ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 7927
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
  • 101 بازدید
  • ارسال توسط :

آغاز پیاده‌روی کاروان حرم تا حرم ، همزمان با دهه کرامت

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، علی طبرستانی مسئول کاروان پیاده‌روی یا زینب(س) اظهار کرد: کاروان پیاده هیئت یا زینب(س) با عنوان دل‌های عاشق، راهیان دیار خالق، همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، پیاده‌روی خود را از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سمت مشهد مقدس […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، علی طبرستانی مسئول کاروان پیاده‌روی یا زینب(س) اظهار کرد: کاروان پیاده هیئت یا زینب(س) با عنوان دل‌های عاشق، راهیان دیار خالق، همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، پیاده‌روی خود را از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سمت مشهد مقدس و حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز کردند.
وی با اشاره به حضور بیش از 400 نفر در کاروان پیاده‌روی به سمت حرم امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: برنامه این کاروان از روز جمعه پس از قرائت دعای ندبه مسجد مقدس جمکران و پیاده‌روی به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و زیارت بارگاه خواهر امام رضا(ع)، روز شنبه پیاده‌روی به سمت مشهد آغاز شد. مسئول کاروان پیاده‌روی یا زینب(س) با اشاره به پیش‌بینی 40 منزل‌گاه در مسیر پیاده از قم به سمت مشهد، گفت: اکثرا روستاهای مسیر پیاده‌روی به عنوان منزلگاه اعضای کاروان انتخاب شده که در این حین برنامه‌های فرهنگی و جهادی نیز برای روستائیان انجام می‌شود.
وی اعضای تشکیل‌دهنده کاروان پیاده به سمت مشهد مقدس را اکثرا جوان دانست و گفت: عمدتا دانشجویان و طلاب اعضای کاروان پیاده یا زینب را تشکیل می‌دهند که از شهرهای مختلف کشور هستند. طبرستانی تصریح کرد: نیمی از اعضای کاروان از قم و مابقی از شهرها و کشورهای مختلفی همچون توگو، پاکستان و افغانستان هستند.
وی با بیان اینکه اعضای کاروان پیاده یا زینب 18 روز در مسیر مشهد مقدس خواهند بود، افزود: روز سوم شهریور کاروان به مشهد مقدس می‌رسد و همزمان با ولادت امام رضا(ع) نیز کاروان در شهر نیشابور تجمع خواهد کرد.
مسئول کاروان پیاده‌روی یا زینب(س) با اشاره به برگزاری مراسم‌های مذهبی و معنوی در هشت شهر مهم مسیر کاروان خاطرنشان کرد: تکریم خانواده‌های شهدای مدافع حرم، برگزاری دوره‌های معرفتی، آموزش‌های فرهنگی و… از جمله برنامه‌های ویژه کاروانیان در مسیر پیاده‌روی به سمت مشهد مقدس است.
گزارش خبرنگار کیهان نیز حاکی است کاروان خادمان رضوی تحت عنوان «زیر سایه خورشید» شامل 9 خادم امام رضا(ع) دیروز وارد شهرستان دامغان شدند. این کاروان که با هدف دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، سرکشی از محرومان و مستضعفان و مددجویان کمیته امداد، بازدید از خانه سالمندان، ترویج فرهنگ زیارت از راه دور و معارف قرآنی و اهل بیت(ع) سفر خود را از حرم امام رضا(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) آغاز کرده‌اند با خانواده شهید مدافع حرم سعید علیزاده در دامغان دیدار کردند. در این دیدار که برخی مسئولان این شهرستان و مردم شهر حضور داشتند علی‌اصغر مجد فرماندار دامغان گفت: شهیدان مدافع حرم در دفاع از حریم اهل بیت(ع) و ولایت از سرزمین خود هجرت کردند و با دشمن اسلام و قرآن جهاد کرده و سرانجام شهید شدند. در این دیدار مادر شهید سعید علیزاده گفت: پسرم در دفاع از حرم حضرت زینب(س) با دشمنان اسلام مبارزه کرد و سرانجام به آرزوی دیرینه‌اش که شهادت بود رسید. وی گفت: شهدای عزیز مدافع حرم با ایمان کامل حرکت کردند و جوانان نیز باید به آنها اقتدا کرده و از اسلام راستین و نظام جمهوری اسلامی دفاع و حمایت کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن