ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 80112
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۷:۲۴
  • 471 بازدید
  • ارسال توسط :
گلستان| خدمات‌رسانی به 108 هزار زائردر موکب حضرت یحیی ابن زید(ع) گنبدکاووس در کربلا

گلستان| خدمات‌رسانی به 108 هزار زائردر موکب حضرت یحیی ابن زید(ع) گنبدکاووس در کربلا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, رمضانعلی خالقی صبح امروز در ستاد هماهنگی و پشتیبانی موکب حضرت یحیی این زید(‌ع)  در گنبدکاووس اظهار داشت: در سال جاری 90 نفر خادم, 84 خادم برادر و 6 خادم خواهر برای خدمات به زائران در موکب حضرت یحیی ابن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, رمضانعلی خالقی صبح امروز در ستاد هماهنگی و پشتیبانی موکب حضرت یحیی این زید(‌ع)  در گنبدکاووس اظهار داشت: در سال جاری 90 نفر خادم, 84 خادم برادر و 6 خادم خواهر برای خدمات به زائران در موکب حضرت یحیی ابن زید(ع) انتخاب شدند.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: تاکنون 70 درصد از این خادمان کارها و اقدامات اولیه رفتن به کربلا را انجام دادند و همه کارها در سال جاری در موکب تقسیم‌بندی شده و هر یک از دستگاه‌های اجرایی عهده‌دار یک مسئولیت هستند.

وی افزود: در سال جاری قرار است در موکب حضرت یحیی ابن زید(ع), 108 هزار و 850 نفر زائر با 47 درصد افزایش نسبت به سال گذشته از خدمات صبحانه, نهار و شام استفاده کنند و این موکب در 17 روز خدمات مختلف اسکان, توزیع نان, توزیع چای و خیاطی, آرایشگری, درمانی و غیره را ارائه خواهد داد.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل زوار در پیاده‌روی اربعین, عدم سرویس بهداشتی و حمام در برخی از موکب‌ها است که ما در سال گذشته در موکب خود 150 چشمه سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی و 15 چشمه حمام را برای زائران مهیا کردیم و در سال جاری نیز همین خدمات به زائران ارائه خواهد شد.

خالقی تاکید کرد: امسال با 30 درصد افزایش اسکان در موکب حضرت یحیی ابن زید(ع)  نسبت به سال گذشته, 36 هزار نفر در پیاده‌روی اربعین اسکان داده خواهند شد.

وی یادآور شد: خدام در 19 مهرماه برابر با اول صفر به محل موکب واقع در کربلا اعزام شده و 23 مهرماه امکانات و لوازم مورد نیاز ارسال می‌شود و پس از خدمات‌دهی به زائران این کاروان در 17 آبان به گنبدکاووس بازمی‌گردند.

فرهاد شیبک, معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: امسال دومین سال است که موکب حضرت یحیی ابن زید(ع) به صورت مستقل در کربلای معلی خدمات‌دهی می‌کند و سال گذشته در نخستین تجربه از استقلال موکب, توانستیم خدمات خوبی را ارائه دهیم.

وی افزود: در سال گذشته این موکب با همکاری شبکه بهداشت و درمان, 150 میلیون تومان برای خرید و تجهیزات پزشکی مانند پایه سرم, ساکشن, دستگاه نوار قلب, دستگاه شوک, دستگاه و کیف احیاء برای ویزیت و درمان زائران پیاده‌روی اربعین هزینه کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: اربعین بقاء اسلام و نظام جمهوری اسلامی است و باید در بسط و گسترش این فرهنگ که آثار تربیتی فراوانی دارد, تلاش کنیم.

وی یادآور شد: اقتدار مسلمانان و خنثی‌کننده اسلام نماها و به طور قطع پیچیده شدن داعش در منطقه از آثار اربعین و پیاده‌روی اربعین است.

شیبک تاکید کرد: در کنار کمیته‌های تشکیل شده موکب حضرت یحیی ابن زید(‌ع)، بنا داریم در سال جاری کمیته اهل سنت را تشکیل داده و از این ظرفیت خوب نیز در جهت مشارکت‌های مردمی برای این موکب بهره ببریم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.