ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79699
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۵:۲۴
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
عید فطر جشن رهایی از ظلمت

عید فطر جشن رهایی از ظلمت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‎الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد صبح امروز در خطبه‎های نماز عید سعید فطر این شهرستان اظهار کرد: عید سعید فطر جشن بزرگ رهایی‎جستن از تاریکی گناهان و معصیت‎ها است. وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‎های اصلی و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‎الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد صبح امروز در خطبه‎های نماز عید سعید فطر این شهرستان اظهار کرد: عید سعید فطر جشن بزرگ رهایی‎جستن از تاریکی گناهان و معصیت‎ها است.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‎های اصلی و مشترک دو عید فطر و قربان این است که انسان‎ها جشن به بازگشت فطرت الهی خود را بر پا می‎کنند.

امام جمعه بروجرد از پرداخت زکات به عنوان یکی از اعمال واجب در روز عید سعید فطر یاد و بیان کرد: پرداخت زکات فطریه باعث کمال و تمام روزه ماه مبارک رمضان است.

ترابی صله ارحام را یکی دیگر از اعمال روز عید فطر برشمرد و افزود: صله ارحام و رفع کدورت‎های خویشاوندی در آموزه‎های دینی ما بسیار سفارش و تاکید شده است و بر این اساس عید فطر روز سرور و شادمانی مومنان و شستن دل‎ها از کینه و کدورت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حالی امروز روز عید فطر را جشن می‎گیریم که در ماه مبارک رمضان مسلمانان را در گوشه گوشه دنیا مورد ظلم و ستم قرار دادند، در این ماه مردم مظلوم و مقاوم غزه با اشک و خون افطار کرده و توسط صهیونیست‎های غاصب به خاک و خون کشیده شدند، اما همچنان مقاومت کردند.

امام جمعه بروجرد تاکید کرد: در طول ماه مبارک رمضان مردم مقاوم و اسطوره‎ای یمن پس از گذشت سه سال همچنان مظلومانه و قهرمانانه در مقابل آل‎سعود و حامیان آن مقاومت کردند.

ترابی ادامه داد: در ماه رمضان امسال ۲۲ میلیون مردم یمن بر سر سفره‎های خالی افطار می‎نشستند و مردم مظلوم این کشور در این ماه همچون دیگر ماه‎های سه سال گذشته دسترسی به آب و غذا نداشتند.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ میلیون مردم یمن در معرض فاجعه انسانی قرار دارند، گفت: ملت یمن با قحطی، بیماری و نبود تجهیزات پزشکی دست و پنجه نرم می‎کند.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: این روز‌ها ائتلاف سعودی با حمایت آمریکا تلاش می‎کند که بندر الحدیده که تنها مجاری باقی مانده برای تامین نیاز‌های مردم یمن است، را مسدود کرده و با تصرف آن این راه تنفسی مردم جنگ‎زده این کشور را ببندد، بلکه پس از سه سال ملت یمن را وادار به تسلیم کند.

ترابی اظهار کرد: ملت مسلمان یمن اگر چه با مشکلات عدیده‎ای مواجه است، اما همچون کوه محکم و استوار در برابر متجاوزین و حامیان آن‎ها ایستاده است.

وی در ادامه به موضوع گرانی و افزایش هر روزه قیمت کالا‌ها در کشور اشاره و عنوان کرد: تورم لجام‎گسیخته مشکلات عدیده‎ای را ایجاد کرده به طوریکه مردم زیر بار مشکلات اقتصادی و معیشتی کمر خم کرده‎اند.

امام جمعه بروجرد تاکید کرد: در حالی که ارزش پول ملی ما روز به روز پائین می‎آید، قیمت کالا‌ها و خدمات هر روز بالا رفته و افزایش می‎یابد.

ترابی با اشاره به اینکه بخش کمی از مشکلات اقتصادی متاثر از اعمال تحریم‎ها علیه کشور ایران است، تصریح کرد: بخش زیادی از مشکلات ناشی از عدم احساس مسئولیت مدیران و دولتمردان و بی‎انگیزگی و کم کاری برخی مدیران است.

وی بیان کرد: گویی دولت کار را رها کرده و هر کس هر جور که بخواهد، قیمت مسکن، خودرو، مواد غذایی و نیاز‌های مردم را بالا می‎برد.

امام جمعه بروجرد با انتقاد از اینکه برخی دولتمردان و مدیران دستگاه‎های اجرایی انگیزه لازم برای خدمات به مردم را ندارند، افزود: از سویی تیم اقتصادی دولت بسیار ضعیف است، بنابراین برای حل مشکلات باید تیم اقتصادی تغییر کرده و مدیران با انگیزه و حمیت در راس امور قرار گیرند.

ترابی عنوان کرد: گرانی، افزایش قیمت و عدم ثبات بازار ناشی از بی‎انگیزگی و بی‎تحرکی و بی‎عملی مسئولان است، بنابراین رئیس جمهور باید برای حل این مشکلات فکری کند.

وی خطاب به مدیران و دولتمردان گفت: در مقام عمل به داد مردم برسید و گرانی و تورم را توجیه نکنید، امروز باید مدیران آستین همت بالا زده و برای حل مشکلات موجود کمر همت ببندند، به عبارت بهتر دولت برای حل مشکلات مردم اراده داشته باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.