ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79025
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
قم|حجت‌الاسلام رفیعی: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس التیامی بر دل‌های زخم‌دیده فلسطینیان است

قم|حجت‌الاسلام رفیعی: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس التیامی بر دل‌های زخم‌دیده فلسطینیان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، به تفسیر آیه 55 سوره احزاب پرداخت و اظهار داشت: بر اساس آیات قبلی سوره احزاب، اگر کسی به درب خانه پیامبر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، به تفسیر آیه 55 سوره احزاب پرداخت و اظهار داشت: بر اساس آیات قبلی سوره احزاب، اگر کسی به درب خانه پیامبر اکرم(ص) رفته و از زنان پیغمبر چیزی خواستند، زنان رسول اکرم(ص) باید از پس پرده حجاب آن کالا را به شخص نامحرم بدهند.

وی گفت: بهتر آن است که حرمت‌ها حفظ شود و تا آنجایی که می‌شود مواجهه زن و مرد نامحرم با یکدیگر صورت نگیرد، بنابراین اسلام برای زن و مرد مسلمان احترام بسیاری قائل شده است.

استاد حوزه و دانشگاه استثنائات آیه 55 سوره احزاب را مورداشاره قرار داد و افزود: آیات 56، 57 و 58 سه مطلب مهم را دنبال می‌کند، نخست درود فرستادن به پیامبر اکرم(ص) و تسلیم فرامین ایشان بودن، دوم آزار و اذیت نکردن رسول اکرم(ص) و سوم آزار و اذیت نکردن مردم.

رفیعی با بیان آثار فرستادن صلوات بر پیامبر اکرم(ص) ابراز کرد: صلوات سبب از بین بردن فقر، آمدن برکت به زندگی انسان، نیکو شدن خلق و تزکیه روح انسان می‌شود.

وی با اشاره به ثواب فرستادن صلوات بر پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: کسی تصور نکند که با صلوات می‌توان حق‌الناس را جبران کرد، بلکه پاک شدن سیئات مربوط به خطاهایی است که کوچک بوده و قابل پاک شدن هستند و شامل گناهان بزرگ نمی‌شود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی تأکید کرد: درود و صلوات فرستادن بر رسول اکرم(ص) عاملی برای عادت‌های خوب شده و قرب به رسول خدا را به دنبال می‌آورد همچنین صلوات بر پیامبر اکرم(ص) سبب تقویت حافظه انسان می‌شود، اثر دیگر مربوط به کفاره گناه است.

وی با تأکید بر اینکه یاد کردن پیامبر اکرم(ص) سبب یاد کردن انسان از سوی شخص رسول اکرم(ص) می‌شود، ادامه داد: اگر کسی خدا و پیغمبر را اذیت کند خداوند در دنیا و آخرت او را لعن کرده و خوار می‌کند، همچنین عذاب خردکننده‌ای را شامل حالش می‌کند.

رفیعی با اشاره به آثار مخرب سیگار کشیدن گفت: به دلیل اینکه تغییر عادات مشکل است می‌توان عادت‌های خوب را در خود تقویت کرد و ترک سیگار و نکشیدن آن‌یکی از این عادت‌های خوب است که می‌توان در خود ایجاد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه مظلومیت ملت فلسطین را مورداشاره قرار داد و تصریح کرد: از حضور رژیم جعلی صهیونیستی در فلسطین یک قرن می‌گذرد و هر جنایتی که اسرائیل می‌کند مؤسس این بنیان زشت بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس در آن شریک است.

رفیعی با اشاره به دلیل نام‌گذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری با 25 سال آینده در صفحه جهانی دیگر از اسرائیل اثری نخواهد بود و این رژیم جعلی به زودی از بین خواهد رفت.

وی موارد اذیت پیغمبر اکرم(ص) را موردتوجه قرار داده و عنوان کرد: اذیت عملی، اذیت و تحریم سخت اقتصادی، اذیت گفتاری، اذیت اتهام و تهمت زدن، آزار امیرالمؤمنین و اهل‌بیت(ع)، آزار مؤمن و اذیت شبهه افکنی مواردی بودند که با انجام آن‌ها رسول اکرم(ص) را در زمان حیاتشان مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.

رفیعی با اشاره به سخت‌گیری امیرالمؤمنین(ع) درباره بیت‌المال افزود: بالاترین آزار حضرت علی(ع) ندیده گرفتن ولایت و خانه نشینی 25 ساله ایشان بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه راهپیمایی روز جهانی قدس را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم همگی به ندای مقام معظم رهبری و مراجع عالی‌مقام قم لبیک گفته  و در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنید.

وی ابراز کرد: امیدواریم حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود گفتن‌ها التیامی بر دل‌های زخم‌دیده فلسطینیان و مسلمانان یمن باشد چراکه شمر امروز نتانیاهو به سبب جنایت‌هایی که انجام می‌دهد هست و امیدواریم به‌زودی شاهد نابودی اسرائیل و تمامی جنایتکاران جهان باشیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.