ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79929
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۸:۰۵
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
جنگ علیه یمن، بار گرانی بر دوش سعودی هاست/ زمان به نفع رژیم سعودی نیست

جنگ علیه یمن، بار گرانی بر دوش سعودی هاست/ زمان به نفع رژیم سعودی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعداله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به حملات روزهای اخیر در یمن گفت: آمریکا، انگلیس، فرانسه و حتی نماینده دبیرکل سازمان ملل پای کار آمدند تا اقدامات وحشیانه ارتش‌های عربستان و امارات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعداله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به حملات روزهای اخیر در یمن گفت: آمریکا، انگلیس، فرانسه و حتی نماینده دبیرکل سازمان ملل پای کار آمدند تا اقدامات وحشیانه ارتش‌های عربستان و امارات در یمن به ثمر بنشیند و رژیم سعودی از مخمصه رهایی ببخشد.

وی با بیان اینکه جنگ علیه یمن، بار گرانی بر دوش رژیم سعودی است، افزود: ریاض راهی برای غلبه بر صنعا پیش‌رو ندارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین اظهار کرد: سعودی درب‌های سیاسی را بسته است اما در عین حال نتوانسته مسئله را حل کند.

زارعی با بیان اینکه سعودی ها طی یک ماه اخیر تلاش کردند تا سد کنونی را بشکنند و به اقتدار انصارالله خاتمه دهند، گفت:در این مدت شاهد صف‌آرایی جدی‌تر عربستان، امارات، آمریکا، انگلیس و فرانسه و بهره‌گیری گسترده‌تر از مزدوران و تمرکزبخشی به عملیات در یک نقطه بودیم.

آمریکا، حمایت نظامیش از متجاوزین سعودی را علنی کرد

تحلیلگر مسائل بین المللی با اشاره به حمایت آمریکایی ها از سعودی ها در راه اندازی این جنگ تصریح کرد: آمریکا دو هفته پیش به سمت علنی کردن حمایات‌ نظامی از متجاوزین سعودی رفت این درحالی است که پیش از این آمریکایی‌ها نقش عملیاتی خود در یمن را کتمان می‌کردند.

وی با اشاره به تحرک بی‌سابقه مارتین گریفت نماینده انگلیسی دبیرکل سازمان ملل، گفت: او در کشاکش درگیری‌های شدید نیروهای اماراتی و سعودی به فرماندهی امارات علیه مردم یمن، مشغول رایزنی با گروه‌های مختلف و از جمله انصارالله بود.

زارعی افزود: نماینده انگلیسی دبیرکل سازمان ملل روی خلع سلاح انصارالله تمرکز دارد که به معنای تحویل مراکز استان‌ها و پایتخت نیز هست یعنی خلع سلاح و خلع سیاسی توأم با یکدیگراست.

سعودی ها درصددند تا به دولت انصارالله رنگ قومی بدهند

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه  تشدید محاصره ضد انسانی مردم یمن از طریق تسلط بر سواحل غربی این کشور  تاکنون تنها مجرای تنفسی انصارالله بوده است، گفت: دولت انصارالله علی‌رغم محاصره، به‌طور محدود از دریا برای تأمین نیازهای خود استفاده کرده و به مقاومت خود ادامه داده است.

وی با اشاره به اینکه سعودی و عوامل آن قصد دارند با تسلط بر الحدیده عملا راه  تغذیه مردم هوادار انصارالله را مسدود کنند، بیان کرد: سعودی و قدرت‌های حامی آن با تصرف الحدیده درصددند تا به دولت انصارالله رنگ قومی بدهند و عملا قومیتی را علیه انصارالله به صحنه آورند.

زارعی همچنین تصریح کرد: انصارالله با بهره‌گیری از کمک مشفقانه شافعی‌ها در برابر ائتلاف شرک‌آلود سعودی‌ها ایستاده و این، مانع تبدیل جنگ کنونی به جنگ داخلی و یا طایفی شده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: طی هفته‌های اخیر هیچ نشانه‌ای هم از درگیری میان نیروهای انصارالله و اهل سنت حدیده و جاهای دیگر مشاهده نشده است با این وصف نرسیدن سعودی‌ها به موفقیت دور از انتظار می‌باشد.

این تحلیلگرمسائل بین المللی با اشاره به حضور گسترده مردم یمن در راهپیمایی روز قدس گفت: این حضور نشان دهنده این است که برخلاف تحلیل سعودی‌ها، انصارالله  نه مشکل داخلی پیدا کرده و نه خسته شده است.

زمان به نفع سعودی نیست

وی در خصوص روند تحولات میدانی در یمن گفت: زمان به نفع سعودی نیست و تمرکز بی‌سابقه در الحدیده نشان می‌دهد در تنگنای زمان قرار دارند.

زارعی تصریح کرد: کشته شدن نزدیک به 500 مزدور سعودی طی یک هفته در استان حدیده که در میانشان یک سرتیپ سعودی نیز قرار دارد، از تنگنای زمانی سعودی‌ها حکایت می‌کند.

سعودی‌ها قادر به تغییر صحنه نیستند

وی با بیان اینکه سرنوشت عملیات مشترک سعودی، اماراتی، آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی در الحدیده مشخص است، گفت: سعودی‌ها قادر به تغییر صحنه نیستند و پس از شکست فشار، منفعل می‌شوند و برای مدتی به اقدام جدیدی دست نمی‌زنند و وضع سابق را ادامه می‌دهند.

محدودسازی مردم یمن وحدت حول محور انصارالله را فزونی می‌بخشد

کارشناس مسائل غرب آسیا در خاتمه خاطرنشان کرد: هرگونه تلاش برای محدودسازی مردم یمن، وحدت حول محور انصارالله را فزونی می‌بخشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.