ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 7928
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
  • 112 بازدید
  • ارسال توسط :
“فیلسوف‌های احمق” نیمه دوم سال اکران می‌شود/”شهدای غواص” پاییز کلید می‌خورد

“فیلسوف‌های احمق” نیمه دوم سال اکران می‌شود/”شهدای غواص” پاییز کلید می‌خورد

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار «نسیم آنلاین»، سعید چاری کارگردان جوان سینمای ایران که سال گذشته فیلمبرداری یک کمدی پارودی با نام «فیلسوفهای احمق»  با محوریت نقد آثار ضدایرانی هالیوود را انجام داد درباره تازه ترین وضعیت اکران این فیلم به نسیم آنلاین گفت: «فیلسوفهای احمق» در مراحل فنی پس از […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار «نسیم آنلاین»، سعید چاری کارگردان جوان سینمای ایران که سال گذشته فیلمبرداری یک کمدی پارودی با نام «فیلسوفهای احمق»  با محوریت نقد آثار ضدایرانی هالیوود را انجام داد درباره تازه ترین وضعیت اکران این فیلم به نسیم آنلاین گفت: «فیلسوفهای احمق» در مراحل فنی پس از تولید قرار دارد. مشغول آماده سازی نسخه نهایی اثر هستیم تا بتوانیم آن را نیمه دوم سال روی پرده بفرستیم.

چاری با اشاره به اینکه فیلم به دلیل آماده نبودن به جشنواره مقاومت نرسید بیان داشت: رونمایی فیلم می توانست در جشنواره مقاومت باشد اما نسخه نهایی ما آماده نبود به همین دلیل ترجیح دادیم که سر فرصت کارهای فنی را انجام دهیم و فیلم را در اکران سراسری رونمایی کنیم.

 

*از شهدای غواص تا مدافعان حرم

چاری که چند ماهی است مقدمات تولید پروژه ای با محوریت «شهدای غواص» عملیات کربلای چهار را فراهم می کند درباره تازه ترین وضعیت این اثر به نسیم آنلاین گفت: فیلمنامه کار کامل بود و شرایط نسبی تولید برای فیلم حتی در پاییز پارسال فراهم شد اما به دو دلیل تصمیم گرفتم که تولید را عقب ببندازم؛ یکی اینکه نمی خواستم در بحبوحه تولید برای رساندن فیلم به جشنواره اسیر پایین آوردن کیفیت تصویری شوم و دیگر اینکه فیلمنامه را به چنان استانداردی برسانم که به عنوان یک محصول جنگی درجه یک خود را نشان دهد.

سعید چاری ادامه داد: به تازگی نسخه ای تازه از فیلمنامه را نگاشته ایم که هم اتفاقات مربوط به کربلای 4 و هم اتفاقاتی که اخیرا در خان طومان و در جریان نبرد مدافعان حرم با قوای داعش رخ داد را پوشش می دهد.

وی با اشاره به ساختار سناریو گفت: فیلمنامه به صورت خطی روایت می شود اما حین روایت گریزهایی زده می شود هم به زندگی غواصان عملیات کربلای 4 و هم به زندگی مدافعان حرم تا مخاطب بتواند تصویری ملموس و اثرگذار از این کاراکترها را در ذهن داشته باشد.

چاری پیرامون زمان کلید زدن این پروژه به نسیم آنلاین بیان داشت: سعی زیادی خواهیم کرد که تا پاییز امسال کار را کلید بزنیم بخصوص که بخشهایی  از کار در جنوب روایت می شود و گرمای هوای این نقطه از کشور لااقل تا پاییز فروکش نخواهد کرد.

 

تولید دو مستند جنگی

سعید چاری که در کارنامه اش ساخت آثاری مانند «تنها صداست که می ماند» و «سالهای حادثه» را دارد در پاسخ به وضعیت تولید مستندهای جنگی اش اظهار داشت: سریال «گهواره تا مهر» که ساختاری مستند-داستانی دارد در 26 قسمت برای شبکه دوم سیما آماده شده است و احتمالا هفته دفاع مقدس روی آنتن می رود.

وی درباره فضای اثر گفت: این سریال مروری دارد بر زندگی سرداران مختلف دفاع مقدس از شهیدان چمران و همت گرفته تا فرماندهان نیروی دریایی. نامگذاری سریال هم برآمده از همان جمله تاریخی امام (ره)در سال 1342 است که بیان کرد سربازان من در گهواره ها هستند.

این کارگردان با اشاره به دیگر مستندش «عملیات بزرگ» به نسیم آنلاین گفت: «عملیات بزرگ» مستندی است که درباره شهدای غواص ساخته شده است. سعی کردم در این مستند زیر و بم عملیات کربلای 4 را در گفتگو با چهره های ارزشمند سالهای دفاع بررسی کنم.

چاری افزود: این مستند بعد از آماده شدن در یکی از جشنواره های عمار یا حقیقت رونمایی خواهد شد و سپس روی آنتن می رود.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن