ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79626
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۸:۰۴
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
سودان با ورود به جنگ یمن مرتکب اشتباه بزرگی شد

سودان با ورود به جنگ یمن مرتکب اشتباه بزرگی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز پنجشنبه تارنمای «السودان الیوم»، المهدی با اعلام این مطلب افزود: سودان با این اقدام، نقش تاریخی خود را در خصوص ایجاد صلح میان کشورهای اسلامی ، فراموش کرد.وی اضافه کرد: سودان در گذشته موضع گیری بیطرفانه دردرگیری های جهان اسلام داشت و در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز پنجشنبه تارنمای «السودان الیوم»، المهدی با اعلام این مطلب افزود: سودان با این اقدام، نقش تاریخی خود را در خصوص ایجاد صلح میان کشورهای اسلامی ، فراموش کرد.
وی اضافه کرد: سودان در گذشته موضع گیری بیطرفانه دردرگیری های جهان اسلام داشت و در حل کردن بسیاری از درگیری ها و اختلاف ها نقش داشت.
این شخصیت سودانی در ادامه با تاکید بر این که، مشروعیت دولت (مستعفی به ریاست عبدربه منصور هادی ) یمن مورد تردید است، تصریح کرد: این به نفع عربستان است که مساله یمن از راه های سیاسی حل شود.
المهدی در ادامه گفت: سال 1968میلادی زمانی که نیروهای مصری وارد جنگ داخلی یمن شدند، سودان طرحی برای حل مشکلات و ایجاد صلح ارائه کرد، در سال 1970 نیز که در اردن میان فلسطینی ها و دولت اردن درگیری هایی روی داد، سودان نقش مهمی برای میانجی گری ایفا کرد .
رئیس حزب الامه سودان در پایان با اشاره به این که، خارطوم به جای مشارکت در جنگ یمن، می بایست برای متوقف کردن این جنگ تلاش می کرد نه اینکه خود به یکی از طرف های درگیر تبدیل می شد، اضافه کرد: ورود سودان به جنگ یمن اشتباهی بزرگ و به زیان هر دو طرف است و در این میان برخی برای فروش سلاح هایشان آتش جنگ را شعله ور می کنند.
عربستان به همراه چند کشور دیگر از فروردین سال 1394 اقدام به تجاوز نظامی به یمن کرد تا عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور را به قدرت بازگرداند اما این حمله با وجود گذشت بیش از سه سال نتیجه ای جز کشتار هزاران یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین اواره شدن میلیون ها نفر و ویران شدن زیر ساخت های این کشور فقیر نداشته است.
سودان نیز به طمع دریافت کمک های مالی ، از همان ماه های نخست این تجاوز، وارد این جنگ نابرابر شد و شماری از نیروهای نظامی خود را برای کمک به رژیم متجاوز و کودک کش عربستان به یمن اعزام کرد.
برخی آمارها حاکی از کشته شدن بیش از 400 نظامی سودانی در یمن است.مردم و بسیاری از شخصیت های سیاسی و نمایندگان مجلس سودان بارها خواستارعقب نشینی نیروهای نظامی کشورشان از یمن شده و تاکید کرده اند این جنگ سودی برای سودان ندارد و عربستان هم به نظامیان سودانی به چشم مزدور نگاه می کند.
سودان اخیرا اعلام کرد ، ادامه حضور نیروهای نظامی اش در یمن را مورد ارزیابی قرار می دهد اما ظاهرا عربستان با وعده کمک های مالی، خارطوم را قانع کرد که ریاض را در باتلاق یمن تنها نگذارد.
خاورم **2041**1144

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.