ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79377
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
طرف های درگیری یمن با نماینده سازمان ملل همکاری کنند

طرف های درگیری یمن با نماینده سازمان ملل همکاری کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایرنا، مایک پمپئو روز سه شنبه با صدور بیانیه ای مطبوعاتی افزود: ایالات متحده از نزدیک مسایل بندر الحدیده یمن را دنبال می کند. وی ادامه داد: من با مقامات امارات متحده عربی صحبت کرده ام و روشن ساختم که علاقمندی ما برای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایرنا، مایک پمپئو روز سه شنبه با صدور بیانیه ای مطبوعاتی افزود: ایالات متحده از نزدیک مسایل بندر الحدیده یمن را دنبال می کند.
وی ادامه داد: من با مقامات امارات متحده عربی صحبت کرده ام و روشن ساختم که علاقمندی ما برای توجه به مسایل امنیتی آنها تا زمانی است که جریان آزاد ارسال کمک های انسان دوستانه و واردات تجاری برای حفظ زندگی مردم برقرار باشد.
وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: ما انتظار داریم همه طرفها به تعهدات خود برای کار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن عمل کنند و از تلاش های سیاسی روند حل این درگیری، اطمینان از دسترسی همه مردم یمن به کمک های انسان دوستانه و نقشه آینده سیاسی با ثبات یمن پشتیبانی کنند.
با شدت گرفتن درگیری ها، ائتلاف متجاوزان سعودی هشدار داده است که غیرنظامیان یمنی، الحدیده را ترک کنند.
پیش از این «عبدالقدوس الشهاری» معاون اداره اطلاع رسانی جنبش انصار الله یمن بررسی موضوع تحویل بندر الحدیده تنها گذرگاه ورود مواد غذایی مردم به سازمان ملل یا ائتلاف سعودی در مذاکرات اخیر میان «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن و «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در صنعا را بعید دانسته بود.
وی یادآورشده بود هدف از سفر گریفیتس به یمن توقف جنگ و نشستن تمامی طرف ها پشت میز مذاکره در یک کشور بیطرف است که در جنگ علیه یمن شرکت نداشته باشد و این تنها شرط آغاز مذاکرات است.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن هم در گفت و گو با فرستاده سازمان ملل اظهار کرده بود: در هر سندی که در مذاکرات (آینده) ارائه می‌شود باید بر خروج خارجی‌ها از این کشور تاکید شود.
ائتلاف متجاوزان به یمن در چند روز گذشته با یورش گسترده قصد اشغال بندر الحدیده یمن را داشتند که با پیشدستی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن شکست سنگینی خوردند.
عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز نظامی عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.
اروپام*1429

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.