ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79029
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
  • 56 بازدید
  • ارسال توسط :
طرفداران مبنایی شعار نه غزه نه لبنان را بشناسیم/ جدیدترین تحرک ضدانقلاب پیش از روز قدس

طرفداران مبنایی شعار نه غزه نه لبنان را بشناسیم/ جدیدترین تحرک ضدانقلاب پیش از روز قدس

گروه سیاسی جهان نيوز: اغتشاشات سال ۸۸ مبنایی برای بیرون آمدن ضدانقلاب و خودنمایی‌شان شد. ضدانقلابی که با عناد و دشمنی تمام سعی کرد که تا ارزشهای انقلاب اسلامی را خدشه دار کند، روز جهانی قدس را هدف قرار داد. عده‌ای شعاری اسرائیلی از داخل اجتماع عظیم مردمی در روز قدس سر دادند تا به […]

گروه سیاسی جهان نيوز: اغتشاشات سال ۸۸ مبنایی برای بیرون آمدن ضدانقلاب و خودنمایی‌شان شد. ضدانقلابی که با عناد و دشمنی تمام سعی کرد که تا ارزشهای انقلاب اسلامی را خدشه دار کند، روز جهانی قدس را هدف قرار داد. عده‌ای شعاری اسرائیلی از داخل اجتماع عظیم مردمی در روز قدس سر دادند تا به گمان خود این روز که در بسیاری از کشورهای مسلمان جهان برگزار می شود را از بین ببرند اما هم بطلان این شعارها و هم حقیر و کوچک بودن آنها روز به روز مشخص شد.

در ادامه به بازخوانی روز قدس سال ۸۸ و حواشی آن تا سالهای بعد از این روز می‌پردازیم.

حاشيه‌هاي راهپيمايي روز قدس سال ۸۸

کارشناسان سیاسی بر این باورند که بدون تردید سقوط نابود کننده جریان فتنه از روز قدس سال ۸۸ آغاز شد. آنجا که فتنه گران شعار "مرگ بر اسرائیل" را خط زدند و در روز اعتراض جهانی علیه اسرائیل، در جهت منافع رژیم اشغالگر قدس صف آرایی کردند.

پس از فروکش کردن موج اصلی اغتشاشات خیابانی و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، جریان فتنه در یک برنامه‌ریزی استراتژیک، تصمیم گرفت تا در مناسبت‌های خاص مذهبی و ملی برنامه‌های اعتراضی‌اش را دنبال کند. 
در این راستا روز قدس به عنوان هدف اول در نظر گرفته شد. در همین راستا «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» و «جمهوری ایرانی»  نیز از سوی ماهواره‌ها و سایت‌های اینترنتی جریان فتنه به عنوان شعارهای روز قدس اعلام شد.

در روز جمعه ۲۷ شهریور، با آغاز راهپیمایی از ساعت ۱۰، جمعیت فراوانی از مردم مسلمان و روزه‌دار تهران در مسیرهای اعلام شده، در خیابان ها حضور یافتند و شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند. 

طرفداران جریان سبز نیز در بلوار کشاورز و خیابان کریمخان با شعارهای "نه غزه نه لبنان" و "جمهوری ایرانی" راهپیمایی کردند.
آنان پلاکاردهایی را با شعار "مرگ بر اسرائیل" در دست داشتند که بر روی اسم اسرائیل ضربدر کشیده و به جای آن روسیه نوشته شده بود. در واقع فتنه گران با این کار مخالفت خود را با شعار علیه رژیم صهیونیستی اعلام کردند و نوعی حمایت از آن را به نمایش گذاشتند. 
 
تقابل مردم مسلمان با طرفداران جریان سبز در بلوار کشاورز و خیابان ولیعصر سبب می‌شد تا شعارهای «مرگ بر منافق» و« منافق برو گم شو» به گوش رسد.

روزه خواری در ماه مبارک رمضان
تعدادي از فتنه گران كه با كف و سوت قصد اخلال در راهپيمايي مردم را داشتند، در دست‌هاي خود بطري‌هاي آ‌ب آشاميدني نيز حمل و در مواردي آشكار روزه‌خواري مي‌كردند.

طرفداران مبنایی شعار نه غزه نه لبنان
شعار نه غزه نه لبنان درواقع شعاری برای تضعیف محور مقاومت بود از این رو بعد از حضور شوم داعش در سوریه و یک انقلاب دروغین که پایه گذار تروریست منطقه ای در این کشور شد، اصلاح‌طلبان شعار نه غزه نه لبنان را تئوری سازی و گسترش داده و از حضور مستشاری ایران در منطقه برای مقابله با تروریست انتقاد و آن را نفی می کردند. جالب اینجاست که این افراد دیپلماسی را راه مقابله با داعش خونخوار عنوان می کردند و حتی برخی ازآنان داعش را روشنفکر نامیدند.

متأسفانه کسانی چون صادق زیباکلام این شعار عوام فریبانه را درست تلقی می‌کنند و در سخنانی شعاری‌تر و فارغ از اصول اصلی سیاست می‌گویند که «بنده به عنوان یک ایرانی مسلمان نمی‌دانم که چرا باید از شعار نه غزه و نه لبنان اعلام برائت کنم؟ من فکر می‌کنم هنوز هم اول برای من اول ایران می‌آید، دوم ایران می‌آید و مهم است و سوم هم ایران می‌آید و آخر هم ایران می‌آید» اما وی که سالها به عنوان استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در این دانشگاه تدریس می‌کند به این سئوال پاسخ نمی‌دهد که آیا ما در خارج ازمرزهای کشورمان با تروریست‌ها مواجه شویم بهتر است یا در داخل؟
 
چندی بعد نیز مصطفی تاج زاده از فعالان اصلاح طلب که محور مقاومت را هدف قرار داده بود گفت: «یمن در اشغال داعش نیست، حرم ندارد و هم مرز اسرائیل هم نیست که به اصطلاح آقایان عمق استراتژیک جمهوری اسلامی محسوب شود. اعلان کمک مستشاری ایران در یمن توسط سردار جعفری در شرایطی که ترامپ در پی اثبات دخالت سپاه در امور داخلی کشورهای دیگر است، چه معنا و چه لزومی دارد؟» موضوعی که کم عمقی و سطحی صحبت کردن یک کارشناس سیاسی که روزگاری به عنوان تئوریسین اصلاحات عمل می کرده است بسیار بعید است.

محمد رضا خاتمی، برادر کوچکتر رئیس دولت اصلاحات نیز درباره وضعیت سوریه گفت:‌«اصولاً اصلاح‌طلبان معتقدند که راه و روش دیپلماسی جواب می‌دهد. مسئله اصلی این است که آیا حضور نظامی ما در سوریه منطقی و قابل قبول است یا نه؟ از نظر اصلاح‌طلبان این حضور نظامی خیلی معنا ندارد. البته این تبلیغات و شعار وجود دارد که اگر ما آن‌جا نجنگیم باید با آن‌ها در شیراز و اصفهان بجنگیم. البته من نمیدانم این چقدر واقعیت داشته باشد. بالقوه داعش برای همه خطرناک است اما به علت تفاوت‌های زبانی، مذهبی و روشنفکری ایران خیلی امکان نفوذ آن‌ها در کشور وجود ندارد.»

البته خاتمی به همراه برخی از اصلاح طلبان دیگر پیش از این در قامت پزشکان نامه ای به بشار اسد که تحصیلات پزشکی دارد، نوشته و از وی خواستند تا به قسمی که خورده پایبند باشد و سوریه را تحویل دشمن دهد تا به اصطلاح از کشتار مردم بی گناه جلوگیری شود!

همچنین، غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در افتتاحیه ستادانتخاباتی حسن روحانی در اصفهان،  9 اردیبهشت 96 سخنرانی علیه مدافعان حرم کرد که به شرح زیر است:‌ «نزنید این حرف‌ها را؛ غیرت دینی آیا این است که به اسم حالا دفاع از حرم و این‌ها . آقا جان ما هم دلمان می‌خواهد در سوریه و لبنان و یمن و همه این‌جا صلح برقرار شود. دفاع از مظلوم شود. شیعیان آن‌جا تقویت بشوند. ولی آیا این کار فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن این‌ها حاصل می‌شود. این دولت با غیرت دینی می‌گوید که بذارید ما از توان دیپلماسی برای حل مسائل منطقه استفاده کنیم. توان دیپلماسی بزرگان دیپلماسی که شش تا ابرقدرت را جلوی خودش بنشاند و بزرگ‌ترین مسئله تحریم که شورای امنیت بوده را حل بکنه می‌تواند با توان دیپلماسی بیاید این مسائل را حل کند. مگر ما این جوان‌های عزیز را از سر راه آوردیم همینطوری بفرستیم تا شهید شوند. ما دلمان می‌سوزه که جوان‌هایمان چرا باید شهید بشوند. چرا مردم باید کشته بشوند»

کار به جایی کشید که محمد قوچانی، از جمله روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در نشستی با ابراهم فیاض با روشنفکر نامیدن داعش و القاعده گفت:‌ «در این مقاله عبارت هایی از حنیف نژاد را آورده ام که ما نباید چیز زیادی بخوانیم ما فقط باید قرآن بخوانیم. من حنیف نژاد را با توجه به سوابق درخشانش در سن جوانی تحسین می کنم و در جای خود قابل ارزش اند. این که ما فقط قرآن بخوانیم و به چیز دیگری نیاز نداریم، فاصله اش با طالبان و داعش چیست؟ این ها علوم انسانی را به نوعی انکار می کنند. شما در القاعده مهندس هم می بینید و به نظرم این خیانت ژورنال است که کسی اگر دستار به سر بست بگوییم آخوند است. به نظر من آخوند یعنی آقای سیستانی. شما ببینید در عراق چگونه مدبرانه برخورد می کند و داعش را هم ببینید. داعش روشنفکری است و این آخوند. من می خواهم بگویم که دوگانه ما این بوده است که آخوند ضد آزادی و روشنفکر آزادی خواه است. من می خواهم بگویم که داعش و القاعده و بن لادن روشنفکر هستند.»

جدیدترن تحرک ضدانقلاب در جهت شعار نه غزه نه لبنان
خبر افطاری کمیته امداد به ۳۰۰ هزار نفر از مردم محاصره شده و جنگ زده غزه ناگهان به خبر اصلی رسانه های فارسی زبان بیگانه چون منوتو و برخی کانال ها تبدیل شد. این اخبار عمدتا با این توضیحات دست به دست می شد که کمیته امداد صدقات مردم ایران را در غزه و برای افطاری فلسطینیان هزینه می کند، آنهم در شرایطی که در ایران بسیاری از مردم به این کمک ها نیازمند هستند و ضرب المثل معروف چراغی که به خانه رواست… را یادآور می‌شدند. این کار در دنباله شعار نه  غزه نه لبنان صورت گرفت و برای خشمگین کردن مردم ایران و عملیات روانی قبل از روز قدس امسال طرح ریزی شد.
 
این درحالی بود که پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد درباره این موضوع توضیح داد: « یکی از اتهاماتی که به کمیته امداد می‌زدند این است که چرا کمیته امداد پول‌های صدقه مردم را به عراق و لبنان می‌فرستد، ما بارها گفته‌ایم کاری که ما برای کشورهای درخواست‌کننده کمک از کمیته امداد می‌کنیم این است که تجربه خودمان را به آن‌ها منتقل کنیم تا یک سازمان موفق خیریه برای رسیدگی به نیازمندانشان مثل کمیته امداد داشته باشند.»

وی افزود: «ما شرعاً و قانوناً از صدقه و زکات مردم نمی‌توانیم به کسی بدهیم ضمن اینکه علما هم اجازه نمی‌دهند. اگر هم قرار باشد کمکی صورت گیرد صندوق‌ها جداگانه است، اگر پولی برای کمک به مردم یمن یا فلسطین به صندوق مختص آن ریخته می‌شود وظیفه داریم برای همان‌جا هزینه کنیم. ما حتی اجازه انتقال کمک‌های مردمی را از یک شهر به شهر دیگر در داخل کشورمان را نداریم، حال چگونه می‌توانیم این پول‌های مردم را که به نیت کمک به هم‌وطنان خودشان پرداخت می‌شود به مردم دیگر کشورها بدهیم.»   موجودات حقیری که در  جهت عملیات روانی دشمن حرکت می کنند
حضرت آیت الله خامنه ای، در اجتماع پرشکوه، پرشور و پرمعنای انبوهِ بی‌شمار مردم قدرشناس در بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) «عدالت خواهی بین المللی» و حمایت از ملتهای مظلوم را یکی دیگر از نقاط قوت جمهوری اسلامی خواندند و گفتند: «در حالی‌که حمایت از فلسطین و نیروی مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشورهای منطقه، مایه آبرو برای جمهوری اسلامی است، دشمن تلاش دارد تا آن را تحت عنوان «دخالت ایران در منطقه» به یک مسئله چالش آفرین تبدیل کند.»

رهبر معظم انقلاب  با اشاره به همنوایی برخی عوامل داخلی با دشمن در این خصوص، افزودند: «همین عوامل که چند سال پیش در تهران و در راهپیمایی روز قدس، شعار «نه غزه نه لبنان» سردادند، موجوداتی حقیر و کمک کنندگان به جنگ روانی دشمن هستند و این مایه سرافکندگی آنهاست». 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.