ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79765
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
  • 74 بازدید
  • ارسال توسط :
عبدالباری عطوان: بر ماست که مردانه در برابر قلدری آمریکا بایستیم

عبدالباری عطوان: بر ماست که مردانه در برابر قلدری آمریکا بایستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه الکترونیکی رای الیوم، به شدت از اقدام هفت کشور عربی در رای به آمریکا از میان دو گزینه مغرب و آمریکا برای میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ انتقاد کرد. آمریکا در ویرانگری برخی کشور‌های […]

عبدالباری عطوان: بر ماست که مردانه در برابر قلدری آمریکا بایستیمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه الکترونیکی رای الیوم، به شدت از اقدام هفت کشور عربی در رای به آمریکا از میان دو گزینه مغرب و آمریکا برای میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ انتقاد کرد.

آمریکا در ویرانگری برخی کشور‌های عربی سهیم است

عبدالباری عطوان در گفتگوی هفتگی خود ضمن انتقاد شدید از حمایت هفت کشور عربی از میزبانی آمریکا در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ و به نوعی مخالفت آنان با میزبانی مغرب از این بازیها، گفت: «اگر این کشور‌ها به میزبانی سوئد، دانمارک، مالزی، آفریقای جنوبی یا هر کشور دیگری غیر از آمریکا رای می‌دادند آنان را درک می‌کردیم، اما اینکه عربستان، امارات، اردن، بحرین، لبنان و کویت به میزبانی آمریکایی رای دهند که در ویرانگری برخی کشور‌های عربی سهیم است، سفارتش را از تل آویو به قدس اشغالی انتقال داده، به عراق حمله نظامی کرده، این کشور را ویران نموده، مردم عراق را در تحریم و محاصره قرار داده و بیش از نیم میلیون نفر آنان را کشته است، کشوری که همراه ناتو در لیبی مداخله کرد و این کشور را به ویرانه و به کشوری شکست خورده تبدیل کرد، کشوری که در سوریه مداخله کرد تا این کشور را ویران و تجزیه کند ضمن اینکه در کشتار صد‌ها هزار سوری سهیم است؛ کشوری که دونالد ترامپ رئیس جمهورش می‌گوید، هفتاد میلیارد دلار در سوریه هزینه کرده ایم، اما سئوال ما این است که این پول کجا هزینه شده است؟ این پول برای تامین سلاح هزینه شد تا مردم سوریه با هم بجنگند و سوریه ویران شود، این پول برای عمران و آبادی سوریه هزینه نشده است، این پول برای ارائه تسهیلات و خدمات به مردم مظلوم سوریه که با توطئه‌های گوناگونی مواجه هستند هزینه نشده است، متاسفانه این مبلغ با حمایت برخی کشور‌های عربی جهت صادرات موشک، سلاح، مهمات، آموزش نظامی و. به سوریه هزینه شده است؛ چرا باید از میزبانی آمریکا در برابر مغرب حمایت شود؟ البته کاملا پیداست که تروریستی، چون ترامپ کشور‌هایی را که به میزبانی مغرب رای دهند شناسایی و مجازات می‌کند، اما شاهدیم باز هم بسیاری از کشور‌های آفریقایی، برزیل، فرانسه و بلژیک به میزبانی مغرب رای دادند در نتیجه آیا رای برخی کشور‌های عربی به آمریکا می‌تواند معقول باشد؟ سئوال این است که ماهیت عربی و اسلامی را باید کجا جستجو کرد؟ من به نوبه خودم از کشور‌هایی که در این انتخاب به آمریکا نه گفتند و از تهدیدات واشنگتن نهراسیدند تشکر می‌کنم.»

به طور رایگان به آمریکا خدمات می‌دهیم

سردبیر روزنامه الیوم در ادامه افزود: «سخن من با مصر، الجزایر، سوریه، سلطان نشین عمان، لیبی، قطر، موریتانی، سومالی، تونس، جیبوتی، کومور، فلسطین، یمن، سودان، و… است، کشور‌هایی که به آمریکا نه گفتند در شرایطی که اگر به آمریکا رای می‌دادند ممکن بود منافعی هم نصیبشان شود، اما شرافت، کرامت، هویت عربی و هویت اسلامی را مد نظر قرار داده و با میزبانی آمریکا مخالفت کردند. باید از الجزایری تشکر کرد که اختلافات با مغرب را در این زمینه نادیده گرفت و به صراحت اعلام کرد به میزبانی مغرب رای می‌دهد. این اتفاقاتی که اشاره کردم مصیبت بار است به همین دلیل است که بازیچه و حتی مایه طنز شده ایم، زیرا به طور رایگان به آمریکا خدمات می‌دهیم.»

وحشت رژیم صهیونیستی از پرنده‌های کاغذی فلسطین

عبدالباری عطوان دومین موضوع بحث خود را فلسطین معرفی کرد و گفت: «مقصود فلسطینی است که به میزبانی مغرب رای داد، فلسطینی که با آمریکا مقابله کرد و همچنان با آمریکا، اسرائیل و تمامی کشور‌های عربی که در پی بهبود روابط با اسرائیل هستند مقابله می‌کند. مقصود از فلسطین همانی است که یکی از فرماندهان نظامی اسرائیل می‌گوید نیروی هوایی فلسطین خطری برای امنیت اسرائیل خواهد بود. این نکته را در ذهن خود مجسم کنید که اسرائیل از نیروی هوایی فلسطین که متشکل از پرنده‌های کاغذی است می‌هراسد. همان پرنده‌هایی که اختراع فلسطینیان محاصره شده‌ای است که در تظاهرات حمایت از حق بازگشت آوارگان بیش از ۱۲۰ شهید داده اند. آنان این پرنده‌های کاغذی را اختراع کرده و در همین مدت توانسته اند بخش‌های زیادی از مزارع در داخل و اطراف شهرک‌های اسرائیلی موجود در شمال نوار غزه را به آتش بکشند، توانستند بیش از چهارصد و پنجاه مورد آتش سوزی به راه بیندازند. این چنین اتفاقاتی ناشی از ذهن مبتکر جوانانی است که به هویت عربی و اسلامی ایمان دارند و در برابر تجاوزگری‌های اشغالگران می‌ایستند. این ابتکارات در خانواده‌های فلسطینی است که به خدا قسم در ماه مبارک رمضان برخی از آنان حتی نان نداشتند. این ابتکارات فلسطینیانی است که یکی از دوستانم می‌گفت: با چشمانش دیده است خانواده‌ای فلسطینی در سطل زباله‌ها به دنبال غذا بود.»

کسانی که خواهان شکوفایی یمن نیستند

سردبیر روزنامه رای الیوم موضوع سوم سخنان خود را، یمن عنوان کرد و گفت: «به دو دلیل می‌خواهم از یمن سخن بگویم، ۱- ویدیویی که شبکه المسیره منتشر کرد، یعنی نوار متعلق به سخنگوی حزب کنگره ملی یمن، حزب علی عبدالله صالح، که ساعاتی قبل از کشته شدنش گفت: ما می‌خواهیم مردم یمن وحدتشان را حفظ کنند و به گفتگو روی آورند. صالح گفت: من مزدور کسی نیستم بلکه مزدور یمن و مردم یمن، مزدور فلسطین و خدمتگزار وحدت عربی هستم. وی همچنین گفت: ما باید از نهاد‌های مدنی و دولت غیر نظامی در یمن محافظت کنیم و تجاوزگری را محکوم نماییم. چنین مردی حامی وحدت ملی است، فردی است که توانست به مدت سی و چهار سال یمن را با ثبات نگه دارد، اما کسانی هستند که خواستار شکوفایی یمن نیستند بلکه در پی تجزیه و از هم گسیختگی کشورند همانگونه که در پی تجزیه عراق و لیبی یا هر کشور عربی دیگری بوده اند.»

گفتگوی سیاسی تنها راه حل جنگ در یمن

عبدالباری عطوان همچنین درباره اوضاع حدیده یمن گفت: «این شهر ششصد هزار نفر جمعیت دارد، بندرش محل عبور هفتاد درصد از واردات یمن است، اما امروز از آسمان و زمین و دریا مورد هدف نظامی است. سازمان ملل متحد نیز درباره فجایعی که این حملات به دنبال خواهد داشت هشدار می‌دهد. درباره شهادت دویست و پنجاه هزار غیر نظامی در این شهر هشدار داد. البته مهاجمان حتی اگر بتوانند حدیده را به کنترل خود در آورند باز هم جنگ یمن متوقف نخواهد شد. جنگ یمن فقط راه حل سیاسی دارد و گفتگو درست‌ترین راه برای بهبود شرایط است.»

چرا نباید به آمریکا نه بگوییم؟

سردبیر روزنامه الکترونیکی رای الیوم محور پایانی سخنانش را به موضوع قلدری و حرکت ظلم مابانه آمریکا قرار داد و گفت: «آمریکا، کشورهایی، چون عربستان، قطر و ترکیه را تهدید می‌کند که اگر سامانه موشکی اس ۳۰۰ را از روسیه خریداری کنید مجازات خواهید شد. چرا ما نباید مثل اروپا و برخی از کشور‌های آسیایی به آمریکا نه بگوییم؟ و مردانه در برابرش بایستیم. طبیعی است که این کشور در مقابل نمی‌تواند تمامی کشور‌های عربی را اشغال کند. این کشور عراق را اشغال کرد، اما شکست خورده از این کشور خارج شد، در افغانستان نیز اینگونه بود و امروز در پی آن است تا با طالبان مصالحه کند. در سوریه مداخله کرد، هفتاد میلیارد هزینه کرد، اما از این کشور هم شکست خورده خارج خواهد شد. پس بر ماست که مردانه در برابر قلدری آمریکا، در برابر نژادپرستی آمریکا، در برابر فاجری، چون ترامپ بایستیم.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.