ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79460
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
  • 403 بازدید
  • ارسال توسط :
الفتح و القانون با نخست وزیری العبادی موافق هستند

الفتح و القانون با نخست وزیری العبادی موافق هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، ‘حنین القدو ‘روز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق گفت: توافقات اولیه ای میان ائتلاف الفتح و ائتلاف دولت قانون برای رسیدن حیدر العبادی به دور دوم نخست وزیری انجام شده است.وی با اشاره به وجود اختلاف هایی میان ائتلاف های […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، ‘حنین القدو ‘روز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق گفت: توافقات اولیه ای میان ائتلاف الفتح و ائتلاف دولت قانون برای رسیدن حیدر العبادی به دور دوم نخست وزیری انجام شده است.
وی با اشاره به وجود اختلاف هایی میان ائتلاف های النصر به ریاست حیدر العبادی و السائرون به رهبری مقتدا صدر گفت: بر اساس اطلاعات موجود تا این لحظه، به دلیل پیش شرط های ائتلاف سائرون برای العبادی جهت کسب مقام نخست وزیری و رد آن از سوی العبادی، این دو ائتلاف از یکدیگر دور شده اند.
وی افزود: انتخاب نخست وزیر آینده، انتظار برای مشخص شدن نتیجه بازشماری دستی آرا و تغییرات احتمالی در تعداد کرسی هایی پارلمانی احزاب و همچنین تایید صحت انتخابات از سوی دادگاه فدرال، در حال حاضر مهمترین موانع در تشکیل ائتلاف های سیاسی جدید برای پارلمان و دولت تازه این کشور است.
گفتنی است’عبدالرحیم الشمری’ یکی از رهبران ائتلاف النصر پیشتر گفته بود پیوستن ائتلاف متبوعش به ائتلاف های سیاسی دیگر هنوز نهایی نشده است.
در چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق که با مشارکت 44.5 درصد واجدین شرایط برگزار شد، فهرست های انتخاباتی ‘سائرون’ (مقتدا صدر) با 54 کرسی، الفتح (هادی العامری) با 47 کرسی، النصر (حیدر العبادی) با 42 کرسی در رتبه اول تا سوم قرار گرفته اند.
دولت قانون (نوری المالکی) با 26 کرسی، دمکرات (مسعود بارزانی) با 24 کرسی، الوطنیه (ایاد علاوی) با 20 کرسی، جریان حکمت (سیدعمار حکیم) با 19 کرسی و اتحادیه میهنی (کوسرت رسول جانشین جلال طالبانی) با 18 کرسی در رده های بعدی قرار گرفته اند.
در این دوره از انتخابات 28 فهرست و حزب سیاسی توانستند به پارلمان راه پیدا کنند.
در این انتخابات، پنج گروه سیاسی شیعه نیز با پیشتازی در انتخابات مهمترین گروه های مطرح برای تشکیل ائتلاف بزرگ سیاسی و شکل گیری دولت آینده هستند.
خاورم**ع ص**380**

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.