ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79342
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :

ایران علاقه‌مند به برقراری صلح و ثبات در شبه جزیره کره است/، اما به رفتار امریکایی‌ها خوشبین نیستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تسلیت فوت خبرنگار با سابقه ناصر مردوخی آرزوی صبر برای خانواده وی و جامعه خبری کرد. براساس نوع قرارداد با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تسلیت فوت خبرنگار با سابقه ناصر مردوخی آرزوی صبر برای خانواده وی و جامعه خبری کرد.
براساس نوع قرارداد با شرکت‌های که ایران را ترک کنند برخورد خواهد شد
وی در ابتدای نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت و در خصوص لغو قرارداد‌های شرکت‌های مثل زیمنس و توتال پس از خروج امریکا از برجام و اقدامات اقتصادی وزارت خارجه در این خصوص به عنوان اولین سوال نشست امروز گفت: تاکنون فضا این بوده که شرکت‌هایی از برجام استقبال نکردند جالب است که امروز می‌شنوم این شرکت‌ها فضای کشور را ترک کردند و موضع عده‌ای در مورد برجام تغییر کرده است.
قاسمی با بیان اینکه قضاوت در مورد این اقدامات زود به نظر می‌رسد گفت: این که شرکت‌هایی که در امریکا سهام دارند ایران را ترک کنند بازه زمانی ۹۰ تا ۱۸۰ روزه تعیین شده است که هنوز این بازه سپری نشده است.
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه ادامه داد: اینکه چه قرارداد‌هایی با اطراف ایرانی داشتند و اینکه جریمه پرداخت کنند یا نه برای هر کشور با کشور دیگر متفاوت است و با توجه به مذاکره ایران با سایر طرف‌ها براساس قرارداد شرکت‌ها با طرف مقابل پیش خواهد رفت.
وی تاکید کرد: وزارت خارجه در کنار همه دستگاه‌های اقتصادی خواهد بود و اقدامات لازم در این خصوص را انجام خواهد داد.
ایران علاقه‌مند به برقراری صلح و ثبات در شبه جزیره کره است/، اما به رفتار امریکایی‌ها خوشبین نیستیم
قاسمی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص دیدار رهبر کره شمالی و ترامپ گفت: موضع کلی و اصولی ما در مورد شبه جزیره کره همواره روشن است ما علاقه مندیم که در این شبه جزیره صلح، ثبات، امنیت و آرامش برقرار باشد.
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه افزود: براین اساس از هر اقدامی که بتواند به رسیدن به این هدف کمک کند استقبال خواهیم کرد، اما با توجه به پیشینه، سوابق، تاریخ و آنچه از ایالات متحده شناخته و می‌شناسیم به ویژه از شخصی مانند ترامپ که استاد کارشکنی و خروج از پیمان‌های بین المللی به ویژه برجام که متکی به قطع نامه‌های سازمان ملل بود، سراغ داریم در نتیجه با بدبینی به اقدامات ترامپ و ایالات متحده نگاه می‌کنیم و در مورد رفتار امریکا خوش بین نیستیم.
وی افزود: ماهیت حاکمیت امریکا ماهیتی نیست که بتوان خوشبینانه در مورد آن قضاوت کرد.
قاسمی در خصوص اخبار رسمی و غیررسمی در مورد رابطه ایران و روسیه و حضور ایران در سوریه نیز گفت: اتفاق جدیدی وجود ندارد مواضع روسیه در قبال سوریه و ایران روشن است و رایزنی‌های ما به خوبی ادامه دارد چه در روند آستانه و چه در سایر مسائل و موضوعات.
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه تصریح کرد: حضور ما در سوریه همان طور که بار‌ها تاکید شده به درخواست رسمی دولت سوریه بوده و هدف ما مبارزه با تروریسم است و آنچه برخی رسانه‌ها از قول مقامات روسی بیان می‌کنند در مذاکراتی که داشتیم بنابراین بود تا همکاری‌های خود تا برگشت امنیت در سوریه ادامه دهیم. وی در خصوص برگزاری کمیسیون مشترک برجام در تهران که عده ای معتقدند تصمیمات گرفته شده در این مدت به دلیل عدم حضور امریکا به عنوان یکی از اعضای برجام فاقد بار حقوقی است گفت: امریکا به صورت غیرقانونی از برجام خارج شده اقدامی که خلاف عهدنامه سازمان ملل بوده است.
قاسمی افزود: برای اولین بار کارگروه کارشناسی برجام تحت عنوان 1+4 و بدون امریکا در تهران تشکیل شد که متشکل از نمایندگان ایران و 1+4 بود.
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه ادامه داد: به ویژه وضعیت برجام، تعهدات اروپا و سایر اعضا که بحث های کارشناسی در خصوص حفظ برجام داشتند در نشست فوق حاضر بودند.
وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی آیتم های اساسی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و امیدواریم این مذاکرات طی روزهای آینده در سطوح بالاتر ادامه یابد. 
قاسمی تصریح کرد: ایران به دنبال آن است در این نشست ها بتواند برای اعضای برجام مشخص کند که به تعهدات خود پایبند باشند و نهایتا جمع بندی برای ماندن یا خارج شدن ایران از برجام پس از برگزاری این نشست ها عملیاتی خواهد شد. 
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه گفت: آنچه در تهران گذشت تبادل نظر بود و یافتن چگونگی مکانیزم های کمک به جلب رضایت ایران برای ماندن در برجام خواهد بود. 
وی در خصوص تصویب لایحه FATF نیز گفت: در خصوص این لایحه دو سال کار کارشناسی در نهادها و ارگان های ذیربط از جمله دستگاه های اقتصادی و وزارت اطلاعات صورت گرفت و تفاهم های لازم اتخاذ شد.
قاسمی افزود: تصور می شد این لایحه به تصویب نمایندگان مجلس می رسد اما با توجه به مخالفت تعدادی از نمایندگان این لایحه روز گذشته برای مدت دو ماه در مجلس به تعلیق درآمد. 
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه افزود: نماینده دولت روز گذشته در مجلس حاضر شد و مزایا و معایب این لایحه را برای نمایندگان شرح داد اما به هر حال تصمیم مجلس بر مسکوک ماندن دو ماهه آن بود. 
وی ادامه داد: لایحه فوق در کمیسیون مربوط امضا و تصویب شد و امیدواریم در دو ماهه آینده این لایحه که مزایای بسیاری برای کشور دارد به تصویب برسد. 
بحران آب در ایران نیاز به شعبده بازی یک شومن فریبکار ندارد/ نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر شکست های منطقه ای دست به این اقدامات می زند
قاسمی در پاسخ به سوالی در خصوص راه اندازی وب سایتی توسط رژیم صهیونیستی برای حمایت از بحران آب در ایران گفت: نمی دانم تا چه حد باید به صحبت های یک شومن فریبکار توجه کرد البته بار اولی نیست که وی این حرف ها را می زند.
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه افزود: به هر حال بهتر است رژیم صهیونیستی اول دست از کودکشی در فلسطین بردارد و نیاز نیست که از آن سوی منطقه نگران بحث خشکسالی در ایران باشد قطعا مردم ایران با این جمعیت فهیم توانایی حل و فصل مسائل خود را دارند و نیاز به این شعبده بازی ها نیست.
وی تصریح کرد: البته نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر ناکامی که اخیرا به اروپا داشت و به دنبال آن بود که اروپایی ها را با امریکا علیه ایران همراه کند با شکست مواجه شد و به نظر می رسد این قبیل اقدامات برای جبران شکست رخ داده ضروری باشد. 
اتحادیه اروپا برای تضمین تعهدات برجامی فرصت را از دست ندهد 
قاسمی در پاسخ به این سوال که آیا امکان مذاکره با طرف های اروپایی در سطوح بالاتر از معاون وزیر وجود دارد یا خیر گفت: مذاکرات در سطوح بالاتر با اروپا ادامه خواهد یافت به هر حال اتحادیه اروپا مجموعه ای بزرگی با یک بروکراسی خاص است اما اگر اروپایی ها علاقه مند به این هستند که ایران در برجام بماند باید هر چه زودتر و در کمترین زمان ممکن تضمین های لازم که به انجام تعهدات برجامی اروپا می انجامد مسئولیت تعهد خود در برجام را بپذیرند.
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه ابراز امیدواری کرد: اتحادیه اروپا فرصت پیش رو از دست نمی دهد چون زمان زیادی نداریم و با توجه به خلف وعده هایی که در قبال ایران بوده مردم ما تحمل انتظار بیش از حد را ندارند. 
وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد نقش معاونت اقتصادی وزارت خارجه در خروج امریکا از برجام گفت: برجام بحث کاملی است و مجموعه نهادها و سازمان ها در داخل با آن درگیر هستند اما در صف مقدم آن وزارت خارجه قرار دارد که موضوع را دنبال می کند و یکی از بخش های ما که درگیر است بخش اقتصادی وزارت خارجه است
قاسمی افزود: آنچه امروز از اهمیت بالایی برخوردار است تماس دیپلماتیک در سطوح عالی با سایر کشورهاست که طی چند هفته آینده برقرار خواهد شد و معاونت اقتصادی نیز در این صحنه حضور و بروز دارد. 
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه در واکنش به آتش کشیدن صندوق های رای در عراق گفت: مسئله پیش آمده مسئله داخلی عراق است و به رقابت بین کاندیدا برمی گردد من به عنوان سخنگوی وزارت خارجه ایران نمی توان در مورد این حادثه اظهارنظری کنم و باید منتظر واکنش مقامات ذی صلاح در عراق بود. 
وی در خصوص عزم اروپا برای حفظ برجام گفت: احساس می کنیم اروپایی ها از شرایط پیش آمده یعنی خروج امریکا از برجام راضی نیستند و اراده جدی به حفظ برجام نشان می دهند.
قاسمی ادامه داد: به هر حال آنها اصرار بر حضور ایران در برجام دارند و براین اساس گفت و گوهایی با آنها به عمل آمد تا ببینیم چه طور این مجموعه در کنار روسیه و چین می توانند رضایت ایران را فراهم و آثار منفی خروج امریکا از برجام را جبران کنند. 
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه افزود: در خصوص این موضوع جلسات متعددی بین اعضای اتحادیه اروپا وجود دارد و آنها رایزنی های لازم را در خصوص این موارد انجام می دهند تا ببینند تعهداتی که در برجام و در قبال ایران متعهد به انجام آن بودند چه طور می توانند با مکانیزم جدید آنها را طراحی کنند تا بین ایران و اتحادیه اروپا در مسائل نفتی، بانکی، حمل و نقل و تجارت امکان مراودات و همکاری وجود داشته باشد جمهوری اسلامی براساس این اقدامات تصمیمات نهایی در مورد سرنوشت برجام را خواهد گرفت. 
وی در خصوص ادامه حضور امریکا نیز گفت: ادامه برجام بدون امریکا خوشبین هستم اما تعهدات طرف اروپایی در قبال ایران بسیار سنگین است که باید آنها را محقق کنند آنچه در گروه 7 شاهد آن بودیم سمبل تحولات جهانی و بین المللی است و سمبل و شاهد این مدعاست که جهان تحمل قلدری و خود بزرگ بینی یک کشور را ندارد.
قاسمی افزود: اجلاس گروه 7 در شانگ های نیز نقطه مشترک بود و این سطح بندی نشان دهنده تحولات در حال گذار ما را دارد که باید به کشوری مثل امریکا تفهیم کند که این کشور امروز کشوری مانند سایر کشورهاست و تنها یک عضو از اعضای سازمان ملل محسوب می شود. 
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه در خصوص مواضع اخیر ولایتی مشاور بین الملل مقام معظم رهبری در خصوص برجام گفت: وی از شخصیت های سیاسی و کارامد کشور محسوب می شود و 16 سال وزیر خارجه کشورمان بوده است و در حوزه سیاسی از تجربیات ارزشمندی برخوردار است. 
وی ادامه داد: اینکه بیان می شود آمار سفر او به مسکو بیش از سفر وزیرامور خارجه به این کشور بوده است گفت: این کاملا اشتباه است و تعداد سفرهای ظریف به روسیه در دوران تصدی وزارت خارجه از رکورد بالایی برخوردار است و دلیل آن هم مسائل منطقه ای، برجام و… است. 
قاسمی ادامه داد: دکتر ولایتی با توجه به نقش وی به عنوان یکی از ارکان مشاوره در کشور وظایف مهمی را دنبال و موضوعات سیاست خارجی را پیگیری می کند.
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه افزود: وی ارتباط خوبی با وزارت خارجه دارد و در این نهاد رقابت و موازی کاری بین افراد نیست و در این حوزه یک کار دسته جمعی انجام می شود.
وی در خصوص اینکه آیا ولایتی به دنبال تغییر سیاست های شرقی و غربی جمهوری اسلامی گفت: من چنین نگاهی ندارم که یک نگاه تک بعدی به کشورها وجود داشته باشد. 
قاسمی در پاسخ به سوالی پیرامون مذاکرات صورت گرفته بین ایران و 4 کشور اروپایی یعنی انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان حول مسئله یمن گفت: گفت و گوهایی در این خصوص با 4 کشور فوق انجام شد که اولین آن در حاشیه اجلاس مونیخ برگزار شد مذاکرات بعدی در رم بود و با توجه به مسائل بغرنجی که مردم یمن تحمل می کنند از جمله فقر، گرسنگی و بیماری های واگیردار تلاش می کنیم نگاه کشورهای مهم اروپا به این موضوع را جلب کنیم تا یک راهکار انسانی برای کمک به مردم یمن اتخاذ شود تا شاید بتوان راهی برای امدادرسانی و خروج بیمارانی که نیاز به جراحی دارند و همچنین رساندن دارو به این مردم انجام شود. 
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه ابراز امیدواری کرد: سایر کشورها نیز کمک کنند که از تجاوز دولت سعودی به یمن ممانعت به عمل آید و زمینه برای کمک و امدادرسانی به این مردم فراهم شود. 
عربستان سعودی در مسیر یک جنگ روانی علیه ایران است
وی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر گشایش دفتر سفارت ریاض در تلاویو گفت: سیاست سعودی و رفتاری که نسبت به ایران دارد همواره خصمانه و ماجراجویانه بوده است این دولت سعی می کند ایران هراسی را در منطقه و جهان دنبال کند و تا به حال این کار را انجام داده لذا شاهد آن هستیم در عربستان چه اقداماتی در مسیر یک جنگ روانی علیه ایران برای خدشه وارد کردن به جمهوری اسلامی در جریان است. در مورد نگاه عربستان به اسرائیل سعودی ها البته بیشتر به طور پنهان سعی می کنند در جهت جلب رضایت اسرائیل تلاش کنند به ویژه برای ضربه زدن به ایران این کار را می کنند لذا این رفتار جدید نیست و مدتی است که آغاز شده است.
قاسمی در خصوص بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مظلوم نمایی رژیم صهیونیستی گفت: تمام حرف و سخن ما این است که در این منطقه باید یک رفراندم برگزار تا با آن رفراندم وضعیت رژیم صهیونیستی مشخص شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.