ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79339
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۹:۲۹
  • 383 بازدید
  • ارسال توسط :

عطر شهید و شهادت در خیابان‌های بندرعباس پیچیده شد + فیلم

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، انتظارها به سر آمد، صبح یک روز آفتابی، ساعت 8:30، مردم دسته دسته به سمت مرکز شهر بندرعباس می روند. یکی با خانواده، یکی با فرزند خردسالش دیگری با پدر پیرش. همه آمده بودند تا صبوری خود را پایان دهند. دومین شهید مدافع […]

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، انتظارها به سر آمد، صبح یک روز آفتابی، ساعت 8:30، مردم دسته دسته به سمت مرکز شهر بندرعباس می روند. یکی با خانواده، یکی با فرزند خردسالش دیگری با پدر پیرش. همه آمده بودند تا صبوری خود را پایان دهند. دومین شهید مدافع حرم هرمزگان، نسیم عارفانه عشق را دوباره در بندرعباس به وزیدن در آورد.

قرارگاه عشق؛ میدان انقلاب بندرعبس است. ماشین‌های حامل پیکر شهید آماده است و سربازان به احترام شهید سرافراز خبردار در انتظار ایستاده‌اند. مردم از هر سمت می‌آیند. ماه رمضان است، هوا روبه گرمی شدید می‌رود و اما این دلیل نمی‌شود که مردم عقب نشینی کنند و آشنایان بی نشان را تنها بگذارند.

خیابان های اطراف میدان انقلاب پر از جمعیت است و جمعیت سعی می‌کردند خود را با پای پیاده به مرکز مراسم برسانند. خانواده معظم شهدا، مسئولان استانی، مقامان نظامی و لشکری و اقشار مختلف مردم بندرعباس و شهرستانهای اطراف در این مراسم حضور داشتند.

حضور پرشور مردم هرمزگان با نوای یا حسین(ع) و ذکر اهل بیت نشانگر پیچیدن دوباره عطر شهید و شهادت در کوچه و بازار بود.

عده ای دور تابوت حلقه زنان سینه زنی می‌کنند. مادری اشک ریزان با شهید درد دل می‌کند. پدری سر به بالین شهید نهاده و سوگنامه خداحافظی سر می‌دهد.

لحظه به لحظه بر تجمع مردم افزوده می‌شود بوی گل های یاس فضا را پر کرده گروهی از جوانان سینه زنان از دور به سمت مسجد جامع بندرعباس می‌آیند.

در طول مسیر قدم‌های مردم به نیت رسیدن به راه شهدا برداشته می‌شود. درست همانند مادر شهیدی که می‌گوید فرزند من هم به راهی رفت که این شهدا رفته‌اند ‌یا همسر شهیدی که قصد دارد راه شهیدان را به فرزندانش بیاموزد.

در میان بزرگسالان کودکانی هم دیده می شوند که دست در دست پدر و یا مادرشان آمده‌اند برای منور کردن این مجلس و چه زیباست وقتی کودک با نگاه متعجب خیره به دوربین از فرشتگان آسمانی می‌پرسد.

میانه مسیر با دیدن جوانانی سیاه پوش با شانه بندهای سبز منقوش به اسامی امامان که طبل و سنج و شیپور به دست دارند، آونگ پایان انتظار شنیده می‌شود.

اسپندها دود شده و گلاب‌ها پخش و پیکر شهید بر روی دستان آحاد مردم سمت جایگاه ابدیش هدایت شود و جوانان دین مدار هم ایستاده در دو طرف مسیر شاخه‌های یاس را نثار شهدا می‌کنند. 

بانوان با خنچه‌ها می‌آیند و عکس‌های شهیدان این دیار گویای حال درونی مردم است. پدری عکس شهید برومندش را در دست دارد و می‌گوید فرزندان دیگرم آمدند نگاه کن و اشاره می‌کند به پیکر شهیدی که روی دست مردم در حال رفتن به جایگاه ابدی خویش است.

مادر و دختری کوچک نشسته‌اند و در سکوت به دنبال گمشده خویش می‌گردند و کمی دورتر زنان روز زمین نم خورده از باران اشک وداع می‌ریزند و از داغ بر دل نشسته می‌گریند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) در این مراسم به نمایندگی از خانواده شهید تختی نژاد و سپاه مستقر در استان هرمزگان از حضور پرشور آحاد مردم مومن و روزه دار و مسئولان استان به ویژه نماینده ولی فقیه در هرمزگان و استاندار قدردانی کرد.

سردار رضا ترابی با بیان اینکه از امروز خلیل تختی نژاد فرزند همه مردم ایران است، افزود: ما به عنوان هرمزگانی افتخارمان این است که این شهید والامقام پرورش یافته این دیار بوده است.

همچنین نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این مراسم، اقتدار، عزت، ایستادگی و مقاومت، آبادانی و توسعه کشور را مرهون انقلاب اسلامی و خون پاک شهدا دانست و گفت: قاطعیت ملت ایران و رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) در تحقیر آمریکا یکی دیگر از برکات خون شهداست.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی،  با اشاره به این که رهبری می‌فرمایند که:«ترامپ غلط می کند» از برکات خون شهداست، افزود: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می داند که ایران خلیل‌ها دارد که آماده اند هر لحظه در راه اعتلای دین و ارزش‌ها جانفشانی کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خطاب به ترامپ، تصریح کرد: تو دستت از نیروی انسانی خالی است و چه کسی حاضر است به خاطر حرف ترامپ جانش را به خطر بیندازد و از این رو یقین بدان که شکست خواهی خورد و پیروزی از آن ملت ایران است چون خلیل‌ها برای فدا شدن دارد.

آیت الله نعیم آبادی با استناد به آیه« وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ »، اظهار کرد: شهید نه تنها روزی می‌خورد بلکه به عنایت خدا روزی می‌دهد؛ شهید حضورش می‌تواند جامعه را منقلب کند.

وی خاطرنشان کرد: از زمان اعلام شهادت خلیل تختی نژاد تا زمانی که پیکرش وارد بندرعباس شد، شهر حال و هوای دیگری پیدا کرده و همه این‌ها به برکت خون شهیدان مدافع حرم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، پس از برگزاری مراسم تشییع، پیکر پاسدار شهید خلیل تختی نژاد برای خاکسپاری به زادگاهش شهر تخت انتقال یافت و ساعت ۱۶:۳۰ عصر امروز در گلزار شهدای این شهر آرام خواهد گرفت.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.