ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 7947
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
  • 108 بازدید
  • ارسال توسط :
«مهاجر» چهره واقعی مدافعان حرم افغانستانی را نشان می‌دهد

«مهاجر» چهره واقعی مدافعان حرم افغانستانی را نشان می‌دهد

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ فیلم مستند «مهاجر» به کارگردانی حجت الاسلام ساسان فلاح فر صبح امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ماه در محل خبرگزاری فارس رونمایی شد. بعد از نمایش این مستند کوتاه ۳۰ دقیقه ای، حجت الاسلام ساسان فلاح فر درباره «مهاجر» گفت: مردم افغانستان از خودمان […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ فیلم مستند «مهاجر» به کارگردانی حجت الاسلام ساسان فلاح فر صبح امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ماه در محل خبرگزاری فارس رونمایی شد. بعد از نمایش این مستند کوتاه ۳۰ دقیقه ای، حجت الاسلام ساسان فلاح فر درباره «مهاجر» گفت: مردم افغانستان از خودمان هستند اما متاسفانه بسیار کم به آنها توجه می شود، به خصوص که امروز افغانستانی ها در بحث مدافعان حرم حضور پررنگی دارند و مناطق بسیاری را در سوریه آزاد کرده اند که کسی از آن خبر ندارد.

 

وی بیان کرد: زمانی ساخت مستند «مهاجر» به ذهن من رسید که شبکه بی بی سی، مستندی بر ضد «فاطمیون» پخش کرد. همین مساله سبب شد تا تصمیم به ساخت مستندی درباره «فاطمیون» و به تصویر کشیدن واقعیت های آن بگیرم.

 

این مستندساز تاکید کرد: متاسفانه برخی مردم و مسئولان ما نگاه منفی نسبت به افغانستانی ها دارند، اما در این مستند چهره واقعی آنها به خوبی به تصویر کشیده شده است. آنها با شهادت خود یک شرافت کامل به افغانستانی بودن خود داده اند و همین مساله سبب شده است تا با افتخار بگویند افغانستانی هستند. بسیاری از افراد فکر می کنند که افغانستانی ها به خاطر پول به سوریه می روند و می جنگند اما به تمام این سوال ها به درستی پاسخ گفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افغانستانی ها در ایران درآمدی بیشتر از خود ایرانی ها دارند، توضیح داد: شاید عده ای از آنها برای اولین بار به خاطر پول به «فاطمیون» می پیوندند، اما تا پا به دمشق می گذارند همه چیز تغییر می کند.

 

فلاح فر در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برای تصاویر مورد نیاز خود در این مستند از تیم رسانه ای فاطمیون استفاده کردیم همچنین از حمایت های تیم نصر تی وی نیز به خوبی استفاده کردیم. در این مستند ۴۰ درصد از تصاویر از آرشیو تیم رسانه ای «فاطمیون» استفاده شده است و ۶۰ درصد باقی را یا خودمان گرفتیم و یا از تیم رسانه ای «فاطمیون» خواستیم تا برای ما بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه «مهاجر» یک مستند ۳۰ دقیقه ای است، بیان کرد: قرار نیست همه چیز در این مستند درباره فاطمیون به نمایش گذاشته شود، بلکه هدف اصلی ما از مستند این است که به صهیونیست ها بگوییم که ما پشت گوش شما هستیم و ممکن است به زودی به شما برسیم. همان طور که در بخش هایی از این مستند می بینید که «فاطمیون» در حال مبارزه با صهیونیست‌ها هستند.

 

این مستندساز توضیح داد: متاسفانه زمانی که بحث مدافعان حرم پیش می آید دستگاه های دولتی هیچ حمایتی نمی کنند، به همین دلیل ساخت این مستند بدون حمایت آنها ساخته شده است.

 

در بخش دیگر این مصاحبه «نواب» سخنگوی تیم رسانه ای «فاطمیون» گفت: با تشکیل جریان فاطمیون در سوریه تصمیم گرفته شد، تا ارزش ها و رشادت های این افراد به تصویر کشیده شود، به همین دلیل از میان رزمندگان  «فاطمیون» ۹ نفر را انتخاب کردیم که توسط کارگردانان سینمای ایران آموزش ببینند. در حال حاضر این افراد از تمام فعالیت های «فاطمیون» تصویربرداری می کنند.

 

وی ادامه داد: گرفتن وصیت نامه تصویری از رزمنده ها، ساخت تاریخ شفاهی و تصویربرداری عملیات های مختلف از جمله فعالیت های این رسانه است.

 

نواب در پایان گفت: رسانه «فاطمیون» تا امروز ۱۰ مستند درباره «فاطمیون» ساخته است که به زودی اکران می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن