ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79501
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۵:۱۳
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
آغاز حمله هوایی و دریایی ائتلاف متجاوز عربی به الحدیده یمن

آغاز حمله هوایی و دریایی ائتلاف متجاوز عربی به الحدیده یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یک منبع محلی در استان حدیده در این رابطه اعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف عربی صبح امروز دو منطقه النخیله،‌ بیت الفقیه و ارتفاعات منطقه الدریهمی واقع در جنوب حدیده را هشت بار هدف حملات خود قرار دادند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یک منبع محلی در استان حدیده در این رابطه اعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف عربی صبح امروز دو منطقه النخیله،‌ بیت الفقیه و ارتفاعات منطقه الدریهمی واقع در جنوب حدیده را هشت بار هدف حملات خود قرار دادند. از جمله اهداف زده شده در این حملات موانع سیمانی نیروهای انصارالله بودند که از آنها به عنوان کمین برای نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن استفاده می‌کردند.

این منبع گفت: همزمان با این حملات هوایی توپخانه ائتلاف عربی مناطق شمال الدریهمی را هدف قرار داد.

توپخانه و رزم ناوهای ائتلاف همزمان با پرواز گسترده هلی‌کوپترهای آنها، خود را به سواحل منطقه الدریهمی نزدیک کردند.

اسکای نیوز مدعی شده رهبران نیروهای انصارالله خانواده‌های خود را از حدیده به صنعا منتقل کرده‌اند.

سایت خبری العربیه عربستان نیز در این رابطه اعلام کرد: تیپی از ارتش دولت (مستعفی) یمن عملیات یورش به الحدیده را با حمایت هوایی و دریایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان آغاز کرد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: ائتلاف عربی خود را برای ورود به بندر الحدیده آماده می‌کند و نیروهای اماراتی عضو این ائتلاف پیشتر سه روز به نیروهای وابسته به انصارالله مهلت داده بودند که شب گذشته این مهلت به اتمام رسید.

برخی منابع نیز اظهار داشتند: مهمات و تجهیزات ارتش مستعفی یمن شامل صدها سرباز، خودروهای زرهی و تانک و نیز مهمات نظامی امارات به منطقه الدریهمی واقع در جنوب حدیده منتقل شده است تا از نیروهای دولت مستعفی و ائتلاف عربی پشتیبانی کنند.

منابع یاد شده افزودند: نیروهای یمنی تحت فرمان طارق الصالح اکنون در ورودی‌های فرودگاه الحدیده هستند.

این در حالی است که محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن اظهار داشـت، یک ناو وابسته به ائتلاف سعودی در ساحل غربی یمن هدف گرفته شد.

وی افزود: دو ناو ائتلاف قصد داشتند دست به عملیات تخلیه نیرو بزنند که نیروی دریایی ما مانع از آن شدند.

پیشتر انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در مصاحبه‌ای با روزنامه لوفیگارو فرانسه مدعی شده بود: مهلتی که ائتلاف عربی برای دستیابی به توافقی با نیروهای انصارالله جهت ممانعت از آغاز عملیاتی در الحدیده به سازمان ملل داده بود، شب سه‌شنبه ۱۲ ژوئن به اتمام رسید.

قرقاش در این رابطه افزود: ما به مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن ۴۸ ساعت فرصت دادیم تا نیروهای وابسته به انصارالله را نسبت به عقب‌نشینی از بندر و شهر حدیده ترغیب کند. ما منتظر نتیجه بودیم و در نهایت مهلت ۴۸ ساعته پایان یافت.

وی در ادامه مدعی شد: ما به فرستاده ویژه سازمان ملل آخرین فرصت را برای میانجی‌گری دادیم. یک سال کامل تلاش کردیم نیروهای انصارالله را به خروج از الحدیده ترغیب کنیم اما آنها هر بار درباره اهداف و نیات خود دروغ گفتند.

وزیر مشاور امارات در ادامه درباره رایزنی‌های کشورش با سازمان ملل گفت: ما همواره با سازمان ملل درباره الحدیده در تماس هستیم و درباره لغو عملیات نظامی برای آزادسازی حدیده گفت‌وگو می‌کنیم. نیروهای انصارالله باید از این شهر و بندر آن عقب‌نشینی کنند. ما نمی‌توانیم بپذیریم آنها در بندر الحدیده از حمایت مالی برخوردار شوند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی کاخ الیزه، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در واکنش به حملات امروز صبح ارتش دولت مستعفی یمن به بندر الحدیده با حمایت ائتلاف عربی در تماسی تلفنی با محمد بن زائد، ولیعهد ابوظبی، با اشاره به وضعیت سیاسی و نظامی یمن به ویژه در استان الحدیده، او و دیگر طرف‌های این درگیری را به خویشتن‌داری و حمایت از جان غیرنظامیان دعوت کرد.

طبق این بیانیه ماکرون در این گفت‌وگوی تلفنی به صورت مفصل درباره پرونده یمن صحبت کرد و احتمال داد کنفرانس انسانی پاریس در اواخر ژوئن جاری برگزار شود.

رئیس‌جمهوری فرانسه و ولیعهد ابوظبی در ادامه درباره همکاری‌های گسترده درباره لیبی به ویژه به مناسبت کنفرانسی که قرار است ۲۹ مه برگزار شود، گفت‌وگو کردند.

همچنین در این تماس تلفنی درباره وضعیت سوریه و پرونده هسته‌ای ایران گفت‌وگو شد.

ماکرون و بن زائد در پایان درباره لزوم ادامه گفت‌وگوها و فراهم مقدمات سفر ولیعهد ابوظبی به فرانسه در پاییز آتی به اتفاق نظر رسیدند.

سازمان ملل ساعات اولیه روز دوشنبه تمامی کارمندان خود را از الحدیده خارج کرد.

طبق آمار این سازمان، حدود ۶۰۰ هزار غیرنظامی در الحدیده و مناطق اطراف آن زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.