ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79946
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۹:۴۳
  • 352 بازدید
  • ارسال توسط :
جان بیش از 2 میلیون یمنی در الحدیده در معرض خطر است

جان بیش از 2 میلیون یمنی در الحدیده در معرض خطر است

شبکه خبری الجزیره امروز یکشنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از داد : ‘تیدروس ادهانوم’ رئیس سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای با اشاره به تشدید درگیری در اطراف الحدیده، نسبت به عواقب خطرناک آن بر زندگی ، بهداشت و رفاه دو ملیون و600 هزار یمنی ساکن این شهر و اطراف […]

شبکه خبری الجزیره امروز یکشنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از داد : ‘تیدروس ادهانوم’ رئیس سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای با اشاره به تشدید درگیری در اطراف الحدیده، نسبت به عواقب خطرناک آن بر زندگی ، بهداشت و رفاه دو ملیون و600 هزار یمنی ساکن این شهر و اطراف آن و در سطح وسیع تر مردم یمن هشدار داد.
وی افزود: بندر الحدیده شریان اصلی زندگی در یمن است به طوری که بیش از 70 درصد مواد غذایی، دارویی و کمک های بهداشتی از این طریق، وارد کشور می شود.
سازمان بهداشت جهانی، از طرف های درگیر در یمن خواست از بندر الحدیده حفاظت کنند و اجازه دهند به فعالیتش ادامه دهد.
الجزیره افزود: سازمان ملل که ابزارهای دیپلماتیک آن در ممانعت از حمله به الحدیده شکست خورده است بیم آن دارد که درگیری ها منجر به فلج شدن زندگی بیشتر یمنی ها شود ، زیرا زندگی 22 ملیون یمنی به خدمات و کالاهایی که وارد این بندر می شود بستگی دارد و در صورت ادامه درگیری ها 8.4 ملیون یمنی در معرض گرسنگی قرار می گیرند.
سازمان دیده بان حقوق بشر نیز هشدار داد عملیات نظامی در بندر الحدیده، عواقب ویرانگری بر غیر نظامیان دارد.
این سازمان در گزارش خود از طرف های درگیر خواست با توقف خشونت ، خسارت به غیر نظامیان را تقلیل داده به خانواده ها فرصت فرار به مکان های امن را دهند و امداد رسانی به آن ها در سراسر یمن را تسهیل کنند.
سازمان حمایت از کودکان یمن (السیاج) نیز از دولت مستعفی این کشور و سازمان های امداد رسانی خواست برای نجات جان صدها محاصره شده در ساحل تهامه در جنوب شهر الحدیده اقدام فوری کنند.
این سازمان با صدور بیانیه ای از طرف های درگیر خواست زمینه خروج غیرنظامیان تحت محاصره در روستای الدریهمی که بیشتر افراد آن کودک و زن هستند را فراهم و به غیرنظامیان آسیب دیده از جنگ کمک رسانی کنند.
بر اساس این بیانیه صدها نفر همچنان در روستاهای مناطق درگیری تحت محاصره قرار دارند .
نیروهای متجاوز سعودی و اماراتی از چهارشنبه گذشته تاکنون حمله به شهر الحدیده را آغاز و روزگذشته مدعی اشغال الحدیده شدند که بلافاصله انصارالله یمن آن را تکذیب کرد.
عربستان وشش کشور عرب هم پیمانش با تشکیل یک ائتلاف خودخوانده و با چراغ سبز آمریکا از ششم فروردین ماه 94 به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری به قدرت، تجاوز همه جانبه ای را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده اند که همچنان ادامه دارد .
خاورم** 1453 *1049

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.