ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79649
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
انصارالله: الحدیده را به گورستان متجاوزان تبدیل می‌کنیم

انصارالله: الحدیده را به گورستان متجاوزان تبدیل می‌کنیم

خبرگزاری مهر: ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی یک ماه است که عملیات گسترده دریایی، زمینی و هوایی برای اشغال بندر الحدیده که تنها شاهراه حیاتی و راه تنفس نیرو‌های انقلابی انصارالله یمن است، شروع کرده است با این حال شکست این عملیات، این ائتلاف را بر آن داشت که روز چهارشنبه عملیات جدیدی برای اشغال این […]

خبرگزاری مهر: ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی یک ماه است که عملیات گسترده دریایی، زمینی و هوایی برای اشغال بندر الحدیده که تنها شاهراه حیاتی و راه تنفس نیرو‌های انقلابی انصارالله یمن است، شروع کرده است با این حال شکست این عملیات، این ائتلاف را بر آن داشت که روز چهارشنبه عملیات جدیدی برای اشغال این بندر آغاز کند.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی رسانه‌های جمعی، متجاوزان از بمب‌های ممنوعه خوشه‌ای علیه مردم و کمیته‌های مردمی دفاعی در این کشور استفاده کرده اند.

در خصوص این تجاوز جدید خبرنگار مهر با «ضیف الله الشامی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفتگو کرده است که شرح آن از نظر می‌گذرد.

*پس از گذشت سه سال از حملات شبانه روزی متجاوزان سعودی، شاهد هستیم که دستاورد ائتلاف عربی هیچ بوده است. روز چهارشنبه نیز یک ناو متجاوز در مقابل سواحل الحدیده یمن هدف حمله موشکی ارتش یمن قرار گرفت. اهمیت این واکنش یمنی‌ها به متجاوزان و پیام آن به حامیان غربی سعودی‌ها چیست؟

طبیعتا این اقدام نیرو‌های یمنی یک پیام کاملا نظامی برای کشور‌های متجاوز و حامیان آن‌ها یعنی آمریکا و صهیونیست‌ها داشت مبنی بر اینکه ورود آن‌ها به الحدیده و تلاش برای تسلط بر این استان، موجب سوختن ادوات آن‌ها می‌شود و این منطقه به گورستانی برایشان مبدل می‌گردد. همچنین این اقدام سیلی محکمی به متجاوزانی که در صدد آغاز یک جنگ گسترده بودند، است؛ جنگنده‌های آن‌ها دستکم ۱۲۰ نوبت حمله هوایی علیه یمنی‌ها در ابتدای این جنگ داشت و بالگرد‌های آپاچی نیز در سواحل حضور داشتند تا به پیشروی ناو‌های متجاوز کمک کنند، اما این ناو که حامل قایق‌های جنگی بود، توسط دو موشک دریایی هدف گرفته و موجب آتش گرفتن و بلند شدن دود از آن شد.

دیگر ناو‌ها هم با دیدن این صحنه پا به فرار گذاشتند. این اقدام پیامی قوی داشت مبنی بر اینکه ملت یمن، ملتی مقاوم است که تسلیم نمی‌شود و خضوع نمی‌کند بلکه برای مقابله با تجاوز و سلطه جویی آمریکا و اسرائیل و سعودی و امارات به صورت کامل آماده است.

*مقامات نظامی بلندپایه یمن اعلام کردند که مرحله کنونی جنگ، درگیری با آمریکا است. پاسخ نیرو‌های مبارز یمن به آمریکا در صورت مداخله در یمن چیست؟

طبیعتا این نبرد، سرنوشت ساز است و یمنی ها، تکبر را در نزد آمریکایی‌ها می‌بینند. اظهارات مقامات آمریکا و انگلیس و سعودی و امارات در کنار هجمه‌های رسانه‌ای با هدف ترساندن مردم مطرح می‌شود تا ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تسلیم گردند، اما ناکام می‌مانند.

زیرا یمنی‌ها معتقدند که این نبرد باید به نفع مردم یمن یکسره گردد و این دشمن آمریکایی و صهیونیستی قادر به کسب هیچ نوعی از پیروزی نیست و در صورت پیشروی میدانی نیز، قادر به حفظ دستاورد خود نیستند و عقب نشینی می‌کنند. مردم یمن به دنبال یکسره کردن این نبرد هستند و از خداوند در این خصوص استعانت کمک می‌طلبند؛ استعانت از خداوند مهم‌ترین اصلی است که یمنی‌ها به آن معتقدند. هرچند ما توان و تجهیزات مادی و نظامی نداریم، اما عون و یاری خدا و اطمینان به خداوند، برای پیروزی ما بر این متجاوزان کافی است.

*امارات اصلی‌ترین متحد سعودی‌ها در این تجاوزات است. چندین بار نیز مقامات یمنی تهدید به هدف قرار دادن ابوظبی کرده اند. در صورت تداوم تجاوات امارات، چه پاسخی به این کشور خواهید داد؟

برنامه‌ای نظامی و اقدامات نظامی و تاکتیکی در تمام زمینه‌ها مثل محلی یا خارجی و یا شلیک موشک و غرق کردن ناو‌ها یا مقابله با تانک‌ها و خودرو‌های زرهی وجود دارد.

تمام این‌ها در چارچوبی خاص و بررسی شده و تاکتیکی قرار می‌گیرد. برخی امور را نمی‌توان بیان کرد و به اقدامات نظامی مربوط هستند که مقامات نظامی باید اعلام کنند.

*به نظر شما آیا محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از شکست خود در این حمله درس می‌گیرد و به آن خاتمه می‌دهد؟ یمنی‌ها تا چه زمانی در برابر متجاوزان ایستادگی می‌کنید؟

سعودی‌ها و امارات و آمریکایی‌ها در جبهه‌های مختلف ضربه‌های سهمگینی از سوی یمنی‌ها متحمل شده اند تا جایی که خود آمریکایی‌ها برای نظارت مستقیم بر نبرد، وارد میدان شده اند.

اظهارات آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نیز نشانگر شکست آن‌ها در یکسره کردن این نبرد است، اما محمد بن سلمان و سعودی‌ها یا محمد بن زاید و اماراتی‌ها و دیگر همراهان متجاوزان، شکست خورده و در آینده نیز به یاری خدا شکست‌های بیشتری متحمل خواهند شد.

نبرد دست آن‌ها است، اگر ادامه دهند بیش از پیش شکست می‌خوردند و خسارت می‌بینند و مردم یمن نیز به صورت کامل آماده اند و تسلیم نمی‌شوند. این موضوع و نبرد اصلی است.

آمریکا این کشور‌ها را برای جنگ متحد کرد و سپس مانند گاو شیرده، آن‌ها را دوشید. مردم حجاز و امارات هم می‌دانند که سران این کشورها، ثروت هایشان را در جهت منافع آمریکا خرج می‌کنند و شکست خورده باز می‌گردند.

*تحلیل شما از اقدامات سازمان ملل در حل بحران یمن و طرح‌های پیشنهادی آن برای پایان دادن به این تجاوز سعودی‌ها چیست؟ شما چه شرایطی برای صلح دارید؟

سازمان ملل و شورای امنیت روند سیاسی را در پیش گرفته اند و به پروژه‌های آمریکا به صورت کامل خدمت می‌کنند. آن‌ها در مسیر مطلوب آمریکا تحرک دارند و ما بر اساس نبرد حقیقی حرکت می‌کنیم.

ما مردان اهل صلح هستیم، اما اگر خواهان تسلیم شدن ما هستند، این موضوع امکان ندارد. ما دستمان را برای صلح دراز می‌کنیم، اما برای تسلیم شدن دستمان را بالا نمی‌بریم.

خواسته ما پایان تجاوز، رفع محاصره از کشور‌ها و فرودگاه‌ها و بنادر، گام‌های اولیه برای تحقق هرنوع صلح جامع است. ما مذاکراتی حقیقی داشته ایم تا از یکسو یمنی‌ها از جنگ خارج شوند و از سوی دیگر متجاوزان از سختی و حرج خارج شوند. ما هر نوع فشاری که به حاکمیت و تصمیم سیاسی یمنی‌ها تعرض کند، نمی‌پذیریم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.