کمین نیروهای یمنی گرفتار شد و نیروهای آن کشته شدند.

در مقابل، رسانه‌های سعودی از یک ماه گذشته با آغاز جنگ روانی، هر روز وعده اشغال الحدیده و اشغال فرودگاه آن را می‌دهند.

انتهای‌پیام/ص

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.