ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 7941
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
  • 114 بازدید
  • ارسال توسط :
مسئولان همکاری نکردند، مجبور شدیم اقتباس کنیم/ جشنواره عمار، می‌تواند ظرفیت‌های شهرستانی را فعال کند

مسئولان همکاری نکردند، مجبور شدیم اقتباس کنیم/ جشنواره عمار، می‌تواند ظرفیت‌های شهرستانی را فعال کند

محمدمهدی پورمسعود سازنده بازی رایانه‌ای «نبرد برای ایمان» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس، درباره انگیزه ساخت این بازی گفت: قبل از حضور در عرصه بازی‌های رایانه‌ای، در موسسه عصر یارانه اراک، به پژوهش و مستندسازی مشغول بودیم، ولی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره فضای جنگ نرم، تصمیم گرفتیم اولین بازی رایانه‌ای […]

محمدمهدی پورمسعود سازنده بازی رایانه‌ای «نبرد برای ایمان» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس، درباره انگیزه ساخت این بازی گفت: قبل از حضور در عرصه بازی‌های رایانه‌ای، در موسسه عصر یارانه اراک، به پژوهش و مستندسازی مشغول بودیم، ولی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره فضای جنگ نرم، تصمیم گرفتیم اولین بازی رایانه‌ای خود را تولید کنیم.

وی ادامه داد: ایده‌های مختلفی برای ساخت بازی داشتیم اما با توجه به مظلومیت شهدای مدافع حرم و سوژه‌های بسیاری که در بین آنها وجود دارد، تولید بازی «نبرد برای ایمان» را در دستور کار قرار دادیم.

پورمسعود با بیان اینکه دین اسلام، حد و مرز جغرافیایی ندارد، اظهار داشت: این بازی درباره «فاطمیون»، رزمندگان افغانستانی مدافع حرم و یکی از عملیات‌های آنان، به نام «تل قرین» است.

وی افزود: در مراحل ساخت این بازی، نیاز به اطلاعاتی درباره عملیات فاطمیون داشتیم اما به دلایلی، مسئولان چندان با ما همکاری نکردند، به همین دلیل، به سراغ اقتباس از فیلم‌ها و خاطرات خانواده‌های شهدای مدافع حرم رفتیم، به طوری که می‌توان آن را بازی- مستند دانست.

این فعال بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: برای باورپذیر بودن بازی، از صدای واقعی بی‌سیم رزمندگان استفاده کردیم و به جای کشته شدن، عنوان «شهادت» را استفاده کردیم.

پورمسعود در ادامه با اشاره به عدم حمایت مسئولان از ساخت این بازی، بازی اظهار داشت: علی‌رغم مشکلاتی که در تامین امکانات لازم داشتیم، نسخه رایانه‌ای این بازی را با گرافیک بالایی که در سطح بازی‌های خوب دنیاست، تولید کردیم و تا دو ماه آینده، نسخه آندرویدی آن را هم ارائه می‌کنیم.

این فعال بازی‌های رایانه‌‌ای درباره بازخوردهای این بازی گفت: تیزر و تریلر بازی را در چند سایت و فضای مجازی منتشر کردیم که با استقبال خوبی مواجه شده است، همچنین تعدادی از افرادی که به طور آزمایشی، بازی کردند، نظر مثبتی درباره آن داشتند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری بالای بازی‌های رایانه‌ای در مخاطبان، تصریح کرد: به طور مثال، هر قدر، اتفاقاتی را که برای مدافعان حرم می‌افتد، برای مخاطبان جوان و نوجوان تعریف کنیم، چندان متوجه نمی‌شوند اما با توجه به استقبال بالایی که از بازی‌های رایانه‌ای در دنیا وجود دارد، به راحتی می‌توان گفت که از طریق این بازی‌ها، می‌توانیم آرمان‌های انقلاب خود را معرفی کنیم.

پورمسعود در بخش دیگری از سخنانش، با استقبال از ورود جشنواره مردمی عمار به حوزه بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: رویکرد جشنواره عمار، می‌تواند منجر به معرفی بازی‌های مناسب برای مخاطبان شود، همچنین می‌تواند باعث فعال شدن ظرفیت‌های شهرستانی شود که پتانسیل خوبی برای تولید دارند.

این بازی‌ساز خاطرنشان کرد: حضور جشنواره بازی‌های رایانه‌ای عمار با رویکردهایی که در پیش گرفته است، حتی می‌تواند باعث واکنش شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی در انتخاب و پرداختن به سوژه‌های ساخت بازی شود.

وی در پایان با بیان اینکه مشکلی در زمینه ایده‌پردازی و ساخت بازی نداریم، یادآور شد: در حال حاضر، مشکل اصلی ما در بازی‌های رایانه‌ای، مسئله توزیع محصولات است، به طوری که اگر اثری، کیفیت بالایی هم داشته باشد ولی دیده نشود، ارزشی ندارد، بنابرین امیدوارم جشنواره عمار بتواند در این زمینه هم نقش موثری ایفا کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن