ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 7949
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
  • 129 بازدید
  • ارسال توسط :
خدام حرم رضوی از خانواده شهید محمدرضا علیخانی تجلیل کردند

خدام حرم رضوی از خانواده شهید محمدرضا علیخانی تجلیل کردند

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، خدام آستان مقدس حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) در ادامه سفر خود به خوزستان به دیدار خانواده شهید محمدرضا علیخانی، سومین شهید مدافع حرم باغملک رفتند. در این دیدار که در کوی رمضان کلانشهر اهواز برگزار شد جمعی از بستگان و همسایگان […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، خدام آستان مقدس حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) در ادامه سفر خود به خوزستان به دیدار خانواده شهید محمدرضا علیخانی، سومین شهید مدافع حرم باغملک رفتند.

در این دیدار که در کوی رمضان کلانشهر اهواز برگزار شد جمعی از بستگان و همسایگان شهید علیخانی حضور داشتند و خدام حرم رضوی از خانواده شهید مدافع حرم محمدرضا علیخانی تجلیل کردند.

در این دیدار همچنین خدام آستان مقدس حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) بسته‌های متبرک حرم امام هشتم را به خانواده شهید مدافع حرم محمدرضا علیخانی اهدا کردند.

در حاشیه این دیدار ابوذر علیخانی، فرزند ارشد  شهید مدافع حرم محمدرضا علیخانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خیلی خوشحال شدیم وقتی به ما طلاع دادند قرار است که خادمان حرم امام رضا (ع) به دیدار ما بیایند به همین خاطر به هر کس توانستیم اطلاع دادیم.

وی افزود: وقتی که خدام حرم امام رضا (ع) به خانه ما آمدند جمعیت زیادی حضور داشتند و توانستند با خدام بارگاه ملکوتی آن حضرت دیدار کنند.

فرزند شهید محمدرضا علیخانی اضافه کرد: همچنین حاضران پرچم متبرک بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) را زیارت کردند و از آن تبرک جستند.

فاطمیا علیخانی، دختر 9 ساله شهید مدافع حرم محمدرضا علیخانی نیز با ابراز خوشحالی از حضور خادمان امام رضا (ع) در جمع خانواده خود گفت: خیلی خوب بود و زیارت خوبی داشتیم.

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از تسنیم، شهید محمدرضا علیخانی سومین شهید مدافع حرم باغملک است که در تاریخ سوم خرداد ماه سال 1344 در روستای طلاور این شهرستان متولد شد.

وی چهارمین فرزند خانواده هفت نفره‌ای است که بعد از 2 خواهر و یک برادر به نام غلامحسین شادی را دوباره میهمان جمع صمیمی خانواده روستایی خود کرد.

شهید علیخانی پس از مدت‌ها نبرد با تکفیری‌ها در سوریه، روز یکشنبه 29 آذر ماه سال 1394 همزمان با هشتم ربیع‌الاول سال 1437 هجری قمری و سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در استان حلب سوریه مجروح و چند روز در بیمارستان بستری می‌شود و چند روز بعد یعنی در روز چهارشنبه دوم دی ماه سال 1394 مقارن با 11 ربیع الاول سال 1437 هجری قمری در شهر خان طومان استان حلب سوریه شربت شهادت نوشید.

در روز مجروحیت شهید علیخانی یکی از دوستان صمیمی و همرزمان دیرینه‌اش یعنی شهید فرامرز رضازاده مظلومانه در حلب سوریه به شهادت رسید.

شهید علیخانی در سال 1365 با یکی از بستگان خود ازدواج کرد که حاصل این پیوند آسمانی 3 فرزند پسر به نام‌های ابوذر، نوذر و ایوب و 2 فرزند دختر است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن