ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79744
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
سازمان ملل برای توقف جنگ در الحدیده با انصارالله گفت وگو می کند

سازمان ملل برای توقف جنگ در الحدیده با انصارالله گفت وگو می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری ‘آناتولی’ ترکیه، منابع نزدیک به گریفیتس گفتند، وی قرار است با ‘عبدالملک الحوثی’ رهبر انصار الله یمن دیدار کند و وی را در جریان پیشنهادات امارات برای توقف نبرد در الحدیده قرار دهد.به گفته این منابع، فرستاده سازمان ملل در امور یمن پیشتر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری ‘آناتولی’ ترکیه، منابع نزدیک به گریفیتس گفتند، وی قرار است با ‘عبدالملک الحوثی’ رهبر انصار الله یمن دیدار کند و وی را در جریان پیشنهادات امارات برای توقف نبرد در الحدیده قرار دهد.
به گفته این منابع، فرستاده سازمان ملل در امور یمن پیشتر نیز با رهبر انصارالله دیدار داشته است.
این منابع که نامشان فاش نشده است، اعلام کردند: فرستاده سازمان ملل سه روز مهلت دارد انصار الله را متقاعد کند تا پیش از آغاز تحرک نظامی گسترده ائتلاف تحت فرمان عربستان و امارات به الحدیده، از این استان و بندر راهبردی آن خارج شوند.
ائتلاف عربی تحت فرمان عربستان و امارات روز چهارشنبه به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی در استان الحدیده در صورت حمله به بندر آن به عنوان تنها گذرگاه ورودی کمک های انسانی به یمن، حملات گسترده ای را برای اشغال این بندر آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.
گریفیتس چند روز گذشته نیز در سفر به امارات، با مقامات این کشور درباره وضعیت یمن و بحران الحدیده دیدار کرده بود.
وی چهارشنبه گذشته ضمن ابراز نگرانی از وضعیت غیر نظامیان شهر بندری الحدیده، از طرف های درگیر در این کشور خواست که خویشتندار باشند.
با اینکه بیش از سه سال از حمله ائتلاف عربی به یمن می گذرد، حمله ای که نتیجه ای جز کشته شدن بیش از 11 هزار یمنی و تخریب زیرساخت‌های این کشور فقیر عربی نداشته، این ائتلاف در روزهای گذشته عملیات گسترده ای را برای تصرف بندر الحدیده ترتیب داده است.
بندر الحدیده در ساحل غربی یمن در دریای سرخ قرار دارد.
به گفتۀ سازمان‌های فعال در امور بشردوستانه، بندر الحدیده مسیری حیاتی برای تامین بیش از 70 درصد از مواد غذایی، کالاهای اساسی و تجهیزات درمانی مردم یمن است. در چنین وضعیتی، منابع دیپلماتیک و سازمان های فعال در امور بشردوستانه نسبت به نابودی این بندر به عنوان اصلی ‌ترین نقطه ورود کمک به جنگ زدگان یمنی و همچنین به خطر افتادن جان میلیون‌ها انسان در پی حملات و بمباران‌ آن، هشدار داده‌ اند.
برآورد می‌شود دست‌کم 250 هزار تن در جریان عملیات حمله به بندر الحدیده کشته شوند.
در همین راستا شورای امنیت سازمان ملل طی دو جلسه فوق العاده درباره یمن، خواستار باز ماندن بندر الحدیده به عنوان شریان اصلی حیات میلیون ها یمنی برای ارسال کمک های انسانی به این کشور شد.
خاورم**9329**1651

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.