ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79793
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۹:۴۲
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
رسانه‌های سعودی مدعی تسلط بر فرودگاه الحدیده شدند

رسانه‌های سعودی مدعی تسلط بر فرودگاه الحدیده شدند

خبرگزاری فارس: هرچند رسانه‌های سعودی مثل العربیه از صبح شبنه مدعی تسلط «ائتلاف عربی» بر فرودگاه الحدیده هستند، اما منابع میدانی می‌گویند نبردی شدید در اطراف فرودگاه در جریان است و اخبار رسانه‌های سعودی جنگ روانی به موازات نبرد میدانی است.  بیش از یک ماه از انتشار اولین خبر‌ها از آغاز عملیات «ائتلاف عربی» به […]

خبرگزاری فارس: هرچند رسانه‌های سعودی مثل العربیه از صبح شبنه مدعی تسلط «ائتلاف عربی» بر فرودگاه الحدیده هستند، اما منابع میدانی می‌گویند نبردی شدید در اطراف فرودگاه در جریان است و اخبار رسانه‌های سعودی جنگ روانی به موازات نبرد میدانی است.

 بیش از یک ماه از انتشار اولین خبر‌ها از آغاز عملیات «ائتلاف عربی» به رهبری عربستان و با مشارکت فعال امارات عربی متحده برای اشغال خط ساحل غربی و استان الحدیده یمن می‌گذرد.

اولین خبر، ۱۹ اردیبهشت اعلام شد و تا امروز ۲۶ خرداد ماه، تاکنون حداقل سه تا چهار بار، خبر آغاز عملیات‌های جدید در جبهه ساحل غربی یمن از رسانه‌های سعودی و اماراتی و دیگر رسانه‌های همسو با آنان منتشر شده است.

جدیدترین عملیات ائتلاف سعودی اماراتی و شبه‌نظامیان متحد آنان که بسیاری از آنان «نیرو‌های اجاره‌ای» از دیگر کشور‌ها بخصوص از کشور‌های آفریقایی است، «پیروزی طلایی» نامگذار شده است.

تناقض اخبار رسانه‌های سعودی و اماراتی

منابع میدانی در یمن، از نبرد و درگیری شدید در جبهه ساحل غربی و بویژه در نزدیکی فرودگاه الحدیده خبر می‌دهند. هم‌زمان جنگ رسانه‌ای-روانی شدیدی در جریان است.

شبکه خبری العربیه صبح امروز شنبه در راستای جنگ روانی که به موازات جنگ میدانی در جریان است، ساعت ۰۹:۱۵ دقیقه (به وقت تهران) ادعا کرد که ائتلاف عربی بر فرودگاه الحدیده کاملا مسلط شده و مشغول برچیدن مین‌های کار گذاشته شده در آن است. اما یک ساعت و نیم بعد (ساعت ۱۰:۵۵ دقیقه)، شبکه خبری اسکای نیوز عربی (اماراتی) ناخواسته این خبر العربیه را تکذیب کرد زمانیکه گزارش داد که درگیری‌ها در نزدیکی فرودگاه (و نه داخل فرودگاه) شدید است.

تناقض اخبار العربیه و اسکای‌نیوز

همچنین شبکه الاخباریه عربستان سعودی نیز در سایت خود مدعی تسلط ائتلاف سعودی بر فرودگاه الحدیده شد، اما در متن خبر خود نوشت که ائتلاف سعودی بر «بندر» الحدیده مسلط شده است.

خبر متناقض شبکه سعودی الاخباریه

در همین حال، منابع میدانی به شبکه المیادین اعلام کردند که «درگیری در ورودی جنوبی فرودگاه الحدیده و حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی، بسیار شدید است».

اندازه بزرگتر نقشه اینجا

مرکز موسوم به «مرکز رسانه‌ای نیرو‌های مسلح یمن» وابسته به رئیس جمهور مستعفی (عبدر ربه منصور هادی) حدود پنج ساعت پیش [۹ صبح به وقت تهران]مدعی شد که نیرو‌های وابسته به آن [دولت مستعفی]و نیرو‌های ائتلاف [سعودی اماراتی]از ورودی جنوبی، وارد فرودگاه شده‌اند، اما دو ساعت بعد، شبکه خبری المیادین به نقل از منابع میدانی اعلام کرد که ورود نیرو‌های ائتلاف سعودی به فرودگاه صحت ندارد و ساعتی بعد نیز توییت کرد که درگیری در ورودی جنوبی فرودگاه شدید گزارش شده است.

هنوز منابع خبری نزدیک به انصارالله و ارتش یمن مثل شبکه المسیره به اخبار و فضاسازی امروز صبح عربستان و امارات درباره فرودگاه الحدیده واکنش نشان نداده‌اند.

شبکه المسیره دقایقی پیش گزارش کرد که ائتلاف عربی که آن را «ائتلاف سعودی آمریکایی» می‌نامد، دو حمله هوایی به شهرستان الحوک در استان الحدیده انجام داده که هدف یکی از حملات ساختمان «هیئة تطویر» (هیئت توسعه) منطقه «تهامه» بوده است.

علی البخیتی از اعضای سابق «کنگره گفتگو»‌ی یمن و از موافقان ائتلاف سعودی و از مخالفان انصارالله دو ساعت پیش (۱۱:۲۴ وقت تهران)، در توییتی ضمن تأیید ادعای تسلط آتشباری ائتلاف سعودی بر فرودگاه الحدیده، خبر سقوط فرودگاه را تکذیب کرد تا بدینوسیله خبر رسانه‌های سعودی را تکذیب کرده باشد.

او در توییت خود اذعان کرد: تا این لحظه [۱۱:۳۰ به وقت تهران]فرودگاه الحدیده سقوط نکرده. بله زیر تسلط آتش‌باری [ائتلاف]است، اما هنوز وارد آن نشده‌اند. [او مدعی شد]فرودگاه و بندر سقوط خواهد کرد، اما لازم نیست در خبر‌ها عجله و اخبار نادرست منتشر شد تا حوثی‌ها بعدا عکس آن را ثابت کنند و از آن بهره‌برداری کنند.

رسیدن ائتلاف سعودی به فرودگاه الحدیده تازه آغاز نبرد است نه پایان آن

«عبدالرحمن الراجح» کارشناس امور یمن، به شبکه خبری العالم گفت، «وضعیت الحدیده مثل دیگر جبهه‌های نبرد در یمن است. اما تفاوتش این است که، چون عربستان و امارات در حمله و ورود به صنعاء (پایتخت)، «صعده»، «صرواح»، «تعز» و دیگر استان‌ها درمانده‌اند، به سراغ جبهه ساحل غربی [استان الحدیده]رفتند که وضعیت جغرافیایی متفاوت [و ساده‌تری در مقایسه با دیگر استان‌ها]دارد تا بتوانند با پشتیبانی هوایی، کار را پیش ببرند».

راجح توضیح داد که ائتلاف متجاوزف هزاران مزدور به خط ساحلی [غربی یمن]برده و تلاش می‌کند پیروزی برای خود دست‌وپا کند. هدف اول عربستان، متوقف کردن کار بندر الحدیده و محاصره آن است؛ امری که اگر رخ بدهد، بر ایستادگی مردم یمن تأثیر خواهد گذاشت.

این کارشناس امور یمن تصریح کرد: نبرد الحدیده از دیگر جبهه‌ها متفاوت نیست. مردم یمن در حال دفاع از خود هستند. پیشروی ائتلاف سعودی در خط ساحلی به معنای پیروزی آن نیست.. اغراق زیادی در خبر‌های رسانه‌های سعودی می‌شود. نباید فریب آنان را خورد. رسیدن مزدوران و اشغالگران به شهر الحدیده تازه آغاز نبرد است نه پایان آن. قطعا شکسته شدن تجاوز در الحدیده به معنای شکست کمرشکن برای آنان خواهد شد و شاید به توقف نهایی تجاوز [جنگ عربستان]منتهی شود.

این کارشناس گفت: آنچه در الحدیده در جریان است، حلقه‌ای از سریال تجاوز تحمیلی به یمن است و قطعا به فاجعه‌ای انسانی تبدیل خواهد شد و برای همین است که هزاران نفر از ارتش و کمیته‌های مردمی و قبایل رهسپار [استان]الحدیده شده‌اند تا بر خلاف آنچه که نتیجه چه باشد، از آن دفاع کنند.

عملیات جدید ائتلاف عربستان و امارات برای اشغال خط ساحل غربی و استان الحدیده یمن، از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده و بر خلاف آنکه تاکنون چندین بار خبر آغاز عملیات طی این یک ماه تکرار شده، هنوز موفقیت بزرگی برای ائتلاف سعودی حاصل نشده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.