ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 79999
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۴:۲۸
  • 112 بازدید
  • ارسال توسط :
موکب‌داران پروانه فعالیت خود را تمدید کنند/ نظارت مالی دقیق بر موکب‌های اربعین

موکب‌داران پروانه فعالیت خود را تمدید کنند/ نظارت مالی دقیق بر موکب‌های اربعین

جمشید گودرزی دبیر كمیته اسكان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ با اعلام این مطلب که پروانه‌ها و مجوزهای موکب‌های فعال در اربعین برای یک سال اعتبار دارد و لازم است این موکب‌داران برای فعالیت در اربعین 97 مجوز خود را تمدید کنند، گفت: موکب‌دارانی که علاقه‌مند هستند پروانه آنها تمدید و […]

موکب‌داران پروانه فعالیت خود را تمدید کنند/ نظارت مالی دقیق بر موکب‌های اربعین

جمشید گودرزی دبیر كمیته اسكان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ با اعلام این مطلب که پروانه‌ها و مجوزهای موکب‌های فعال در اربعین برای یک سال اعتبار دارد و لازم است این موکب‌داران برای فعالیت در اربعین 97 مجوز خود را تمدید کنند، گفت: موکب‌دارانی که علاقه‌مند هستند پروانه آنها تمدید و در اربعین سال جاری حضور داشته باشند باید درخواست دهند و درخواست آنها به صورت مجدد بررسی‌ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همچنان طی سال‌های بعد هم تصمیم بر این است که مجوزهای موکب‌های اربعین یک ساله صادر شود، گفت: ممکن است موکب‌دارانی نخواهند برای سال‌های بعد فعالیت خود را ادامه دهند، یا برخی از موکب‌داران نتوانند به تعهدات خود در خصوص خدماتی که باید ارائه شود، عمل کنند، بر همین اساس قرار بر این شده مجوزها یک ساله باشد.

موکب‌ها باید به مردم گزارش مالی ارائه دهند

گودرزی از صدور دستوالعمل ایجاد و فعالیت کمیته ساماندهی امور مالی و حسابرسی موکب‌های اربعین به استان‌ها خبر داد و گفت: با فعالیت این کمیته انضباط مالی بر موکب‌‌ها حاکم می‌شود و بر اساس این دستورالعمل موکب‌ها باید حساب‌های مشخص با امضاهای مشخص داشته و گزارش‌گیری و حسابرسی داشته باشند. همچنین هر موکب موظف است در محدوده جغرافیایی خودش به مردم محل خودش اطلاع‌رسانی کند که چه قدر کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده، با این کمک‌ها چه اقداماتی صورت گرفته است و عملکرد و نتیجه اقدامات چه بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر مردم با تخلفاتی از سوی موکب‌داران با مؤسساتی که وجوه مردم را برای اربعین جمع‌آوری می‌کنند مواجه شوند تخلفات را به کجا می‌توانند گزارش کنند؟ گفت: به ستادهای بازسازی عتبات عالیات استان و شهرستان خود.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین از فعالیت بیش از هزار و 700 موکب ایرانی در اربعین سال گذشته سخن گفت و اظهار کرد: بیش از 60 درصد موکب‌ها در داخل مرزهای کشورمان بودند و بقیه در داخل خاک عراق قرار داشتند. در سال جاری نیز همین نسبت ارائه خدمات تداوم خواهدداشت. مسئله مهم برای ما تأمین نیازهای زائران در داخل مرزهای کشورمان است و مسئولیت کار در داخل عراق بر عهده خود عراقی‌ها است و میزبان اصلی خود مردم عراق هستند و ما میهمان آنها هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از اول اردیبهشت ماه سال جاری در حال دریافت درخواست‌های تمدید مجوز یا صدور مجوزهای جدید هستیم و طی دو ماه آینده هم پروانه‌های جدید صادر می‌شوند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.