ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 78950
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
  • 438 بازدید
  • ارسال توسط :
نکاتی برای پیشگیری از ضعف در ایام روزه‌داری+ اینفوگرافیک

نکاتی برای پیشگیری از ضعف در ایام روزه‌داری+ اینفوگرافیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،  نخوردن سحری، به‌خصوص در روزهای بلند تابستان به ویژه برای افرادی که فعالیت فیزیکی بیشتری دارند (مانند کارگران یا افرادی که در محیط های باز و گرم کار می‌کنند) گاهی منجر به ضعف شدید می‌شود. بعضی روزه داران به خصوص در روزهای نخستین ماه رمضان، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

 نخوردن سحری، به‌خصوص در روزهای بلند تابستان به ویژه برای افرادی که فعالیت فیزیکی بیشتری دارند (مانند کارگران یا افرادی که در محیط های باز و گرم کار می‌کنند) گاهی منجر به ضعف شدید می‌شود.

بعضی روزه داران به خصوص در روزهای نخستین ماه رمضان، احساس ضعف می‌کنند و این باعث می‌شود که به غلط در وعده افطار یا سحر، مقدار زیادی خوراکی‌های شیرین بخورند تا گرسنگی شان برطرف شود؛ در حالی‌که این کار باعث افزایش ناگهانی قند خون می‌شود و به دنبال آن انسولین بطور ناگهانی ترشح می‌شود، بنابراین به سرعت دچار افت قند خون می‌شوند و دوباره احساس ضعف و گرسنگی می‌کنند.

نکاتی برای پیشگیری از ضعف در ایام روزه‌داری+ اینفوگرافیک

چگونه از ضعف پیشگیری کنیم

– از وعده سحری صرف نظر نکنید. اگر با وجود خوردن سحری بازهم احساس ضعف می‌کنید، احتمالا به دلیل سازگارنشدن بدن تان با تغییرات جدید است. یادتان باشد که این مشکل زودگذر است و به مرور رفع خواهد شد.

– مصرف کمتر مواد غذایی حاوی قندهای ساده در وعده سحری و افطار می تواند تا حد زیادی از بروز خستگی و ضعف شما در طول روز پیشگیری کند. بنابراین تا جایی که مقدور است از مصرف زولبیا و بامیه، خرما و چای شیرین خودداری کنید و به جای آن، قندهای پیچیده ای مثل نان سبوس دار یا میوه و سبزی‌های حاوی فیبر و آب فراوان بخورید تا دچار اُفت قند و فشارخون نشوید.

بوی بد دهان

اگر با وجود مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، باز هم در طول روز دهان تان بوی نامطبوعی می دهد، دلیل آن، تغییر در روش متابولیسم بدن هنگام روزه داری است. وقتی مدتی طولانی غذا نمی‌خوریم، به جای قندها، چربی‌های بدنمان می‌سوزند و از سوخت چربی‌ها، ترکیبات کِتونی تولید می‌شود.

این ترکیبات در خون گردش پیدا کرده و باعث ایجاد بوی دهان می شوند. این بو معمولا در روزهای نخست روزه داری بیشتر است و به مرور زمان، با تنظیم متابولیسم بدن، شدت آن کاهش می‌یابد.

چطور از بوی بد دهان پیشگیری کنیم

– بهداشت دهان و دندان را بیش از پیش رعایت کنید.
– مایعات بیشتری مصرف کنید. افزایش مصرف مایعات می‌تواند تا حدی از بروز بوی بد دهان بکاهد اما آن را کاملا برطرف نمی‌کند. 
– حتما سحری بخورید و بعد، دندان هایتان را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. مسواک را روی زبانتان هم بکشید. 
– استفاده از دهانشویه هم می‌تواند تاحد زیادی سودمند باشد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.